Search
Филтрирай по...

отслабване

 

За да бъдем здрави и да изглеждаме добре, здравословната храна трябва да съставлява около 90% от менюто ни, а вредните продукти – не повече от 10%. Хората, които държат на всяка цена да се хранят здравословно, познават в подробности свойствата на много от полезните храни и се стараят да ги включват колкото се може по-често в диетата си.

Малко хора обаче знаят, че в определени комбинации тези храни може ефекта на тези храни се усилва още повече!

 

Ето едни от най-препоръчваните от диетолозите комбинации от полезни храни, които оказват страхотен ефект върху тялото!

 

Яйца + свежа салата

Яйцата в комбинация с пресни зеленчуци са чудесно решение за хората, които имат нужда от редукция на теглото.В допълнение, добрите мазнини в яйцата допринасят за усвояването на бета-каротина от зеленчуците, което има много добър ефект и върху зрението.

 

Печени зеленчуци+зехтин

Студено пресованият зехтин допринася за максималното усвояване на хранителните вещества от зеленчуците, което означава че винаги трябва да ги хапвате по този начин.

 

Червено месо+броколи

Червеното месо е богато на желязо, а когато се комбинира с броколи, то се усвоява почти на 100%. Причината е, че броколи изобилства от витамин С – антиоксидантът, който спомага за усвояването на други хранителни вещества, включително желязо.

 

Чесън и/или лук+див ориз

Според публикация в Journal of Agricultural Food Chemistry лукът и/или чесънът спомагат за усвояването на цинка и желязото от пълнозърнестите храни. Това е чудесен вариант и за вкусна, здравословна вечеря!

 

Къдраво зеле+сьомга

Според много изследвания, витамин D е крайно необходим за усвояването на калция. Сиренет например, съдържа и двата хранителни компонента, но богатите на калций зеленчуци, включително къдравото зеле, трябва да се комбинират с висококачествени източници на слънчевия витамин. Мазните риби, включително сьомга, сардина и скумрия, са богати на витамин Д, а консумацията им със зеле, е отлична!

 

Куркума+червени чушки

Според редица изследвания, жълтата вкусна подправка е полезна в много отношения – от намаляване на болката и нивата на възпаление в тялото, до подобряване на настроението. Червените чушки подобряват бионаличността на куркумина – активният компонент в състава на куркумата, на когото тя дължи уникалните си свойства.

 

Лют червен пипер+пилешко месо

Пилешкото месо е добър източник на протеини, чиято редовна консумация е полезна за хора с наднормено тегло. Когато се комбинира с лют червен пипер обаче, ефектът е още по-силен, защото капсаицинът, съдържащ се в пипера, намалява възпалението и ускорява отслабването.

 

Яйца+чушки

Холинът в яйцата, комбиниран с витамин С в чушките, работи в полза на имунитета и здравословното тегло. Наличието на достатъчно витамин С намалява нивата на стресовия хормон кортизол, отговорен както за усещането за напрежение, така и за натрупването на коремни мазнини.

 

Шам фъстък+бадеми

Тази комбинация може да бъде от голяма полза за хората, които ядат твъре много въглехидрати. Тези ядки са богати на протеини и полезни мазнини и не съдържат никакви въглехидрати. Една от аминокиселините в състава им – L-карнитин, спомага за изгарянето на мазнините и въглехидратите, и допринася за усещането за ситост. Само не забравяйте да накиснете ядките за няколко часа преди консумация! Това е и чудесен вариант за закуска, защото предотвратява колебанията в нивата на кръвната захар през деня.

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart