Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Витамини от В групата

 

В комплекс включва витамините B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 и B12. Те играят съществена роля във функционирането на целия организъм като добре смазана машина. Тези основни хранителни вещества участват в процеса на превръщането на храната в енергия, благодарение на което сме жизнени и активни. Въпреки че работят много добре в тандем, всеки един от тях изпълнява специфична функция – поддържане на кожата и косата, предотвратяване загубата на памет, намаляване на болката и дискомфорта при мигрена, и др.

 

Менюто на съвременния човек задължително трябва да е богато на витамините от В група. Ако това не е възможно, се препоръчва В комплекс да се приема под формата на хранителна добавка.

Ето повече информация за всеки един от В витамините!

Витамин В

 

В1 (Тиамин)

Витамин В1 помага на тялото в производството на нови, здрави клетки. Той често бива наричан антистрес витамин, заради способността му да укрепва имунната система. Участва в разграждането на въглехидратите.

Съдържа се в пълнозърнестите храни, фъстъците, боба, спанака, зелето, пшеничния зароди, меласата.

 

В2 (Рибофлавин)

Работи като антиоксидант и противодейства на свободните радикали. Прекомерното количество свободни радикали в организма ускорява процесите на стареене и води до развитието на сърдечносъдови заболявания. Рибофалвинът също така е важен за производството на червени кръвни клетки и транспортирането на кислорода в тялото. Според съвременните проучвания, В2 намалява симптомите при мигрена и може да бъде от полза и при по-леко главоболие.

Съдържа се в бадемите, дивия ориз, прясно и кисело мляко, яйца, брюкселско зеле, спанак, соя.

Чушки

 

В3 (Ниацин)

Много често се препоръчва с цел повишаване нивата на „добрия” холестерол (HDL). Колкото по-високи са нивата на HDL, толкова по-ниски ще бъдат нивата на „лошия” холестерол (LDL). Използва се и за лечение на акне, както и в случаите на злоупотреба с алкохол.

Съдържа се в маята, червеното месо, прясното мляко, яйцата, боба, зеленолистните зеленчуци.

 

В5 (пантотенова киселина)

Много от храните са източник на пантотенова киселина. Освен че участва в разграждането на мазнините и въглехидратите и подпомага производството на енергия, В5 подпомага производството на половите хормони и хормоните на стреса, включително тестостерон. Проучванията сочат още, че В5 намалява признаците на кожно стареене, намалява зачервяванията и допринася за поддържането на млада и здрава кожа.

Съдържа се в авокадото, киселото мляко, яйцата, месото, бобовите растения.

 

 

В6 (пиридоксин)

Заедно с витамините В9 и В12, пиридоксинът регулира нивата на аминокиселината хомоцистеин, отговорна за много от заболяванията на сърцето. Витамин В6 играе много важна роля за настроението и съня, тъй като помага на организма да произвежда серотонин, мелатонин, норепинефрин и хормони на стреса. Според някои проучвания, В6 потиска възпалителните процеси при пациенти с ревматоиден артрит.

Съдържа се в пилешкото и пуешкото месо, риба тон, сьомгата, лещата, слънчогледа, сиренето, кафявия ориз, морковите.

Витамин В

 

В7 (Биотин)

Неслучайно е наричан и „витамин на красотата”. В7 поддържа кожата, косата и ноктите в перфектно състояние. Установено е още, че е полезен за хора с диабет, тъй като контролира нивата на кръвната захар. Женският организъм има нужда от него и по време на бременността, тъй като подпомага нормалния растеж на бебето.

Съдържа се в ечемика, черния дроб, дрождите, свинското и пилешкото месо, рибата, картофите, карфиола, яйчния жълтък, ядките.

 

В9 (фолиева киселина)

Както е известно, приемът на В9 преди и по време на бременността, е от огромно значение за нормалния растеж на плода и намаляване на риска от неврологични увреждания. Според много от съвременните проучвания обаче, фолиевата киселина изпълнява и други много важни функции: намалява депресивните състояния и предотвратява загубата на паметта.

Съдържа се в зеленолистните зеленчуци, аспержите, цвеклото, сьомгата, кореноплодните зеленчуци, прясното мляко, булгура.

 

Витамин В12 (кобаламин)

Работи много добре в комбинация с някои от другите В витамини. Заедно с В9, подпомага дейността на желязото в организма, както и производството на червени кръвни клетки. Тъй като се среща само в животинските продукти, хората, се препоръчва веганите и вегетарианците да го приемат допълнително.

В12

Съдържа се в рибата, мидите, млякото и млечните продукти, яйцата, говеждото и свинското месо.

 

Revita Ви препоръчва:

Течен витамин В комплекс Wellesse в течна, бързоабсорбираща се форма! Съдържа витамини В1, В2, В6, В12, биотин, ниацин, инозитол и холин, плюс витамин D3 и екстракт от синя боровинка!

Витамини от В групата

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart