Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Магнезиев комплексМагнезият е известен с изключителното си влияние върху сърцето, мозъка, нервната система, костите и др. Той успокоява сърдечния ритъм, намалява кръвното налягане, укрепва паметта и способността за концентрация, подобрява настроението, намалява риска от остеопороза, загуба на паметта, депресия и др.

Според последни проучвания публикувани в Journal of Human Nutrition & Food Science, приемът на магнезий е полезен и при диабет и свързаните с него състояния, като метаболитен синдром, затлъстяване, висок холестерол. Приеман чрез храната и/или под формата на хранителна добавка, той може да бъде чудесно допълнение към режима на хората с високи нива на кръвната захар, твърдят експертите.

Всичко това превръща магнезия в истинско медицинско чудо. Той има отношение към всяка клетка, тъкан или орган в тялото, и може да се окаже лесно и ефективно решение за много от хроничните заболявания.

За да се убедите колко ключово е значението на магнезия за човешкото здраве, ето още малко информация по въпроса!

Магнезият е ключов минерал, който повечето хора не приемат в достатъчни количества. Той е четвъртият най-разпространен минерал в човешкото тяло. Около 50% от него се намира в костите. Другата половина е разпределена главно в клетките на различни тъкани и органи. Само един процент от количеството магнезий се намира в кръвта. Той е изключително важен за поддържането на сърдечносъдовата система в добро здраве, за правилното функциониране на мускулите и нервите, както и за производството на енергия.

Магнезият е необходим за повече от 300 биохимични реакции в организма. Той поддържа стабилния сърдечен ритъм, здравето на костите, добрия имунитет. Участва активно в протеиновия синтез и енергийния метаболизъм. Помага за поддържане на добри нива на артериалното налягане. Абсорбира се в тънките черва, а за отделянето му се грижат бъбреците. Симптомите на хроничната липса на магнезий се забелязват и определят трудно, тъй като са свързани най-вече със сърдечносъдовата и имунната системи.

Събирателният термин за недостиг на магнезий се нарича хипомагнезиемия и най-често се проявява като обща слабост, депресия, мускулни потрепвания, тремор. В някои случаи сърдечносъдовата система реагира със забележими и лесно различими симптоми като ритъмни нарушения, сърцебиене и повишаване на кръвното налягане, загуба на апетит, гадене, повръщане.

Следните състояния повишават риска от хроничен дефицит на магнезий:

-стомашно-чревни разстройства – продължителна диария, болест на Крон

-захарен диабет, както и продължителна употреба на някои диуретици

-хроничен алкохолизъм

-напредване на възрастта (редица изследвания показват, че по-възрастните хора като цяло приемат по-ниски количества магнезий с храната).

Как въздейства магнезият върху организма?

Сърдечен ритъм. Може би най-лесно разпознаваемите ефекти са тези които показва сърдечносъдовата система.  Достатъчните количества от този минерал  в организма повлияват добре електролитниия баланс, оттам работата на сърцето и неговия ритъм. Не е изключено ритъмните смущения да се разредят значително или да изчезнат в сравнително кратки срокове след възстановяването на магнезиевия баланс в организма. Добавянето на магнезий спомага и за намаляване на симптомите на т.нар. пролапс на митралната клапа, която се характеризира най-често със задух, болка или стягане в областта на сърцето.

Високо кръвно налягане. Практиката сочи, че увеличаването на приема на магнезий може да помогне за подобряване на нивата на артериалното налягане и увеличаване на притока на кръв към мозъка. Добавянето на количества между 600 и 1000 мг дневно при хора с недостатъчен прием на минерала може да стимулира нормализирането на нивата на холестерол в кръвта.

Инсулинова секреция. Положителното влияние на магнезия рефлектира и върху функциите на ендокринната система. Повишеният му прием се асоциира с нормализиране на нивата на хормона инсулин и свързания с това намален риск от високи нива на захар в кръвта, предшестващи отключването на диабет. Според анализи от редица изследвания, увеличаването на дневния прием с около 100 мг. води  до около 15 % по-малка вероятност за високи нива на глюкоза в кръвта. Същевременно, понижени нива на магнезий се наблюдават при между 25 и 38 % от хората с предшестващи високи нива на глюкоза.

Повишеният прием на минерала се свързва с намаляване с около една четвърт на риска от настъпване на поднормена инсулинова функция при здрави жени. Различни изследвания доказват, че риска от проблеми с производството на инсулин са между 6 и 7 пъти по-високи при хора, в чиито организъм се наблюдава хроничен недостиг на магнезий.

Магнезият и значението му за женското здраве. Жените имат още една важна причина да консумират повече от този микроелемент – доказано е, че той може да ги предпази от загуба на костна маса в периода на менопаузата и след нея. Едно от проучванията сред дами след менопауза, приемащи и естроген, показва че 600 мг. дневно магнезий комбинирани с 500 мг. калций и мултивитаминни добавки увеличава костната маса по-ефективно отколкото ако приемат само естроген. Приеемът на магнезий е препоръчителен и по време на бременност – той спомага за облекчаване и разреждане на така неприятните крампи на мускулите на краката, свързани с износването на плода. Добавки на базата на този елемент влияят положително и върху състоянието познато като предменструален синдром, характеризиращо се при повечето жени със задържане на течности и внезапни промени в настроението. Магнезият има и доказан облекчаващ ефект спрямо предменструалната мигрена.

Ето и още някои от ползите, които този минерал носи на организма:

-Храносмилателна система: пероралният прием на магнезий помага при запек, както и при стомашни киселини.

-Респираторни функции: подпомага дейността на бронхите и поддържа нормални нива на дихателната функция при хора с понижена такава.

-Срещу болка: приеман в дози между 500 и 1000 мг. дневно, магнезият облекчава някои видове болки свързани с нервната система в рамките на до 4 часа. Доказано е, че добавките с магнезий намаляват честотата и остротата на някои видове хронично главоболие.

-При хронична умора: Много ефективен за облекчаване на симптомите ѝ при повечето пациенти.

Важно е да се уточни, че магнезият не съществува в естествен вид сам по себе си. Той се прикрепва към различни органични и неорганични киселини. Минералите, прикрепени към такива киселини, се наричат минерални соли. Всички форми на магнезий, употребявани в хранителните добавки имат една или повече магнезиеви соли. Например, ако към минерала магнезия се прикрепи лимонена киселина, ще се получи магнезиев цитрат. Скорошно проучване си поставя за цел да провери кои форми на магнезий се приемат най-добре от човешкия организъм. Според резултатите от него, това са магнезиевия цитрат, магнезиевия глицинат и магнезиевия оксид.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart