Search
Филтрирай по...

Високи нива на пикочната киселина

 

Високите нива на пикочна киселина в кръвта или т. нар. хиперурикемия, води до заболявания като подагрозен артрит (депозиране на кристалите на пикочната киселина в ставите, обикновено в областта на големия пръст на крака), камъни в бъбреците и бъбречна недостатъчност, хипертония и сърдечно-съдови усложнения.

Факторите, които повишават нивата на пикочната киселина най-често са храните, богати на пурини, злоупотребата с алкохол, заболявания като бъбречна недостатъчност, затлъстяване, хипофункция на щитовидната жлеза, диабет, ацидоза и др. Някои химиотерапевтични медикаменти и други лекарства като диуретиците, също се нареждат сред причините за това неприятно състояние.

Освен задължителното лечение, назначено от специалист, има и други начини за облекчаване на състоянието. Спазването на определени правила, както и включването на някои природни средства в хранителния режим, също оказват ефективен контрол върху нивата на пикочна киселина и намаляват честотата на подагрозните кризи.

Ето няколко свежи идеи!

 

Ябълков оцет

Ябълковият оцет е натурален детоксикатор, който отстранява отпадъците, включително пикочната киселина, от организма. Ябълчената киселина в състава му спомага за разрушаването и извеждането на пикочната киселина от тялото, както и за възстановяване на алкалния баланс. Освен всичко това, ябълковият оцет има ефикасно противовъзпалително и антиоксидантно действие.

1 ч.л. суров, органичен, непастьоризиран ябълков оцет, се добавя в чаша вода. Разтворът се приема до 2-3 пъти дневно. В по-тежките случаи, можете постепенно да увеличите дозата до 2 с.л. в 200 ml вода и да приемате така приготвената смес докато пикочната киселина не се понижи.

 

Забележка: Не превишавайте горепосочените дози, тъй като ябълковият оцет може да намали и нивата на калий в организма. Освен това, той взаимодейства с някои диуретични лекарства.

 

Лимонов сок

Много хора считат, че сокът от лимон нарушава алкалното равновесие в тялото и прави средата по-киселинна. Това обаче, не е така! Прясно изцеденият лимонов сок всъщност има алкален ефект и допринася за неутрализирането на пикочната киселина. Богатото съдържание на естествен витамин С в състава му, също спомага за понижаване на пикочната киселина.

Изстискайте сока от 1 лимон в чаша топла вода. Пийте го сутрин на празен стомах. Ако искате да има дълготраен ефект, приемайте тази смес поне няколко седмици. Можете също така, да приемате витамин C под формата на хранителна добавка.

 

Череши

Череши съдържат химикали, оказват супер контрол върху нивата на пикочната киселина. Флавоноидите в състава им – т. нар. антоцианини пък, намаляват възпалението и сковаността.

Само половин ч.ч. череши дневно, в продължение на няколко седмици, ще даде желания ефект. Прясно изцеденият черешов сок също е много добър вариант в случая.

Препоръчваме ви: Череша (екстракт от плод)

Срещу подагра.

Най-продаваният екстракт от череша в САЩ! С богато съдържание на кверцетин, антиоксиданти, витамин С и антоцианини!

 

Сода за хляб

Содата за хляб, наричана още сода бикарбонат, е от голяма полза за понижаване на нивата на пикочната киселина и намаляване на болката при подагра. Тя спомага за поддържане на естественото алкално равновесие в организма, прави  пикочната киселина по-разтворима, благодарение на което тя по-лесно се изхвърля чрез бъбреците.

Добавете ½ ч.л. сода за хляб към чаша вода. Пийте до 4 чаши на ден в продължение на 2 седмици. Можете да приемате сместа на всеки два или четири часа.

Забележка: Не приемайте сода за хляб често. Ако пък имате високо кръвно налягане, не ви препоръчваме този вариант! Хората над 60-годишна възраст не бива да пият повече от три чаши сода с вода дневно.

 

Зехтин

При нагряване или преработване, повечето растителни масла гранясват, превръщайки се във вредни мазнини. Тези мазнини унищожават витамин Е в организма, който пък е от съществено значение за контрола върху нивата на пикочна киселина.

Зехтинът съдържа мононенаситени мазнини, които остават относително стабилни при нагряване. Плюс това, той е с високо съдържание на витамин Е и антиоксиданти, и има противовъзпалителни ползи.

 

Повече вода

Пиенето на много вода помага за филтрирането на пикочната киселина. Водата разрежда пикочната киселина и стимулира бъбреците да премахнат излишните количества от нея чрез урината.

Пийте не по-малко от 10 чаши вода през деня. Също така включете повече течности и свежи плодове и зеленчуци в диетата си.

 

Диета с ниско съдържание на пурини

Пурините са азот-съдържащи съединения, които се превръщат в пикочна киселина в организма. Съдържат се основно в животинските протеини.

Ограничете до минимум приема на месо, риба и птици. Бобовите растения, маята, гъбите и аспержите също са с високо съдържание на пурини. Ако обичате бира, също ще трябва да ви разочароване, защото и тя е богата на пурини.

 

Повече богати на фибри храни

Храните с високо съдържание на диетични фибри спомагат за намаляване нивата на пикочна киселина, те я абсорбират и след това да я елиминират от организма.

Пълнозърнестите храни като ябълки, круши, портокали и ягоди са богати на фибри, затова задължително ги включете в диетата си.

Можете да приемате допълнително папаин – ензим, който освен че подобрява храносмилането, контролира пикочната киселина. Папаинът поддържа алкалното равновесие в тялото и има противовъзпалително действие.

 

Млечни продукти с ниска масленост

Нискомаслените млечни продукти намаляват риска от подагра. Обезмаслено мляко, например, съдържа оротова киселина, която намалява риска от повторно усвояване на пикочна киселина и спомага за отстраняването й чрез бъбреците.

Пийте една до 5 чаши обезмаслено мляко дневно. Можете също така да включвате и нискомаслено кисело мляко и други млечни продукти в диетата си.

 

В заключение: ограничете приема на алкохол, тъй като той пречи на изхвърлянето на пикочната киселина от тялото и избягвайте продукти и напитки със съдържание на глюкозо-фруктозен сироп. Диетата ви трябва да е богата на сложни въглехидрати и бедна откъм протеини. Избягвайте рафинираните въглехидрати, съдържащи се в белия хляб, сладкишите и др. , както и храните с високо съдържание на мазнини, които намаляват способността на организма да изхвърля излишната пикочна киселина.

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart