Search
Филтрирай по...

Мега ДХК

 

 

Според Арт Макман, професор по психология и маркетинг в Университета на Тексас в Остин, в работна среда хората могат да бъдат основно креативни или продуктивни, но никога и двете. Понятията разбира се, са условни и само идват да подскажат кои са основните черти, оформящи човешката личност.

 

Понятията креативност и продуктивност са напълно несъвместими смята проф. Макман и допълва, че разбирането на това явление от страна на мениджърите е от изключителна важност за успеха на всяка компания.

 

Продуктивните хора винаги организират работния си ден. Те действат по своите задачи, отмятайки систематично всяка една от тях. Благодарение не умението да използват времето си ефективно, продуктивните хора успяват да вършат по-голямо количество работа за по-малко време.

 

При творчески настроените личности нещата са малко по-различни.  За тях е трудно да подредят в списък ежедневните си ангажименти и да ги изпълняват последователно, просто защото творчеството се нуждае от време и пространство, за да расте и да се развива.

 

Проблемът е в това, че творческият процес изисква повече време за натрупване на знания, опит и впечатления, които след това да се отразят и върху работата. Хората на по–креативни позиции често са заети с това да търсят нови начини за изразяване на вече натрупаните знания.

 

 

Ето така сър Джеймс Дайсън, британски изследовател и предприемач, преоткрива обикновената прахосмукачка, създавайки първата роботизирана такава преди повече от 15 години.  Друг британски изследовател – Фиона Феърхърст, успява да направи революция в плувния спорт, създавайки т. нар. fastskin – бански костюм, който наподобява кожата на акула.

 

Тези примери показват, че хората, занимаващи се с творческа дейност трябва да разполагат с време да учат неща, които очевидно не са свързани с работата им, с цел придобиване на по-широк кръгозор и знания, които помагат на въображението и креативността. Но всичко това отнема време. Няма как за целта на творчеството човек да планира няколко часа за това, после за друго и така работния процес да върви по схема. Напротив, има моменти, когато са необходими десетки часове за обучение в нова област на познанието, просто разговор с колега или една разходка, за да дръпнем конеца на вдъхновението и новите идеи.

 

 

Много често тази основна и фундаментална разлика между двата основни типа хора не се взема предвид, което рефлектира негативно върху работния процес. Да искаш от продуктивния човек да бъде креативен и обратно – от креативния – продуктивен, ще доведе само до провал, убеден е Арт Макман. Всичко е много просто, обяснява проф. Макман. Той смята, че продуктивните личности имат нужда от работно време, точни графици и точно поставени цели и задачи за деня. Те са ефективни, когато всичко е ясно, подредено, организирано и последователно. Креативните хора са пълна противоположност на продуктивните. Те са разсеяни и хаотични и не биха издържали дълго при подобни условия. А ако все пак решат да опитат, няма да бъдат никак ефективни, въпреки цялото си старание. Те се нуждаят от време, пространство и свобода на действие, за да допринасят за работния процес посредством творческото мислене.

 

А вие към кой тип причислявате себе си? Както знаем, творческите характери са доста хаотични и често страдат от проблеми с концентрацията и паметта. Но е доказано, че рибеното масло и по-точно – една от мастните киселини, съдържащи се в него – т. нар. докозахексаенова киселина, подобрява функционирането на лявата мозъчна половина, която отговаря за логиката, паметта и др.

 

Revita Ви препоръчва МЕГА-ДХК рибено масло на американската компания Nature’s Way, което се отличава с висока концентрация на DHA (докозахексаенова киселина). МЕГА-ДХК рибено масло подобрява способността за концентрация, логическото мислене и паметта.

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart