Search
Филтрирай по...

диета

 

 

Вече е около 15 ч следобед. И както често ви се случва точно по това време, изведнъж ви се приисква да хапнете нещо сладичко. Малко шоколад, бисквитки или защо не парче торта… Звучи ли ви познато? Ако отговорът е Да, вие най-вероятно сте пристрастени към захарта!

 

За съжаление, не сте единствените. Моментът, в който изведнъж ви обзема слабост, прималява ви, а нуждата да погълнете нещо сладко буквално ви кара да обезумявате, се случва не само на вас! Нещо, но не какво да е, а именно нещо сладко. След като сте утолили сладкия глад, ви става толкова добре. Енергията ви се увеличава, настроението ви се покачва, вие сте доволни! След максимум 2 часа обаче, отново сте на дъното: без тонус, с главоболие и с огромна нужда от сън. Този сценарий се повтаря непрекъснато и ежедневно, и вие не знаете защо се случва така, и как да излезете от порочния кръг.

 

Вие не пиете, не пушите, не приемате лекарства, но правите нещо не по-малко лошо: консумирате захар в количества над нормата. А знаете ли, че захарта действа точно толкова пристрастяващо, колкото и крека? Да, но захарта не е вредна колкото крека. Точно това си помислихте сега, нали? За известно време – да. Но с течение на годините, нещата се променят и зловредният ефект от приема на захар, започва да се трупа.

 

 

Защо си струва завинаги да се откажете от захарта?

 

Една от главните причини, е че захарта е много калорична, но не и хранителна. Ето защо скоро след като сте изяли любимия си кроасан със шоколад, вие отново се чувствате гладни.

 

Захарта пречи на имунната система да функционира правилно. Ако през целия ден солидно се награждавате със сладки нещица, ще причините хаос в имунитета си.

Приемът на захар „запалва” огнището на хроничното възпаление в тялото. Онова възпаление, което води до развитие на хронични заболявания, като диабет, рак и сърдечно-съдови болести.

 

Захарта причинява кариес.

 

Захарта намалява синтеза на растежен хормон, следствие на което процесът на остаряване тече светкавично бързо. Колкото повече захар приемате, толкова по-бързо ще остарявате – и външно, и вътрешно. Според диетологът д-р Фредерик Бранд,отказът от сладкото в продължение на години, може да ни направи с 10 години по-млади.

 

Захарта причинява запек, тъй като забавя перисталтиката на червата и намалява производството на стомашен сок. По време на разграждането на захарните изделия в стомаха, се отделят много токсини, които водят до прекомерно отделяне на газове и запек.

 

Захарта стимулира надбъбречните жлези и ни прави нервни и раздразнителни.

 

Захарта „краде” калция от костите и нервната, и мускулната тъкани. „Бялата отрова” дехидратира клетките, увеличава киселинността в кръвта и затруднява функционирането на органите и ситемите в организма.

 

 

Искате ли да се откажете завинаги от захарта?

 

След като вече тествахме дали сте пристрастени към захарта, дойде време да ви представим и едни от най-ефективните начини за отказване от бялата отрова.

 

Ето няколко съвета, които със сгурност ще ви помогнат да се измъкнете от сладкия капан и да живеете една идея по-здравословно!

 

Яжте редовно! Заради претовареня си график, повечето хора нито се хранят редовно, нито пък внимават какво точно слагат в устата си. Вероятно и вие не се различавате много от тях. Това обаче е сред топ факторите за злоупотребата със сладко.

 

Нередовното хранене води до резки спадове в нивата на кръвната захар, в резултат на което организмът ви не е в състояние да функционира правилно. Спадът в нивата на кръвната захар неминуемо ще ви накара да си пожелаете нещо сладко… За да избегнете тази неприятна ситуация, хапвайте 3 пъти дневно с две малки закуски между храненията. Дотук храненията станаха общо 5 на брой – благодарение на този балансиран режим, ще се чувствате енергични, тонизирани и в добро настроение!

 

И още нещо: не пропускайте закуската! Но и тогава заместете сладките храни и въглехидратите с белтъчини, здравословни мазнини, плодове или зеленчуци!

 

 

Детоксикирайте тялото си! Установено е, че детоксикацията в значителна степен елиминира желанието за сладко. Така познатото на всички внезапно желание „за нещо сладко” постепенно избледнява, а заедно с това – тялото започва да се приспособява към новия си по-здравословен режим. Токсичните отпадъци не се натрупват на едно място, а из целия организъм и затова те затрудняват нормалното функциониране на всички органи и системи. Излишъкът от токсини е пряко свързан с прекомерното желание за сладко и наред с това намалява жизнената енергия, води до спад в имунитета и може да отключи най-различни заболявания. А натрупаните в тялото токсини, в комбинация с редовната консумация на сладко, влошават вида на кожата – тя помътнява и губи цвета си, състарява се преждевременно.

Прекратете емоционалното хранене! Бъдете честни със себе си и си признайте – дали пък стресът, негативните мисли или безпокойството ви не ви „карат” да посягате по-често към сладкото? С други думи – често ви се случва да хапват разни неща, без да изпитвате глад. Храненето без наличие на глад, е „празно” хранене и показва емоционален проблем.

 

Хапвайте само когато наистина ви се яде. Яжте онова, което искате, но бъдете в пълното си съзнание! Всеки път, когато ви се прииска да похапнете, запитайте се дали действително ви се яде точно това или просто се чувствате отегчени, разтревожени, напрегнати…?

 

Сведете до минимум приема на преработени храни! Количеството на захарта в преработените храни обикновено е доста обилно. Има продукти, за които никога не бихте предположили че съдържат дори минимално количество захар, но те всъщност са пълни с бялата „отрова”! За целта, научете се внимателно да четете етикетите на всеки продукт, който решите да купите!

 

Проверете: страдате ли от недостиг на минерали? Според изследвания, недостигът на някои минерали (цинк, хром, магнезий и др.), ангажирани с метаболизма на глюкозата и производството на инсулин, активизира желанието за сладко.

 

Недостигът на хром предизвиква интензивен глад за захар. Естествените източници на хром включват аспержи, пълнозърнести храни, бирена мая, постно месо и др.

 

Магнезият е свързан с регулирането на глюкозаята и инсулина. Липсата на достатъчно магнезий в тялото, засилва желанието за захарни продукти, особено шоколад! Едни от най-добрите хранителни източници на магнезий са спанакът, бадемите, лешниците, овесените трици, кафявият ориз.

 

Дефицитът на цинк е свързан с по-ниски нива на инсулина, които пък предизвикват „жажда” за захар. Цинкът се съдържа в храни като говеждо, свинско, омари, кисело мляко, нахут, бадеми и др.

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart