Search
Филтрирай по...

Деменция

 

 

Едва ли има човек, който да не се е сблъсквал с ужасното състояние на т. нар. мозъчна мъгла. То може да се случва инцидентно, в резултат от временно психическо и/или емоционално претоварване, но са много и случаите, когато се превръща в почти постоянен спътник.

 

Общите симптоми на мозъчната мъгла биват затруднена способност за концентрация, слаба памет, апатичност, усещане за обърканост, безпокойство и др. Най-често това умствено объркване идва в резултат от дълги периоди на психически стрес и липса на адекватна почивка или злоупотреба с алкохол. Ако липсата на умствена яснота продължава дълго във времето, тя може да се дължи на хронична умора, бременност, менопауза, много често на лошо хранене, и др.

 

В този материал ще ви представим едни от най-ефективните и безопасни начини за намаляване на симптомите на мозъчна мъгла! Обещаваме, че тези решения ще ви помогнат да подобрите когнитивното си здраве и отново да бъдете концентрирани и работоспособни на максимум!

 

1.Променете начина си на хранене!

Първото задължително условие да се оптимизира моъчната дейност е чрез диетата. Имайте предвид, че в много от случаите в основата на когнитивния упадък е именно лошата храна. Тук трябва да припомним, че милиони хора по света страдат от хранителни алергии. Важно е да знаете, че хранителните алергии могат да се появят във всяка възраст, както и да се задействат от влошеното здраве на червата, също както много от автоимунните заболявания.

 

Темата за глутена вече е банална, но все пак не бива да изключваме факта, че чувствителността на тялото към този белтък е все по-срещана, като в много от случаите хората дори не подозират за състоянието си. Прекомерният прием на продукти, източници на глутен е водещ фактор за влошаване на вниманието, паметта, протичането на мисълта, изказа и др.

 

Ако сте фенове на тестените изделия и сладкото, ако често консумирате пакетирани и преработени продукти, шансът да имате най-различни когнитивни нарушения е огромен! Прекомерната консумация не само на глутен, но и на захар – т. нар. „сладка отрова”, която се среща не само в сладките храни и напитки, но в много сосове, консерви, пакетирани продукти и др., предизвиква и пристъпи на безпокойство и паника, депресивни състояния и др.

Деменция

 

Друга често срещана хранителна алергия е непонсимостта към казеин, съдържащ се в млечните продукти, фъстъците и соята.

 

Диетите с ниско съдържание на ненаситени мазнини също подкопават когнитивното здраве. Съвременни проучвания върху пациенти с Алцхаймер сочат, че симптомите на заболяването намаляват веднага щом се увеличи приема на полезните мазнини.

 

Дехидратирането на организма в резултат от недостатъчен прием на вода също намалява когнитивните функции. Дефицитът на течности влошава и състоянието на червата, резултатът от което е запек или диария.

 

 

2.Подкрепете мозъка с допълнителни хранителни вещества!

 

Ежедневният прием на определени хранителни добавки може да бъде от огромна полза за подобряване на когнитивните способности. Така например, антиоксидантите са ключов компонент за неговото здраве, от които един от най-важните е алфа-липоевата киселина. Нейната биологична активност е достатъчно висока, за да елиминира оксидативния стрес, който причинява тежки щети на мозъка. Фосфатидилсеринът, както и витамините D и В комплекс също са от съществено значение за когнитивната функция.

Омега-3 полиненаситените мастни киселини, чиито недостиг доказано води до барушения в невронната комуникация. Според Nature Neuroscience, съдържащите се в рибеното масло EPA и DHA са от изключително значение за психичното и когнитивното здраве както при деца, така и при възрастни. Авторите на това проучване смятат, че все по-често срещаните проблеми с паметта и концетрацията, както и депресиите, се дължат основно на дефицита  на есенциални мастни киселини.

 

Рибеното масло, източник на ейкозапентаенова и докозахесаенова мастни киселини е намалява риска от деменция и болест на Алцхаймер. В практиката са известни случаи, при които то успешно е било включвано в лечението на тези дегенератвни заболявания.

 

Като основополагащи за правилното развитие на мозъка, ЕРА и DHA са в състояние да намалят симптомите на СДВХ (Синдром на дефицит на вниманието и хипер активност) при малки деца.

Много лекари препоръчват на бременните да приемат омега-3 и през бременността. При недостиг на тези мастни киселини у жената по време на бременността или кърменето, може да се стигне до поражения върху когнитивните способности и зрението на детето. Допълнителният прием на капсули, източник на висококачествено, пречистено масло, значително намалява тези рискове.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart