Search
Филтрирай по...

Ново проучване показва, че ако сте били физически активни и ако спрете да се упражнявате вследствие на травма, само 2 седмици са напълно достатъчни, за да загубите значителна част от мускулната си сила.

 

Мъж с обездвижен крак

 

В този сравнително кратък период от време, младите хора губят около 30 процента от своята мускулна сила, оставяйки ги толкова слаби, колкото хора с  десетилетия по-възрастни от тях. Междувременно заседналият начин на живот в продължение на няколко седмици при физически активни възрастни хора, води до загуба на около 25 процента от физическата сила.

 

Колкото повече мускули има човек, толкова повече ще загуби, ако бъде обездвижен вследствие на нараняване, болест или заседнал начин на живот.

 

“Нашите експерименти показват, че обездвижването и при младите мъже, и при по-върастните влияе по еднакъв начин. Например, при пълно обездвижване на единия крак за период от две седмици, младите хора да могат да загубят до една трета от своята мускулна сила, докато по-възрастните хора губят около една четвърт от нея. Млад мъж който се обездвижва за две седмици губи мускулната сила в крака си, еквивалентна на същата у човек на възраст между 40 и 50 години “, обобщава изследователят Андреас Вигелсо от Министерството на биомедицинските науки в Университета на Копенхаген, Дания.

 

Общата мускулна маса обикновено намалява с възрастта. Младите хора имат около 2 пъти повече мускулна маса във всеки крак от по-възрастните мъже. Но само за две седмици липса на движение при всичките младежи, участващи в проучването, загубата е средно половин килограм мускулна маса. При по-възрастните тази загуба е около около 0,3 кг.

 

“Колкото повече мускулна маса имате, толкова повече ще губите при липса на натоварване. Което означава, че ако сте във форма и претърпите контузия, вие ще загубите повече мускулна маса, отколкото някой, който не е тренирал, за същия период от време,” твърди Мартин Грам, друг изследовател от университета в Копенхаген.

 

“Но въпреки че по-възрастните хора губят по-малко мускулна маса и цялостният им тонус се губи по-бавно, отколкото при по-младите хора, загубата на мускулна маса е би могла да е от фатално значение, тъй като тя оказва пряко влияние върху цялостното им здравословно състояние и качеството на живот “, казва Грам.

 

След като биват обездвижени за две седмици, възрастните мъже, които са участвали в проучването, започват курсове на рехабилитация 3-4 пъти седмично в продължение на шест седмици. Въпреки това, физическото натоварване не помага на мъжете да си възвърнат предишната физическата форма, т.е. тяхната мускулна сила не се възстановява напълно за този период от време.

 

Един от най-популярните и приятни начини за поддържане на добра форма и набавяне на мускулна маса следперод на обездвижване е колоезденето. То носи изключителни здравни ползи за цялостното здраве и добър тонус:

 

  • Укрепва сърдечносъдовата система и понижава риска от сърдечносъдови заболявания
  • Тонизира и стяга мускулите на седалището, корема, бедрата и прасците
  • Спомага за изгарянето на излишните мазнини и поддържане на здравословно тегло
  • Спомага за повишаване на общата издръжливост на тялото
  • Намалява стреса и помага за психоемоционалното разтоварване

 

Колоездене след обездвижване

 

 

Имайте предвид, че с какъвто и спорт да се захванете след период на липса на движение, ще ви отнеме около 3 пъти повече време от обичайното, за да възстановите загубената мускулна маса.

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart