Search
Филтрирай по...

глад

 

 

Искате ли да знаете истината за захарта? Нашите тела не са в състояние да се справят с нея. Приемът на прекомерни количества захар е в основата на едни от най-тежките хронични заболявания.

 

В продължение на много години, ние сме били научени да вярваме, че мазнините са нещо крайно опасно, докато темата за ужасния ефект на захарта е оставала встрани. Именно захарта увеличава риска от болести, прави ни раздрзнителни и е ключов фактор за затлъстяването и наднорменото тегло в световен мащаб.  Болест на Алцхаймер, диабет тип 2, акне, депресия, та дори –безплодие и импотентност – всички те могат да бъдат резултат от увеличения прием на захар под каквато и да било форма.

 

Вероятно си мислите, че след като не сте почитател на сладките на вкус храни, този проблем не ви засяга. Но това далеч не е така. За съжаление захарта не е само в сладките храни, а във всички тестени изделия от бяло брашно, рафинираните продукти, готовите сосове, колбасите и т.н.

 

Количествата захар, които средностатистическият човек, част от съвременното общество, приема ежедневно, се равнява на около 20-22 ч.л. захар! При децата и тийнейджърите ситуацията е доста по-стряскаща, тъй като при много от тях консумацията на захар достига до към 34 ч.л. захар всеки божи ден!

 

Според Американската кардиологична асоциация (The American Heart Association), лимитът, който не бива да се надвишава е 9 ч.л. захар дневно. Само за сравнения, чаша горещ шоколад съдържа около 60 гр захар, а една подсладена газирана напитка от 330 мл, е източник на не по-малко от 45 гр захар!

 

Освен, че се намира в над 70% от храната, която най-често консумираме, захарта има силно пристрастяващ ефект. Според много съвременни изследвания той е около 8 пъти по-висок от кокаиновата зависимост. Въздействието на захарта върху мозъка не е много по-различно от това на опиатите, като депресията и тревожността представят само малка част от тези й ефекти.

 

Ето няколко идеи, които могат да ви помогнат да се избавите от сладката отрова!

 

Вземете решение! Можете да прочетете много информация по въпроса и да си повтаряте колко вредна е захарта. Но докато не сте наистина готови да направите някои сериозни промени в живота си, вие ще останете роб на пристрастеността си. И както всичко останало в живота, първо трябва да го искате.

 

Не по малко и постепенно! Точно както с всеки друг тип пристрастяване, и със зависимостта от захарта трябва да се действа твърдо и решително. Това означава да елиминирате напълно захарта от диетата си. Не малко по малко, а изведнъж. Идеята е да пречистите невротрансмитерите и хормоните си, които до голяма степен определят вашата „сладка“ зависимост.

 

Откажете е се от всички форми на захар, включително продуктите от брашно, изкуствените подсладители, транс- и хидрогенирани мазнини, които увеличават апетита, предизвикват складирането на мазнини и забавят метаболизма.

 

 

Спрете да пиете калории! Пристрастеността към захарта се задейства изключително от подсладените напитки. Нещо повече – захарта в течна форма въздейства на тялото много по-пагубно, отколкото захарта, съдържаща се в храните, тъй като тя отива директно в черния дроб. Газираните напитки, „натуралните“ сокове, спортните енергийни напитки, както и подсладените чай и кафе, са основното, което трябва да премахнете от диетата си. Според скорошно изследване, само едно кенче газирана безалкохолна напитка увеличава риска от наднормено тегло с цели 60%, а рискът от диабет с 80%.

 

Започнете деня с протеини! Приемайте протеини на всяко хранене и не пропускайте закуската! Най-лесният и здравословен начин да се откажете по-бързо от захарта, е закуската с протеин. Варени яйца, броколи, риба, пилешко месо и др., са сред най-препоръчваните протеинови източници.

 

Яжте правилните въглехидрати! Въглехидратите са полезни и необходими, но с изключение на нишестените такива. Зеленолистни зеленчуци, броколи, зеле, карфиол, аспержи, гъби, лук, тиквички, домати, копър, патладжан, артишок, чушки и т.н. – всички те са страхотни за детоксикация на тялото. Избягвайте картофите, сладките картофи, тиквата и цвеклото в продължение на минимум 10 дни.

 

Ще почувствате прилив на енергия в тялото си и много по-добра умствена яснота. Тези резултати драстично се увеличават, когато елиминирате напълно зърнените храни. „Бързите“ въглехидрати, чиито източник са основно тестените изделия, трябва напълно да отсъстват от диетата ви!

 

Не забравяйте, че имате нужда от мазнини! Не мазнините, а захарта във всичките й форми е вашият враг. Здравословните мазнини балансират кръвната захар и са важен източник на енергия за клетките. В комбинация с протеин на всяко хранене, те стимулират здравословния метаболизъм и намаляват чувството на глад. Здравословни мазнини има в зехтина, авокадото, кокосовото масло, ядките и семената, както и мазната риба, която е богат източник на омега-3 полиненаситени мастни киселини ЕРА и DHA.

 

Елиминирайте възпалителните храни! Продуктите, които предизвикват хронично възпаление в тялото, са основно захарта, брашното, трансмазнините, както и алергизиращите храни, като глутен и млечни продукти. Откажете се от глутена и млечните продукти само за 10 дни. Ще ви бъде ужасно трудно, но само 4-5 дни след спирането им ще забележите разликата: много повече енергия, по-малко чувство на глад и не на последно място – подутият корем ще е вече в миналото.

 

Дишайте дълбоко! В периоди на стрес хормоните се побъркват. Нивата на кортизола се увеличават, което ви кара да чувствате глад. Това предизвиква и отлагане на мазнини в областта на корема и увеличен риск от диабет 2.

 

Последни проучвания показват, че дълбоките вдишвания активират блуждаещия нерв, което не само намалява стреса, но и насърчава метаболизма и изгарянето на мазнините. Правете по 5 дълбоки вдишвания и издишвания, всяко от които да продължава по 5 секунди. Най-важното: правете го точно преди хранене. Вероятно сега ви е смешно, но опитате ли, бързо ще се уверите в резултата.

 

Спете достатъчно! Всеки път, когато лишавате организма си от пълноценен сън през нощта, вие нанасяте мощен удар върху хормоналното равновесие. Само 2 часа по-малко сън от необходимото, са причина за увеличение в нивата на хормоните, които задействат апетита, понижение в нивата на онези, които отговарят за контрола върху апетита и ненаситен апетит за захар и рафинирани въглехидрати през деня.

 

Това е така, защото при липсата на сън, най-естествената реакция на тялото е да си набави така липсващата му енергия, която захарта и рафинираните въглехидрати ще му дадат.

 

Свежа идея: хромът е един от най-полезните минерали за намаляване апетита за сладко и рафинирани въглехидрати. Той регулира нивата на кръвната захар, редуцира желанието за сладки храни и подпомага процесите по изгаряне на излишните мазнини в тялото.

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart