Search
Филтрирай по...

Вредни храни и диабет

 

 

Едни от най-хубавите празници в годината наближават. Но с всички вкусотии наоколо ще ни бъде трудно да се въздържим и да не прекалим с хапването и пийването. Няма как да се въздържим напълно от всичко на празничната трапеза, но има определени храни, до които не бива да припарваме, защото освен че ни състаряват, са много опасни за цялостното ни здраве. Те влияят зле върху нивата на кръвната захар, увреждат костите и ставите, състаряват кожата. За съжаление обаче, те съставляват значителна част от менюто на съвременния човек, който е глух и сляп за последствията от това.

 

Свикнали сме на воля да си хапваме каквото и когато ни падне, а после се чудим как са се появили тези ужасни паласки, защо кожата ни е толкова състарена, защо имаме високо кръвно, висок холестерол и др… А всъщност истината е, че напълно възможно да изглеждаме с 5 до 10 години по-млади, стига да се храним по определен начин!

 

Всяка храна предизвиква определени биохимични реакции в тялото. Има такива, които значително ускоряват процесите на стареене, докато други – оздравяват организма, дават енергия и действат супер подмладяващо. В буквалния смисъл на тази дума!

 

 

Трите основни процеса, които ускоряват стареенето, сагликация, възпаление и оксидация. Под „стареене“, имаме предвид не само бръчките и повехналата кожа, а влошеното функциониране на органите и системите, развитието на някои заболявания и др. Процесите на стареене са пряко свързани с продуктите, които консумирате ежедневно.

 

Ето списъка с храни, от които трябва да се откажете, ако искате да бъдете здрави и да изглеждате добре!

 

 

Пшенични продукти

 

Преди да разберете защо пшеницата ускорява стареенето, нека се запознаем с някои не чак толкова сложни биохимични процеси в тялото. Става въпрос за гликацията, която нарушава функционирането на молекулите в организма и уврежда колагена на кръвоносните съдове.

На английски се използва наименованието Advanced Glycation End Products (AGE) и в превод означава „крайни продукти на напредналата гликация“. Гликацията е процеса, който продава специфичния вкус на продуктите след готвене. Такива храни могат да бъдат твърде препеченото месо или препечената хлебна коричка, например. Така че признак за наличието на гликация, е потъмняването на храната.

 

Образуването на AGE в храната е следствие на едновременната термична обработка на захари и протеини, без наличието на вода. Крайните продукти на напредналата гликация, могат да доведат до ужасни последствия, сред които болест на Алцхаймер, диабет, рак, сърдечно-съдови заболявания и др.

 

Как да избегнете гликацията? Това не е толкова трудно. Изисква се само да прекратите консумацията на прости, преработени въглехидрати и препечени продукти, и да поддържате кръвната си захар в норма. Плодовете и зеленчуците, приготвени на слаб огън посредством варене или задушаване не образуват AGE, защото водата възпрепятства свързването на захарите и протеините. Това означава, че от тях можете да хапвате на воля!

 

Крайните продукти на напредналата гликация увреждат неимоверно много костите и ставите, и състаряват кожата. Другият голям виновник за преждевременното стареене, са високите нива на кръвна захар. Диабет тип 2 състарява тялото отвътре и отвън неимоверно много! Затова хората с диабет често изглеждат по-възрастни, отколкото в действителност са.

 

Но нека се върнем към пшеницата и пшеничните продукти. Малко известен факт е, че зад наименованието „пълнозърнест“ е плод единствено на успешните маркетингови стратегии, които реализира бизнеса. Пшеничните продукти, независимо дали са пълнозърнести или не, съдържат специфичен вид въглехидрат, който не се среща в други храни. Този въглехидрат се нарича амилопектин-А. И сега – пригответе се за най-важното: множество лабораторни тестове са установили, че амилопектин-А увеличава нивата на кръвната захар дори повече от бялата захар и от всеки друг източник на въглехидрати!

 

Изводът е, че продуктите от пшеница, включително хляб, зърнени храни, тестени закуски и др., водят до покачване на нивата на кръвната захар.

 

Глутенът, открит в пшеницата също влияе негативно на кръвната захар и предизвиква определени процеси в мозъка, за които в последните години бе установено че причиняват т. нар. Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност.

 

Печените житни продукти, съдържат алкиламиди – канцерогенни химикали, които се образуват при процесите на гликация. Установено е, че алкиламидите повишават риска от рак и също ускоряват стареенето. Пържените картофи, както и други продукти със съдържание на скорбяла например, например, също са източник на алкиламиди.

 

 

 

Царевични продукти

 

Те също дисбалансират нивата на кръвната захар и предизвикват процесите на ускорено стареене. Фруктозата, открита в царевичния сироп, увеличава до 10 пъти повече процесите на гликация, в сравнение с глюкозата. Редовната консумация на фруктоза, която се съдържа в преработените храни, подсладените напитки, кетчупа, дресингите и др., скоростно ускорява стереенето.

 

Царевичните храни включват царевичен чипс, царевично масло, царевичен сироп, корнфлейкс и др.

 

Не е толкова сложно, нали? Още от днес ограничете или най-добре – напълно елиминирайте тези продукти от менюто си и и сами ще се уверите в невероятния ефект, който ще последва!

 

 

 

 

 

Тази публикация има един коментар

  1. Не сте написали нищо за еднозърнестия лимец!!!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart