Search
Филтрирай по...

Макулна дегенерация

 

 

Съществуват още множество заболявания и състояния на очите от различен характер, които оставени без необходимото лечение и грижа, водят до сериозни усложнения.  Много често ние дори не предполагаме за тях, защото началните симптоми не ни се струват достатъчно основателни.

 

Истината е, че дори най-незначителните и на пръв поглед – нищо и никакви признаци, трябва да ни накарат да проверим зрението си. В противен случай, последиците могат да бъдат много неприятни. Една от водещите причини за загубата на зрението при огромен процент от по-възрастните е дегенерацията на макулата. За огромно съжаление, заболяването започва да се среща все по-често и сред по-младите, като в повечето случаи последствията са необратими.

 

Факторите, които увеличават риска от това заболяване са тютюнопушенето, лошото хранене, затлъстяването, високото кръвно налягане и увреждането на кръвоносните съдове, преждевременното стареене. При дегенерация на макулата периферното зрение отслабва, а централното е безвъзвратно изгубено. Друга честа причина за слепота, се явява катарактата, която обаче може да бъде премахната.

 

За щастие, съвременната наука е открила богата гама от вещества, които са от съществено значение за здравето на очите. Всички те предпазват зрението от различни увреждания и могат да забавят или дори да стопират развитието на някои очни заболявания. Тези вещества се предлагат под формата на хранителни добавки, чиито прием може както да предотврати различни увреждания, така и да намали симптомите при вече започнал процес.

 

Редовната консумация на определени храни, също е от огромно значение за здравето на очите, а в комбнация с прием на подходящата добавка, можем да направим чудеса за зрението си!

 

И така, ето кои са специалните хранителни вещества, които могат да предотвратят евентуални проблеми със зрението или пък – в случай, че заболяването е факт, да намалят симптомите!

 

 

Лутеин и зеаксантин

 

Лутеинът и свързаното се него съединение – зеаксантин, принадлежат към семейството на каротеноидите и са от основно значение за зрението. Лутеинът се съдържа в много храни, (спанак, зеле, моркови, броколи и др.), но за да получите така мощния ефект, те трябва да присъстват в менюто ви ежедневно и в големи количества. Научно доказано е, че превантивният прием на лутеин и зеаксантин, понижава риска от редица заболявания на очите, включително дегенерация на макулата. Като превенция, повечето специалисти препоръчват 10 mg лутеин дневно. В случаите на вече съществуващо заболяване, се препоръчва приемът на лутеин да бъде от 20 до 40 mg дневно.

 

Витамини и минерали

 

Витамините и минералите защитават клетките в човешкото тяло и намаляват риска от загуба на зрението, особено що се отнася до хората, които се намират в по-голям риск (фамилна история и др.). С цел подкрепа на очите, се препоръчва приемът на мултивитаминен продукт със съдържание на 500 mg витамин С, витамин Е – 400 IU, 15 mg бета-каротин и 80 mg цинк дневно. Цинкът доказано защитава очите от вредното въздействие на светлината и забавя загубата на зрението при прогресираща дегенерация на макулата.

 

Омега-3 мастни киселини

 

Омега-3, съдържащи се в мазните риби, са от изключително значение не само за здравето на очите, но и за нервната система и мозъчната дейност, сърдечно-съдовото здраве и костите. В случай че не приемате достатъчно омега-3 заедно с храната, се препоръчва допълнителният им прием под формата на хранителна добавка.

 

 

Селен

 

Селенът е специален минерал, който категорично може да предотврати както заболявания като катаракта или дегенерация на макулата, така и състояния на сухота в очите. Той подобрява общото здравословно състояние на очите и поддържа нормалните функции на зрението. Съдържа се предимно в храни като омари, скариди, стриди, херинга, черен дроб, яйца, шунка, говеждо месо, бекон, пилешко, агнешко, телешко, бразилски орех, кафяв ориз, чесън, броколи, пшеничен зародиш, гъби, червено грозде и др.

 

Боровинка и касис

 

Те са с богато съдържание на антиоксиданти, които защитават очните леща и ретина от увреждане, и намаляват риска от развитие на катаракта. Боровинката и касиса също така, подобряват притока на кръв към окото и действат благоприятно и на други органи и системи в организма.

 

 

Витамин В2 (рибовфлавин)

 

В комбинация с други хранителни вещества, витамин В2 също допринася за нормалното състояние на зрението и за предотвратяване на катаракта. Бирената мая, бадемите, пълнозърнестите продукти, млякото (включително – кисело мляко), гъби и др. са добър източник на рибофлавин.

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart