Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Алцхаймер

 

Мозъкът е един от най-важните ни органи и ако искаме максимално дълго да запазим паметта и концентрацията си, трябва да спазваме някои правила на целесъобразния начин на живот.

Никак не е случайно, че напоследък се увеличават случаите на проблеми с паметта, включително загуба на паметта, упадък в способността за обработване на информацията и др. И не само това. През последните десетилетия депресията и някои други разстройства, са все по-често срещани. В много от случаите те могат да се дължат не само на травматични събития, но и на други фактори, свързани с ежедневния ни начин на живот.

Някои нездравословни навици, превърнали се в ежедневие при повечето хора имат доста негативно влияние върху мозъка и неговото функциониране. Ето3 от тях, които според специалистите имат най-пагубно въздействие върху мозъчната дейност.

 

 

1.Алкохол

Приемът на твърд алкохол се е превърнала в естествена част от живота на много хора. В определен момент обаче, това може да се превърне в сериозен проблем. Без да е необходимо да бъдем пълни въздържатели, можем просто да ограничим консумацията му до 2 пъти седмично и то в умерени количества.

В по-големи количества алкохолът премахва чувството на глад, защото е с високо съдържание на празни калории. В допълнение към това, той изчерпва запазите от витамини и минерали в организма, и предизвиква сериозни дефицити.

Витамин В1 (тиамин) и магнезий са най-дефицитни при хората, които злоупотребяват с алкохол. Липсата им води до нарушаване на умствената дейност, емоционална нестабилност, объркване, загуба на паметта, депресия, раздразнителност, дезориентация и др.

 

 

 

2.Лошо хранене

Продуктите с високо съдържание на захар и преработените храни нанасят много поражения върху мозъка. Те са източник на AGE (advanced glycation end products) – крайни продукти на напреднала гликация. Гликацията е процес, който предизвиква хормонални смущения, сърдечносъдови и основно – мозъчни заболявания. AGEs са крайните продукти, които увреждат ДНК клетките и са в основата на всички дегенеративни заболявания, проблемите със зрението, хипертонията, артита, деменцията и др.

Преработените храни, като хот-дог, пица и др., както и тези с високо съдържание на захар съдържат огромно количество AGEs.

 

3.Липсата на навик за четене

Изследователи от Френския национален институт са установили, че при хората, които не четат рискът от развитие на деменция е с 18% по-висок. Според учените четенето стимулира множество области на мозъка и само 30 минути на ден са необходими за поддържане на добрата му форма.

Според концепцията за невропластичност мозъкът непрекъснато се адаптира към заобикалящата го среда и да съдава нови нервни връзки, чрез непрекъснатото му снабдяване с нова информация посредством четенето. Четенето, категорични са учените, значително подобрява когнитивните умения и особено – вербалните способности. Четенето е щит срещу увреждането на мозъка и до голяма степен намалява риска от неговото функциониране в резултат от стрес, лошо хранене, прекомерен прием на алкохол и др.

Revita Ви препоръчва: Мега-ДХК (Рибено масло)супер пречистено рибено масло с високо съдържание на DHA! Гарантирано доставя 50% DHA и 20% ЕРА. Всяка капсула осигурява 500 мг DHA, 200 мг EPA и 10 IU витамн Е.

Подпомага зрителната и мозъчната функция и сърдечно-съдовата система.

Молекулярно дестилирано, без съдържание на тежки метали, включително живак и други вредни примеси! Подхранва мозъка с високо концентрирани полиненаситени омега 3 мастни киселини и подобрява когнитивните способности!

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart