Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Бръчки

Отдавна е доказано, че балансираната диета, източник на витамини, минерали, мощни антиокдианти и здравословни мазнини е много важна както за здравето, така и за поддържането на добър външен вид.

Кое е основното, което трябва да избягвате, ако искате красива кожа обаче? Това са кофеинът, който дехидратира клетките и ускорява кожното стареене и захарта, която уврежда колагена – най-важният за стегнатата и гладка кожа белтък; алкохолът, дори в по-малки количества също не е никак безвреден – той иззема водата от клетките и е причина за колебания в кръвното налягане и кожни зачервявания.

Ако намалите присъствието на тези вредни продукти в менюто си и в същото време увеличите консумацията на здравословните храни, посочени по-долу, след време ще забележите значителни подобрения в състоянието на кожата си!

Аспарагус – това е растение с високо съдържание на антиоксиданти и по-специално глутатион, който има свойството да предпазва кожата от вредното влияние на слънчевите лъчи и да намалява ефектите от постепенното ѝостаряване. Той е богат и на витамин С, бета-каротини, селен, цинк и други полезни за кожата хранителни вещества. Освен това има диуретично действие. Консумирайте го много леко задушен на пара, или най-добре суров, за да съхраните максимално глутатиона в него.

Сьомга – съдържа 2-диметиламиноетанол  – съставка, коятосъществува в естествен вид в човешкия мозък. Наред с многото други свойства, тя предпазва клетъчните мембрани по начин, който помага на кожата да запази здравия си и свеж вид.

Разбира се, сьомгата е източник и на добре известните омега-3 полиненаситени мастни киселини, които намаляват риска от рак на кожата. За предпочитане е сьомгата която консумирате да е дива, а не отглеждана във ферма. Сардините, както и други малки мазни риби имат приблизително същите свойства.

Бадеми – богати са на мононенаситени киселини, които запазват клетъчните мембрани здрави и еластични и правят кожата по-мека. Те са и с високо съдържание на витамин Е – мощен антиоксидант, който не само предпазва кожата от вредните ултравиолетови лъчи, но има и възстановителни свойства. Много от останалите ядки имат сходни характеристики с бадемите.

Авокадо – източник на цял набор от витамини, полезни за кожата – A, D и E. Плодът е богат и на кротеноиди, които пречат на свободните радикали да увреждат кожните клетки. Редица проучвания доказват, че някои от съставките му  защитават кожата от ултравиолетовите лъчи, подобно на бадемите. Също като тях, авокадото е с високо съдържание на мононенаситени киселини.

Спанак – богат на витамин К – мастноразтворим витамин, който помага на кожата да изглежда свежа и здрава, забавяйки появата на фини бръчки.

Тoва зеленолистно растение е богато и на лутеин – вид каротеноид, който предпазва кожата от вредното влияние на слънцето. И това не е всичко – цинкът в спанака се бори срещу образуването на пъпки и червени петна.

Червен грейпфрут – дължи характерното си оцветяване на мощния антиоксидант ликопен (който се намира във високи количества и в доматите). Той се бори със свободните радикали и вредите които те нанасят на кожата – бръчки, увисване, характерни оцветявания и петна.

Карфиол и други зеленчуци от семейство кръстоцветни – богати на глюкозинолати. Това са вещества, които имат свойството да предпазват кожата от влиянието на свободните радикали и често свързваното с тях развитие на недоброкачествени образувания.

Рукола – също като карфиола е богата на глюкозинолати. Свойствата ѝ са сходни с неговите, но освен това, тя стимулира дейността на черния дроб и подпомага детоксификацията на кожата.

Къпини – много добър източник на витамините А, С и К, всеки един от които има доказано положително въздействие върху човешката кожа.  Малките горски плодове са богати и на антоцианини, на които дължат наситения си лилав цвят.  Тези вещества имат способността да предпазват клетките от различни вредни влияния на околната среда.

Къпините съдържат още един антиоксидант, наречен елагинова киселина.  Тя защитава кожата от вредното въздействие на ултравиолетовите лъчи и помага за по-бързото възстановяване на леки увреждания, възникнали в резултат на прякото ѝизлаганенаслънце.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart