Search
Филтрирай по...

Добри бактерии

 

 

Пробиотиците са ключ не само към по-добро храносмилане и по-силна имунна система, но също така намаляват риска от различни алергии, участват в поддържането на нормално телесно тегло, подпомагат психичното и неврологичното здраве, състоянието на кожата и т.н. Колкото и невероятно да звучи, съвременните изследвания от последните няколко години категорично потвърждават, че ползите от приема на пробиотик далеч надхвърлят онова, което отдавна знаем за тях. Основна причина за това е, че около 80% от имунната ни система се намира именно в храносмилателния тракт, което наистина е поразително висок процент! Но това не е всичко, така че продължавайте да четете!

 

Единият мозък е в главата, а другият – в червата! Това съвсем не е научна фантастика, а факт, доказан от много научни изследвания. В храносмилателната система се намира т. нар. ентерична нервна система или т. нар. „втори мозък”, състояща се от 100 млн неврона.  Състоянието на червата има пряко влияние върху поведението и нервната система, като един малък пример за това е фактът, че високият прием на полезни мазнини влияе отлично на гастроинтестиналния тракт и води до значителни подобрения и в психо-емоционалния баланс. В ентеричната нервна система се произвеждат повече от 30 невротрансмитера, близки по функции с невротрансмитерите, произвеждани в мозъка, част от които е и серотонинът, хормонът на щастието.

 

И сега – внимание: над 90% от серотонина се произвежда именно в червата! Това означава, че усещането ни за благополучие и радост, сънят, апетитът, настроението и поведението ни, до голяма степен зависят от състоянието на червата.

 

Науката, която изучава връзката между гастроинтестиналния тракт и мозъка, се нарича неврогастроентерология. Но освен върху мозъка и нервната система, стомашно-чревният тракт има влияние и върху много процеси в тялото, включително онези от тях, свързани с отключването на различни заболявания. Произходът на редица здравословни проблеми, включително разстройства на щитовидната жлеза, хронична умора, депресия, аутизъм, болки в ставите, псориазис и много други, е свързан именно с нарушения баланс между „добри” и „лоши” бактерии в стомашно-чревния тракт.

 

Ключът към пълното възстановяване на храносмилателната система, се крие в баланса между приятелските и лошите бактерии, обитаващи чревната флора. Това може да се случи чрез включване на повече пробиотични храни в менюто, както и допълнителен прием на пробиотични добавки.

 

 

Какво представляват пробиотиците?

 

Пробиотиците са добри бактерии, обитаващи храносмилателния тракт и подпомагащи способността на организма да усвоява хранителните вещества и да се бори с инфекциите. В действителност, в червата има десет пъти повече лактобацили, отколкото клетки в тялото. Храносмилателната система, както и кожата са гостоприемници на около 2000 вида бактерии, а пробиотичните ползи по отношение на доброто храносмилането и красотата на кожата са 100% доказани от науката.

 

 

Добрите бактерии в червата са отговорни още за:

-производството на витамините В12 и К2, както и бутират – вид мастна киселина с благоприятен ефект върху редица органи;

 -ограничаване растежа на патогенни дрожди и гъбички;

-производството на ензими, унищожаващи вредните бактерии;

-стимулиране отделянето на антитела и Т-клетки (Т-лимфоцити), принадлежащи към белите кръвни клетки

 

Пробиотиците са в телата ни още от момента, в който се появяваме на белия свят. Когато новороденото е в родилния канал на майката по време на раждането, то се „среща” с бактериите за първи път в живота си. Това събитие провокира редица процеси в бебешкия храносмилателен тракт, благодарение на които в него започват да се произвеждат добри бактерии.

 

Много са неблагоприятните условия, предполагащи крайна необходимост от допълнителен прием на пробиотици:

-някои лекарства, особено антибиотици, чиято честа употреба унищожава баланса на чревната флора

-прекомерна консумация на въглехидрати;

-прием на хлорирана и флуорирана вода;

-консумация на месо и животински продукти, съдържащи остатъци от антибиотици и хормони

 

С течение на времето тези и други химикали убиват добрите бактерии в чревния тракт. Този дисбаланс повежда след себе си редица неблагоприятни събития. Ако той не бъде възстановен навреме, последствията могат да бъдат много сериозни.

 

Топ 7 убийци на приятелските бактерии в тялото:

1.Антибиотици

2.Захар

3.Чешмяна вода

4.Храни със съдържание на ГМО

5.Зърнено-житни култури

6.Емоционален стрес

7.Химикали и медикаменти

 

За съжаление ние сме непрестанно изложени на тези храни, токсини и стресови фактори. Единственият начин за разрешаването на този огромен, с тежки последствия върху здравето проблем, е чрез елиминиране на вредните храни, с които се хранят лошите бактерии, увеличаване приема на храните, които добрите бактерии обичат, както и прием на пробиотични добавки.

 

Отдавна има научни доказателства, че пробиотиците влияят по следните начини:

-Подсилват имунната система

-Успешно се използват за профилактика и допълнително лечение при инфекции на пикочните пътища

-Подобряват храносмилането и елиминират често срещаните състояния на запек, подут корем, тежест, прекомерно образуване на газове (метеоризъм) и др.

-Елиминират факторите, предизвикващи диария

-Намаляват симптомите при възпаление на червата

-Успокояват кожата и елиминират факторите, отговорни за развитието на екзема

 

Резултати от последни проучвания сочат, че редовният прием на пробиотици води до:

повече устойчивост срещу грип и обикновена настинка

-облекчаване на симптомите при камъни в бъбреците

-значително подобряване на състоянието при колики, колит и болест на Крон

-понижаване на холестерола

-намаляване на риска от кариес и заболявания на венците

-ограничаване растежа на антибиотик-резистентните бактерии, както и онези, причиняващи язва

-значителни подобрения във функционирането на черния дроб

-редукция на теглото

-подобрения в състоянието на кожата, особено при акне, псориазис, екзема

 

Механизъм на действие на пробиотиците

 

В червата има както полезни, така и вредни бактерии, чието съотношение трябва да бъде приблизително 85:15 в полза на добрите. Когато това съотношение се наруши, се стига до състояние известно като дисбиоза или с други думи свръхрастеж на патогенни гъбички, дрожди или бактерии.

 

И така, да обобщим едни от най-важните ефекти на пробиотиците върху здравето:

ПРЕДПАЗВАТ от токсини и инфекции, както и от патогени като бактерии, паразити, вируси и др.!

УЛЕСНЯВАТ АБСОРБЦИЯТА на важни хранителни вещества, особено витамин В12, магнезий, желязо, мастни киселини!

ПОДОБРЯВАТ имунната функция, чревния мотилитет, производството на жлъчка и стомашни сокове!

МОДУЛИРАТ производството на имуноглобулини, В- и Т-клетки, възпалителния  отговор!

НАСЪРЧАВАТ СИНТЕЗА на бутират, В витамини, витамин К2, ключови ензими, както и на серотонин – хормонът на щастието!

ВЪЗСТАНОВЯВАТ психо-емоционалния баланс!

 

Как да изберете най-подходящия пробиотик?

 

Важно е да се отбележи, че има различни видове щамове, а ползите от един пробиотичен щам могат да бъдат съвсем различни от ползите, осигурявани от други щамове.

 

Някои щамове укрепват имунитета, други – храносмилането, трети допринасят за редукцията на теглото, четвърти – за баланса на хормоните и т.н.

 

Компаниите, произвеждащи и дистрибутиращи пробиотици са много, но за съжаление и продуктите на много от тях са неефективни. Причината е, че още преди да стигнат до храносмилателния тракт, пробиотичните бактерии биват унищожени от стомашната киселина.

 

Ето едни от най-полезните и най-често използвани пробиотични щамове, както и техните предназначението им:

 

Bifidobacterium bifidum – най-доминиращият пробиотик при кърмачета, в най-големи количества се намира в дебелото черво. Поддържа производството на витамини в червата, потиска вредните бактерии, подпомага имунния отговор и предотвратява появата на диария

 

Bifidobacterium longum – поддържа функцията на черния дроб, намалява възпалението, допринася за елиминирането на отрови като олово и тежки метали.

 

Bifidobacterium breve – подпомага колонизирането на добрите бактерии и елиминирането на лошите.

 

Bifidobacterium Infantis – облекчава състоянието при синдром на раздразнените черва, диария и запек.

 

Lactobacillus casei – поддържа имунитета, потиска развитието на H. Pylori, инфектирането с която води до язва, противодейства на инфекциите.

 

Lactobacillus acidophilus – намалява газовете, подуването на корема, въздейства благоприятно при лактозна непоносимост. Доказано е, че приемът й води до значително ограничаване растежа на E.Coli и понижаване на холестерола. Насърчава производството на витамин К, укрепва имунната система.

 

Lactobacillus Bulgaricus – мощен пробиотичен щам, който доказано се бори с вредните бактерии, устойчив на киселата стомашна среда. Неутрализира токсините.

 

Lactobacillus  brevis – оцелява в киселата среда на стомашно-чревния тракт, стимулира клетъчния имунитет, подобрява функционирането на естествените T-клетки убийци, противодейства на H. Pylori.

 

Lactobacillus rhamnosus – насърчава здравословния бактериален  баланс и допринася за поддържането на здрава и красива кожа. Помага в борбата с инфекции на пикочните пътища и дихателните пътища. Намалява тревожността, тъй като потиска производството на стресовите хормони. Притежава мощна устойчивост срещу храносмилателните сокове.

 

Bacillus subtilis –  допринася за поддържане на силен имунен отговор, успешно потиска растежа на лошите бактерии, включително салмонела и други патогени.

 

Bacillus coagulans – подобрява усвояването на хранителните вещества. Също така е доказано, че намалява възпалението и симптомите на артрит.

 

Saccharomyces boulardii – възстановява естествената флора в дебелото и тънките черва. Много ефективен при лечение на възпалителни заболявания на червата като болест на Крон. Притежава антитоксични, антимикробни и антивъзпалителни ефекти.

 

Ако се колебаете каква пробиотична добавка да приемате вие или вашите деца, разгледайте американската серия Примадофилус! Изключително качество, безопасност и 100% сигурен ефект! Вижте Примадофилус ТУК!

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart