Search
Филтрирай по...

Наднормено тегло

 

Хромът е изключително важен за човешкия организъм минерал, но за съжаление храните, в които се съдържа са малко. Затова в определени случаи, се препоръчва да се приема допълнително под формата на добавка.

 

Хромът оптимизира действието на инсулина, а дългосрочната му употреба оказва ефективен контрол върху нивата на кръвната захар у хора с въглехидратна непоносимост. Веднъж попаднали в организма, въглехидратите се разпадат до прости захари, които се абсорбират в кръвния поток. Времето за което кръвната захар се покачва, както и последващото покачване на инсулина, варира в зависимост от храната, която консумираме. Бавното освобождаване на захарта в кръвта е основна част от всяка здравословна диета и първата, най-важна стъпка за поддържане на кръвната захар в норма.

 

Според много съвременни проучвания, хромът върши чудеса в тялото – от потискане на апетита, особено за въглехидрати, до постепенното намаляване на теглото и намаляване на симптомите при сърдечно-съдови заболявания, диабет и др.

 

 

Хром при нестабилни нива на кръвна захар

 

Хромът отдавна се използва много усшешно при пациенти с диабет. Значителна част от проучванията сочат, че редовният прием на хром води до трайн нормализиране нивата на глюкозата, подобрява използването й от организма и подобрява общото състояние у пациенти с непоносимост към глюкоза и инсулинова резистентност.

 

 

Хром при висок холестерол

Хромът играе важна роля в метаболизма на мазнините. Няколко съвременни проучвания са изследвали ефекта на хрома върху липидните профили у пациенти със съърдечно-съдови проблеми и високи нива на LDL („лош” холестерол, този с ниска плътност на липопротеин, който оказва неблагоприятно влияние). Резултатите от същите проучвания сочат още, че редовният прием на хром намалява и нивата на триглицеридите и общия холестерол с около 32%.

 

 

Хром при силен глад за въглехидрати

 

Много хора изпитват непреодолимо желание за храни със съдържание на захар и въглехидрати. Това пристрастяване се дължи основно на лошото хранене и активизирането „центъра на удоволствието” в мозъка.

 

Според едно изследване, приемът на 600 mkg хром пиколинат дневно в продължение на 8 седмици, трайно намалява въглехидратния глад. Понижената кръвна захар най-често провокира желание за въглехиидрати, така че добавянето на хром в диетата спомага за стабилизирането на глюкозата и съответно – намаляване на глада за въглехидрати.

 

 

Хром при наднормено тегло

 

Хромът намалява телесните мазнини и води до трайна загуба на тегло. Неслучайно той често е предпочитан и от спортисти, поради факта, че спомага за изграждането на мускули на мястото на излишните мазнини. Това е една от най-силно изявените характеристики на хрома.

 

 

Хром при инсулинова резистентност

Когато клетките на организма изгубят чувствителността си към инсулин, рискът от затлъстяване и повишаване на теглото и други метаболитни проблеми, значително нараства.  Хромът подобрява някои процеси като синтеза на гликоген и протеини у хора с инсулинова резистентност.

 

В заключение: приемът на хром не се свързва със странични ефекти, като се смята, че ефективните дози варират между 200 и 600 mcg дневно. Хромът има няколко форми – хром хлорид, хром пиколинат, хром полиникотинат и др.

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart