Search
Филтрирай по...

Здрави кости и зъби

 

 

Начинът, по който витамините и минералите работят в тялото е взаимосвързан. Това се отнася особено за витамин Д, чието действие до голяма степен зависи от наличието на други кофактори. Ето кои са най-важните от тях:

 

-Магнезий

-Витамин К

-Цинк

-Бор

 

Магнезий. Магнезият се съдържа в храни като зеленолистните зеленчуци, ядките, семената, пълнозърнести продукти и др. Всеки орган в човешкото тяло се нуждае от него, за да функционира правилно, той е основната брънка от процеса, който превръща храната, която консумираме в енергия. Магнезият също така участва в контрола върху кръвното налягане и кръвната захар, и е важен за нормалния сърдечен ритъм. Той помага на тялото да усвоява и използва по-добре други хранителни вещества като калций, фосфор, натрий, калий и разбира се –  витамин D.

 

Съвременният начин на живот предразполага към сериозен дефицит на магнезий – фактори като лошото хранене, честият прием на алкохол, стреса и др., са в основата на този проблем. Тъй като магнезият участва в стотици биохимични процеси в тялото и е важен за нормалното състояние на сърцето, мозъка, мускулите и др.,

Все повече специалисти са на мнение, че стандартно препоръчваните дози магнезий са крайно недостатъчни за да поддържат тялото в добро състояние. Според някои изследвания човешкото тяло има ннужда от дози между 500 и 700 mg  магнезий дневно.

 

Магнезият спомага за активирането на витамин D във форма, която тялото напълно да използва. Недостигът на магнезий нарушава ефективността на „слънчевия” витамин. Този така важен минерал помага на витамин Д да поддържа нормалните нива на калций в организма и е от съществено значение за здравето на костите.

 

Витамин К. Важен е за правилното кръвосъсирване, здравето на сърцето, както и за здравината на костите и зъбите. Витамин К е изключително важен за да може калцият, който получаваме чрез храната или хранителните добавки, се използва правилно от костите. Приемани в комбинация, калцият и витамин Д въздействат много добре на цялата костна система и намаляват риска от разивите на остеопороза, остеоартрит и други костно-ставни заболявания.

 

Цинк. Това е минералът, който най-много се съдържа в костите и мускулите. Той противодейства при инфекции от различен произход, ускорява заздравяването на рани, помага на тялото в образуването на нови клетки и ензими. Цинкът помага на тялото да използва правилно въглехидратите, протеините и мазнините. Играе основна роля в растежа и развитието през детството, юношеството и бременността. Съдържа се в стридите, червеното и птичето месо, боба, морските дарове като омари и раци, ядките. Важно е да знаете, че цинкът в раситителната храна се усвоява доста по-трудно, така че ако сте вегетарианци може би имате нужда от допълнителен прием под формата на хранителна добавка. Хората над 60-годишна възраст също имат недостиг на цинк.

 

Цинкът помага на витамин D да работи на клетъчно ниво и да въздейства още по-добре на костите.

 

Бор. Той е микроелемент, което означава, че е в малки количества в тялото, тъй като то не се нуждае от повече. Борът е от съществено значение за доброто здраве и помага на тялото да използва магнезия и калция правилно. Съдейства на витамин D в поддържането на костите и правилното функциониране на мозъка.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart