Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Затлъстяване

Инсулиновата резистентност, която често няма външни симптоми, е отличителен белег за преддиабет и диабет тип 2. Когато мускулите, мазнините и чернодробните клетки игнорират сигналите на инсулина, нивата на кръвната захар се покачват. Диабетът почти винаги е предшестван от инсулинова резистентност, при която нивата на кръвната захар са високи, но не толкова, колкото при диабет.

С увеличаване на чувствителността на тялото към инсулина, може да се предотврати диабет тип 2 или да се подобри контрола върху симптомите ако заболяването вече е факт. В случай, че е налице преддиабетно състояние, вероятността то да прогресира в диабет е близо 100%, ако начина на живот не бъде променен.

С всяка изминала година от живота ви, шансът да се „сдобиете” с диабет се увеличава. Рискът е още по-голям, ако имате фамилна история, ако сте жена, преминала през гестационен диабет или имате поликистозни яйчници, ако сте със затлъстяване и/или наднормено тегло, и др. Последните фактори са особено важни – затлъстяването и наднорменото тегло могат както да предшестват, така и да съпътстват диабета. Ако насочите усилията си към тях, имате голям шанс значително да подобрите качеството си на живот.

Независимо дали имате диабет, преддиабет или сте изложени на висок риск от развитието им, има начини, чрез които ефикасно да противодействате. Най-важното, което трябва да направите в този случай, е да подобрите начина, по който тялото ви реагира на критично важния инсулин! Ако чувствителността на тялото към инсулина се подобри, вие ще постигнете пълен контрол над диабетните симптоми! Ето най-важните стъпки, чрез които да постигнете тази толкова важна цел!

-Намалете теглото си! Задължително трябва да се разделите с не поо-малко от 5 и поне 7% от килограмите си. Мастната тъкан (особено мазнините в областта на талията) не е инертна. Тя произвежда хормони и други съединения, които се отделят в кръвта и обострят инсулиновата резистентност и процесите на хронично възпаление в тялото. Това може да доведе до развитие на диабет тип 2, сърдечно-съдови заболявания и някои видове рак. Добрата новина е, че загубата дори на няколко килограма, прави клетките по-чувствителни към инсулина и намалява всевъзможни здравословни рискове.

Специалисти от Програмата за превенция на диабета (DPP) са направили проучване, в което включили повече от 3000 души, намиращи се във висок риск от диабет тип 2. Резултатите показали, че здравословният начин на живот може да забави или дори да предотврати развитието на болестта. Участниците в Програмата, трябвало да отслабнат и да спортуват не по-малко от 150 минути седмично. Оказало се, че за период от 3 години (продължителността на мащабния експеримент), рискът от диабет тип 2 бил намален с 2 до цели 58%, в зависимост от индивидуалния случай. Хората, които най-стриктно изпълнявали хранителните ограничения и които спортували най-активно, постигнали най-високия резултат. Било установено още, че резките промени в начина на живот могат да продължат влиянието си дори 10 години след началото на експеримента. Това означава, че ако вече имате диабет тип 2, загубатата на тегло не може да го излекува, но може да намали нудата от прием на лекарства, както и да доведе до подобрения в инсулиновата резистентност и нивата на глюкоза в кръвта.

-Движете се! Дори без значителна загуба на тегло, инсулиновата резистентност може да се увеличи само за 2 до 72 часа! Това означава, че всеки път, когато се откажете от градския транспорт или колата си, за сметка на разходката, правите няколко обиколки на басейна, карате колело, изкачвате стълби и т.н., вие значително допринасяте за предотвратяване на диабета и инсулиновата резистентност. Физическата активност възстановява контрола върху кръвната захар, намалява сърдечно-съдовите фактори, подобрява общото здравословно състояние и т.н. Опитайте се да не мислите за спорта и физическата активност като за средства за отслабване. Погледнете на тях така – те подобряват както физическото, така и психическото здраве, както и качеството на живот. Общите препоръки са поне 3 часа седмично умерена активност. А според Американската диабетна асоциация, за да се максимизират инсулин-сенсибилизиращите ефекти на редовните физически упражнения, човек на трябва да има повече от два последователни дни без физически упражнения.

-Не се заседявайте прекалено много! Редовните упражнения е от решаващо значение, но това, което правите през останалата част от деня, също има значение. Прекомерната уседналост – гледане на телевизия, сърфиране в интернет, шофиране, четене, стоене пред компютъра, е потенциален фактор за влошаване на здравето. Колкото повече време сте в статично положение, толкова по-голяма е вероятността да развиете анормални нива на глюкозата и да увеличите сърдечно-съдови рискови фактори.

-Хранете се здравословно! Въпреки че не съществува точно определена диета, която да ви защити напълно от диабета, има начини, които можете да предприемете, за да помогнете на тялото си да използва по-добре инсулина.

Най-важното, което трябва да направите в случая, е да увеличите приема на пресни плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, боб, ядки и семена и др., като наред с това съобразявате размера на порциите си. Изследванията са категорични, че средиземноморската диета, включваща зехтин, риба, ядки, зеленчуци, плодове, богати на фибри храни и др., може да предотврати развитието на диабет тип 2. Намаляването на калориите също има важна роля в целия процес, което означава, че освен подбирането на самата храна, ключово значение имат и правилните количества.

-Спете достатъчно! Изследователи в Холандия са установили, че дори една единствена нощ на лишаване от сън намалява чувствителността към инсулин с 25%. Целта ви трябва да бъде не по-малко от 7-8 часа сън на нощ.

А какво е мястото на естествените продукти с противодиабетно действие? Съвременното лечение на диабета все повече залага на комбинацията от конвенционални и алтернативни практики. Това означава, че препоръката е задължителните лекарства да се комбинират с доказани природни средства. Едно от най-работещите сред тях е екстрактът от канела, който успешно се използва от все повече хора с диабет и предиабетно състояние, наднормено тегло, сърдечно-съдови заболявание и др.

WellBetX® Канела екстракт 150 mg – Eдинственият клинично тестван и с утвърдена ефикасност екстракт от канела!

WellBetX® Канела екстракт е оригинален канадски продукт, изцяло натурален, със съдържание на патентован и изключително мощен, стандартизиран до високи концентрации – 20:1, екстракт от канела.

Патентованият воден екстракт от канела CinnamonRich ™ в продукта WellBetX® Канела екстракт е отличен източник на разтворими полифенолни полимери тип А, които подобряват усвояването на глюкоза от клетките, съответно – и инсулиновата чувствителност.

Екстрактът от канела в WellBetX®, подобрява инсулиновия отговор, като увеличава усвояването на глюкозата от клетките с до 20 пъти!

Полифенолите са най-голямата група антиоксиданти с мощен противовъзпалителен ефект. Те повишават нивата на „добрия” холестерол, намаляват мазнините, отложени по стените на кръвоносните съдове и редуцират риска от сърдечно-съдови заболявания.

WellBetX® Канела екстракт балансира нивата на кръвната захар и допринася за намаляване на риска от усложненията, предизвикани от диабета. Има осезаемо добро въздействие върху нервната система и мозъчната дейност.

WellBetX® Канела екстракт оказва дългосрочни ползи при дисбаланс в нивата на глюкозата и високо кръвно налягане.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart