Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

бялата смърт

 

Минава 15 ч. следобяд. До края на работния ден остава още доста, но познатият глад за сладко отново ви връхлита. Като стихия. И отново не сте в състояние да го преодолеете, защото този глад е съпроводен с умора, отпадналост и виене на свят. Взимате си „дозата” и ви облива вълна от енергия, вече се чувствате далеч по-добре – по-концентрирани, по-работоспособни, по-жизнени. Но благодатното състояние не трае дълго. Скоро след това се случва точно обратното – изведнъж усещате как сякаш падате от високо. В началото бавно, после все по-бързо. Вие ви се свят, чувствате се неадекватно, а обзелата ви умора е още по-силна, просто опустошаваща. Дори не е умора, а пълно физическо и психическо изтощение, ръцете ви треперят, а краката не ви държат. Всичко това звучи ли ви познато? Ако да, значи се намирате в сериозна опасност и фактът, че не пушите, не си падате по алкохола, не прекалявате с кафетата и не приемате тежки лекарства, не е никаква гаранция, че сте в добро здраве!

 

Не само вие сте в подобна ситуация. Всички ежедневно сме заобиколени от захарни изкушения в красиви опаковки и изглеждат толкова примамливи и невинни! Може би сте чували, че захарта е пристрастяваща толкова, колкото и крека. Четейки това, може би си мислите: „Дори да е пристрастяваща колкото крека, захарта е далеч по-безвредна…” В началото, може би, но колкото повече се натрупва ефектът от приема на захар, толкова по-вредно въздействие върху здравето може да има той.

 

Защо си струва завинаги да забравите за захарта?

  • Защото е много калорична, но за сметка на това е „празна” храна или с други думи – не дава нищо ценно на организма.
  • Защото потиска имунната система – хората, които приемат сладки храни и напитки през целия ден, са по-податливи на грип, настинка и др.
  • Защото води до развитието на хронично възпаление в организма, което пък от своя страна може да предизвика диабет, рак, сърдечно-съдови или други заболявания.
  • Защото води до развитието на кариес.
  • Намалява синтеза на хормона на растежа, в резултат от което остарявате много по-бързо от нормалното.

 

Ето най-добрите техники, които доказано ще ви помогнат да спрете да консумирате захар под каквато и да било форма!

 

  1. Яжте редовно!

Вероятно повечето от вас са заети и нямат навика да се хранят редовно. Нередовното хранене обаче, води до спад в нивата на кръвната захар, което е в основата на вашата отпаданлост и загуба на енергия. Разпределете хапванията на 5 пъти на ден, като порциите бъдат по-малки.

Закуската също е от огромно значение за поддържането на глюкозните нива в норма и да намалите усещането за глад. Само че вместо въглехидрати и захар, акуската ви трябва да съдържа протеини, здравословни мазнини, плодове или зеленчуци. Редовната консумация на белтъчини и здравословни мазнини, стабилизира глюкозните нива.

  1. Детоксикирайте тялото си!

Ще видите, че изключите ли изцяло захарта от менюто си, апетитът ви значително ще намалее, а вие ще се чувствате много поо-добре психически и физически. Повече полезна информация за детоксикацията, можете да намерите ето ТУК!

  1. Контролирайте емоционалното хранене!

При стрес и силно емоционално напрежение, повечето хора са склонни да ядат повече. За да не продължавате повече така, трябва всеки път, когато се храните да го правите в пълно съзнание. Когато сте притеснени и ви се прииска да „сгънете” нещо набързо, си задайте въпроса дали ви се яде защото сте гладни или защото търсите начин да успокоите емоциите си. Ако е второто, намерете друг заместител на храната – послушайте музика, разходете се, срещнете се с приятел или четете… Елиминирането на емоционалното хранене може да бъде много важен фактор както за отказа ви от захарта, така и за да отслабнете.

  1. Внимавайте с преработените храни!

Количеството захар в преработените продукти е доста високо. Имайте предвид, че в много от преработените храни, които на пръв поглед не съдържат захар, всъщност, всъщност са претъпкани с нея. Създайте си навика да проверявате съдържанието на всеки етикет. От вас зависи с какво ще пълните тялото си, все пак – с плява или с качествена храна…

  1. Дали не ви достигат минерали?

Според съвременните изследвания, дефицитът на някои микроелементи предизвиква силен глад за захар. Най-често това са хром, ванадий, магнезий и цинк. Те са ангажирани с метаболизма на глюкозата и инсулиновата секреция.

 

Недостогът на хром обикновено предизвиква ужасен захарен глад, затова консумирайте повече храни, богати на хром и/или си го набавяйте чрез хранителна добавка.

Revita Ви препоръчва:

GTF Хром

Храни, източници на хром: постно месо, аспержи, сирене, бирена мая, пълнозърнести храни и др.

 

Ванадият е необходим на мускулите и стабилизира производството на инсулин. Недостигът му също предизвиква желание за сладко. Съдържа се в мидите, копъра, магданоза, виното, бирата и пълнозърнестите продукти.

 

Цинкът е необходим на тялото за нормалния инсулинов синтез и правилното оползотворяване на глюкозата. Цинковият дефицит може да понижи нивата на инсулина и съответно – до увеличи глада за сладко. Цинкът се среща в храни като говеждо, свинско, стриди, омари, кисело мляко, нахут, бадеми и овесени ядки.

Revita Ви препоръчва:

Цинк

Магнезият регулира глюкозата и инсулина. Ако тялото страда от недостиг на магнезий, може да изпитвате силен глад за захарни продукти, особено шоколадови. Магнезият се съдържа в спанака, боба, лимеца, лешниците, кафявия ориз, овесените трици и др.

Revita ви препоръчва:

Магнезий

  1. Спете достатъчно!

Умората увеличава глада, особено желанието за прости въглехидрати, които най-често съдържат много захар.

 

Яжте повече зеленчуци!

 

Зеленчуците са много богати източници на витамини и фибри, и поддържат тялото в перфектни здраве и форма. За разлика от простите въглехидрати, като тестените изделия от бяло брашно, които се превръщат в захар в организма, зеленчуците засищат за дълго, тъй като отнемат повече време за храносмилането и освобождаването на енергия.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart