Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Омега-3 мастни киселини

Рибеното масло и в частност – EPA (ейкозапентаенова киселина) и DHA (докозахексаенова киселина) в състава му, имат огромно значение за здравето на целия организъм. EPA и DHA са полезни за всички органи и системи, но най-важното им предназначение се отнася до сърдечно-съдовата система, нервната система, мозъка и зрението.

Според някои съвременни теории причината за много болести и психо-емоционални състояния като депресия, разстройство с дефицит на вниманието и хиперактивност, и др., до голяма степен се крие в начина на хранене. Диетата на съвременния човек изобилства от възпалителни храни, които предизвикват множество негативни реакции в организма, в резултат от което се разболяваме. Но ето какво трябва да знаете, преди да започнете прием на рибено масло!

Чистота. Когато става въпрос за чистотоата на омега-3 киселините които приемате, трябва да се имат предвид няколко неща. Първото е, че рибеното масло трябва да е добито от видове, живеещи в екологично чисти води. Много е важен и начинът, по който се преработва маслото. В идеалния процес е необходимо да бъдат елиминирани всевъзможни странични влияния на околната среда – тежки метали като живак и олово, диоксини и други вредни елементи. Методът, познат като молекулярна дестилация е сред най-ефективните за осигуряването на необходимата чистота на крайния продукт, като в същото време полезните хранителни качества на маслото бъдат запазени в максимална степен. Ако искате да сте сигурни какво точно купувате и приемате, търсете само лабораторно тествани продукти – те покриват международните стандарти!

Revita Ви препоръчва:  

RX OMEGA-3 EXTRA STRENGTH (ОМЕГА ФАКТОР СУПЕР КОНЦЕНТРАТ) 1170 mg – молекулярно дестилирано, супер пречистено рибено масло със защитено фармацевтично ниво! Осигурява оптимална концентрация на омега-3 мастни киселини!

Сила и ефективност. Най-важният въпрос тук е каква е причината, поради която приемате омега-3 мастни киселини – стандартна грижа за здравето или терапия на специфичен здравословен проблем. Отговорът ви ще определи и силата на добавката, която трябва да изберете за себе си. Прието е, че 500 mg омега-3 дневно са минимумът, който трябва да се приема при стандартна профилактика и грижа за здравето. За хората, чиито начин на хранене включва много рафинирани растителни масла, преработени храни, колбаси, меса, зърнени храни и др., експертите препоръчват повишаване на дозата до поне 1000 mg дневно. Когато целта е повлияване на някои специфични здравословни състояния, се препоръчват още по-високи дози, но е добре те да бъдат консултирани със специалист. Важно е и съотношението между двете основни омега-3 киселини.Затова винаги четете листовките на хранителните добавки.

Мирис и вкус. Ще сложите ли в устата си парче риба, ако то мирише лощо? Разбира се, че няма и да си го помислите. Вусът и мирисът са много добри индикатори за качеството и свежестта на продукта. Пробийте някоя от меките капсули и си направете експеримент да опитате течността. Рибеното масло с ниско качество не е полезно за организма. Познава се по натрапчивата миризма на риба, лошия вкус, както и по проблеми с хранопровода известно време след поглъщането й – оригвания и киселини.

Съотношение между ейкозапентаиновата и докозахексаеновата мастна киселина (EPA и DHA). И двата типа мастни киселини са изключително важни за човешкия организъм, но ползите им за здравето са различни. Най-общо, EPA отговаря за здравето на сърдечно-съдовата система, ставите и доброто настроение, докато DHA когнитивните функции (памет, фокус и др.) и правилното развитие и функциониране на мозъка като цяло.Съотношението между тях до голяма степен зависи и от вида риба, от която е добито маслото. Маслото от черен дроб на арктическа треска например, е с лек превес на DHA над EPA, докато при маслото, добито от сардини и аншоа съотношението е обратно. Разбира се, във всеки продукт разликата в съотношението на двете мастни киселини може да варира в широки граници.

Молекулярна форма и усвояване. Формата и степента на усвояване от организма също са от съществена важност за добрите характеристики на продукта. За най-добро абсорбиране, въпреки че звучи твърде сложно и научно, формулата всъщност е проста: търсете триглицеридна (TG) форма за рибено масло или продукти на базата на рибеното масло в етилово-естерна (ЕЕ) форма. Научните експерименти доказват, че тези форми се усвояват най-ефикасно от организма, благодарение на това, че те са натурални молекулярни форми на омега-3., т.е.същите, които съществуват и в рибата. Според някои изследвания, усвояването в този случай може да достигне до 70% по-високи нива.

Revita Ви препоръчва супер маслото на канадската компания Natural FactorsSea Rich Omega-3 4500 mg (1500 mg EPA/ 750 mg DHA), което е в триглицеридна форма и е обогатено с витамин (D3 1000 IU)! Съдържа само масла от диви риби – аншоа, сардина и/или скумрия, които са най-малко изложени на замърсители от околната среда. Сертифицирано от IFOS и ISURA!

Устойчивост. Нуждите от производство на рибено масло се покриват от само 4% от световния улов. Реномираните производители на рибено масло държат на произхода на рибеното масло, за да могат да гарантират максимално качество за клиентите си. За тях е много важно рибата да е здрава и да е живяла в екологично чиста среда. Рибите от студените морета, като арктическата треска, сардините и др.са идеален избор за добив на продукти, богати на омега-3 мастни киселини.

Няколко основни понятия… :

Омега-3. Омега-3 есенциалните мастни киселини (Essential fatty acids = EFAs) се наричат есенциални, тъй като не се произвеждат от организма, но той има огромна нужда от тях. Те трябва да бъдат консумирани ежедневно чрез съдържащата ги прясна храна и/или съответните хранителни добавки.

EPA (Ейкозапентаинова киселина). Дълговерижна омега-3 мастна киселина, която подпомага здравето на сърдечно-съдовата система и ставите. Стимулира имунната система, както и нормалната циркулация на кръвта.

DHA (Докозахексаенова киселина). Дълговерижна омега-3 мастна киселина, ключова за поддържане функциите на мозъка, нервната система и очите, и за оптималното функциониране на невротрансмитерите.

ALA (Алфа-линоленова киселина). Късоверижна омега-3 мастна киселина, съдържаща се в семената на растения като лен, чия, както и в зеленолистните зеленчуци и ореховите ядки. Може да се превръща в EPA и DHA. Важно уточнение: въпреки широко разпространеното мнение, че се превръща почти изцяло в установените киселини, това не е вярно: само 5% от нея се превръща в EPA,  и едва около 1% – в DHA.

Омега-6. Друг вид есенциални мастни киселини, от които тялото се нуждае, но не може да произвежда. Причината, поради която трябва да бъдете внимателни е, че омега-6 линоловата киселина, съдържаща се в редица растителни масла (слънчогледово, шафраново, царевично, фъстъчено, памуково, соево) може да предизвика възпалителен отговор от организма. В типичното съвременно хранене съотношението между омега-6 и омега-3 мастни киселини е около 20:1, докато само век назад то е било 1:1. Запомнете – омега-6 не са вредни, но ако се приемат в умерени количества и ако са в правилно съотношение с омега-3. Основен ключ към правилното и здравословно хранене, е балансът между омега-3 и -6.

GLA (Гама-линоленова киселина). За разлика от алфа-линоленовата, тази омега-6 мастна киселина най-често бива консумирана в по-малки дози от допустимите.Тя се грижи за доброто здраве на клетките, както и в частност за кожата, ставите и доброто настроение. GLA и омега-3 рибените масла работят добре заедно, подпомагайки здравословния баланс между омега-6 и омега-3. Специалистите често препоръчват комбинирания им прием. Натурални източници на GLA са растенията познати като вечерна иглика и пореч, както и маслото от касис.Усвоява се най-добре от организма при комбиниране с EPA и DHA.

Revita Ви препоръчва продукта на Natural Factors, комбиниращ пълния профил мастни киселини100% Дива сьомга (От Аляска) масло 1300 mg! Маслото в продукта е добито от дива сьомга от Аляска и предоставя целия спектър активни мастни киселини, включително омега-3, -5, -6, -7, -8 и -9 в естествено съотношение.

… И често задавани въпроси:

Какъв е процента на EPA и DHA в рибеното масло? В маслото от риби от типа на сардините, съотношението обикновено е 18% EPA към 12% DHA. В маслото от черен дроб на треска – 9% EPA към 14% DHA.

Каква е разликата между рибеното масло и маслото от ленено семе? Източниците на омега-3 се делят на две главни категории – добити от растения (ленено семе) и добити от морето  (риба), като те не са взаимнозаменими. Маслото от ленено семе съдържа алфа-линолова киселина която може частично да се трансформира в EPA и DHA, но тази трансформация е бавна и може да бъде възпрепятствана от редица фактори, като начин на живот и хранене, общо здравословно състояние и др. Маслото от ленено семе има ползи за здравето, но не може да осигури нужните на организма количества EPA и DHA.

Какви са разликите между рибеното масло и това от дроб на треска? Първото е извлечено от телесните мазнини на рибата а второто – от черния дроб. И двете са добри източници на EPA и DHA, но във всяка от тях те са в различно съотношение. Както бе обяснено по-горе, маслото от дроб на треска съдържа 9% ЕРА и 14% DHA, докато при рибеното масло пропорцията е около 18% към 12% в полза на ейкозапентаеновата киселина. Другата съществена разлика е, че маслото от дроб на треска е богато на витамини А и D с натурален произход.

Revita Ви препоръчва: Черен дроб на треска масло 1100 mg – иззето чрез процес на молекулярна дестилация!

Научете повече за канадската компания Natural Factors тук: Natural Factors: ново поколение хранителни добавки от Канада!

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart