Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Бръчки

 

 

Хората харчат милиарди долари годишно в името на красотата. В ерата на нутрикозметиката вече става ясно, че външният вид е отражение на поддържането на вътрешно здраве.

 

Нутрикозметиката е свързана с хранителните добавки и специалните храни и напитки с благотворно влияние върху красотата. Важно е да се научим да разпознаваме добавките, които са ни нужни измежду всичко предлагано на пазара. Добавките са изключително важни за хора, които искат да намалят риска от хронични заболявания и да запазят младежкото си излъчване възможно най-дълго във времето.

 

Кожата е най-големият орган в тялото и той най-видимо отразява състоянието на тялото. Хората, които приемат недостатъчно вода, имат суха кожа, а тези приемащи рафинирани въглехидрати и трансмазнини и наситени мазнини може да развият акне. Правилото е, че всичко, което е вътре в нас е същото и отвън. Най-новите изследвания показват, че оралният прием на следните вещества има положителен ефект върху косата, кожата и ноктите:

 

Витамин С – свободните радикали разграждат колагена и еластина в кожата и водят до бръчки и други признаци на остаряване. Витамин С, един от най-мощните антиоксиданти, помага за намаляване на окислителния стрес в клетките и подпомага регенерацията и производството на нови клетки.

 

Цинк– участва в различни процесисвързани симунната система. Той отговаря за бързото възстановяване на кожата и потиска производството на мазнините, които са свързани с появата на акне. Цинкът има важно значение и за растежа и възстановяването на косата.

Витамин А – важен за образуването на здрави епителни клетки в кожата и повърхността на лигавичните мембрани. Достатъчният му прием е свързан с намален риск от сухота на кожата на главата. Храните, богати на бета-каротин (предшественик на витамин А), може да намалят риска от заболявания като псориазис.

Омега-3 мастни киселини – намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания, ставни проблеми, възпаления и поддържат доброто здраве на кожата. Омега киселините влизат в състава на клетъчните мембрани и имат важна роля за мембранната пропускливост. Омега киселините отлагат видимите признаци на стареенето и помагат при суха кожа.

Ресвератрол – този антиоксидант се съдържа в червеното вино и в японската фалопия. Той не просто предпазва кожата, но и помага за възстановяването й като повишава еластичността й и намалява бръчките.

Коензим Q10 – участва в правилното функциониране на митохондриите и помага за превръщането на храната в енергия. Антиоксидантното му действие подпомага заздравяването на кожата.

Колаген – това е съставна част на кожата, която намалява с напредване на възрастта. Приемът на добавки с колаген води до подобряване структурата и здравето на кожата.

Алфа-липоева киселина – този мощен антиоксидант е стотици пъти по-ефективен от витамин С, тъй като може да разтваря както мазнините, така и водата. Алфа-липоевата киселина помага за неутрализиране пораженията на кожата в резултат от действието на свободните радикали

Хиалуронова киселина – това е полизахарид, който участва в смазването на ставите и подпомага хидратирането на клетките

Ликопен – мощен антиоксидант, който подпомага доброто състояние на кожата и я предпазва от въздействието на UV-лъчите

Биотин – един от витамините от група В, който подпомага растежа на косата и ноктите

 

Продажбите на нутрикозметика драстично нарастват, а науката има още доста да наваксва с маркетирането и справянето със скептицизма на потребителите. Когато човек започне да приема добавки, той може да усети подобрение в рамките на дни или дори часове. Все пак трябва да се има предвид, че в зависимост от степента на пораженията, може да отнеме седмици или дори месеци преди промяната на кожата да стане видима.

 

Не забравяйте, че най-добрият начин да поддържате добро здраве отвътре е чрез хранене, което включва голямо разнообразие от храни, богати на антиоксиданти и полезни мазнини. Избягвайте рафинираните въглехидрати, преработените храни и изкуствените добавки в тях. Едни от най-ценните храни за здравето отвътре са плодовете и зеленчуците (особено тези богати на антиоксиданти), авокадото (богато на витамини А и С, съдържа и фибри), киселото мляко (съдържа пробиотици), цитрусовите плодове (съдържат биофлавоноиди).

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart