Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Здраве

 

 

За никого не е тайна, че с възрастта ние губим жизнено важни хранителни вещества, които са от жизнено важно значение за това да останем младолики, жизнени и енергични максимално дълго във времето. Попълването на тези хранителни вещества чрез балансирана диета, активен начин на живот и допълнителен прием на витамини, минерали и антиоксиданти е единственият начин да се чувстваме вечно млади.

 

Еднообразното хранене (дори ако то е здравословно!) не може да осигури всички ценни елементи, необходими за поддържане на сърцето, костите, когнитивната функция и храносмилателната система. С годинитеметаболизмът ни се забавя и в храносмилателната система настъпват промени, заради които производството на ензими намалява, а усвояването на жизненоважните хранителни вещества става все по-трудно.

 

Хранителните дефицити

Хранителните вещества, които най-много се изчерпват с времето, са омега-3 мастни  киселини, витамините В6, В12, С, D, Е, К, включително К2, фолиева киселина, холин, както и минералите калций, магнезий, цинк и калий. Тези ключови компоненти трябва да бъдат попълвани чрез интелигентен избор на храни и/или добавки, за да не се ускорят процесите на стареене и да не се създават предпоставки за заболявания.

Алайв

Много специалисти по хранене считат, че след определена възраст човек има нужда от мощни антиоксиданти, които забавят износването на органите и системите в тялото и забавят стареенето. Ето кои са те:

 

-такива, които въздействат върху теломерите и работят в посока запазване на тяхната дължина. Теломерите играят ролята на защитни капачета на хромозомите. При всяко делене на клетките, теломерите намаляват, а клетките спират да се делят. Счита се, че това е основната причина за процесите на стареене и развитието на едни от най-сериозните заболявания. Теломерите са важни и за състоянието на кожата, косата, ноктите и изобщо за цялостния ни външен вид.

-вещества, които подпомагат когнитивната функция и общото състояние на мозъка.

 

Загубата на мускулна маса – често пренебрегван проблем

Една от основните опасности при напредването на възрастта, е загубата на мускулна маса, която ограничава физическата активност и възпрепятства извършването на най-обикновени ежедневни дейности. Когато остаряваме, функционирането на тялото, начинът ни на живот, както и хранителните ни нужди се променят. Затова диетата трябва да бъде не само здравословна, но и да включва разнообразни, според специфичните ни потребности храни.

 

Според изследване на специалисти от Колорадския университет в САЩ, много от хората, които се опитват да се хранят здравословно, особено онези, които се стремят към отслабване, допускат една основна грешка. Те сестремят да намалят броя на приеманите калории, без да си дават сметка, че когато тялото не получава необходимото количество калории, започва да губи мускулна маса, включително скелетните мускули, гладката мускулатура. Тази загуба рефлектира и върху един жизнено важен орган – сърдечния мускул.

 

Загубата на мускулна маса е един от най-фундаменталните проблеми, които идват с възрастта, тъй като тя се отразява драматично на качеството на живот. Протеините в диетата и физическата активност, която не позволява отпускането на мускулите, имат ключово значение за предотвратяване на този проблем.

 

Допълването с аминокиселини може да помогне за изграждане на мускулите и тяхното възстановяване, а също и да спомогне за производството на някои много важни хормони, известни и като протеинови. HGH, например, т. нар. хормон на растежа спомага за регулиране състава на тялото, телесните течности, важен е за растежа на мускулите и костите, метаболизма на захарта и мазнините, и евентуално сърдечната функция. С годините, синтезът му естествено започва да намалява. Някои изследвания предполагат, че аминокиселини като L-аргинин, стимулират естественото отделяне на HGH.

 

В търсенето на баланс

Намирането на правилния баланс между подходящата диета, приема на определено количество калории, правилните упражнения и правилните добавки не е лесна задача. Но от избора, който правим за живота си днес, зависи нашето утре. Ето защо изборът на диета е като банков депозит – или отнемаме от здравето си или допринасяме… Така че, нека мислим за храната, която ежедневно избираме в перспектива, защото онова, което консумираме днес, рано или късно ще рефлектира както на здравето, така и на външния ни вид.

 

Няма как да върнем стрелките на часовника назад, но можем да предотвратим ускорения им ход

Повечето хора считат, че да остарееш красиво и в добро здраве, означава връщане на часовника назад, но това не е точно така. За да бъдем здрави, да се чувстваме добре и да изглеждаме добре въпреки възрастта, е необходимо да изпълним само едно условие и то е да не позволим на часовника да избърза.

 

Много са моделите от ежедневието, които ускоряват биологичния ни часовник, но основните са неправилната храна, липсата на физическа активност, недостигът на сън и лошото управление на стреса.

 

Природната медицина използва редица стратегии за модифициране на начина на живот, като например промени в хранителния режим и допълнителен прием на определени хранителни вещества, още преди да се проявят симптомите или когато те са в начална фаза. Това е единственият начин да стоим колкото е възможно по-далеч от болестите и лекарствата. Диетата с високо съдържание на витамини, минерали, антиоксиданти и омега-3 мастни киселини е една добра стратегия срещу избързването на стрелките. Да не забравяме пробиотиците и фибрите, които поддържат храносмилането и максималното усвояване на ценните вещества от храната.

 

Здрави отвътре, красиви отвън

Поддържането на сто процентовия капацитет на ума и тялото включва и грижата за кожата. Но кожата също има нужда от правилна диета и допълнителен прием на конкретни добавки. Тук на помощ идва колагенът – най-доброто, което можете да дадете на кожата си, за я запазите гладка и стегната.

Бръчки

С помощта на колагена в неговата хидролизирана форма, можете да си спестите много от излишните средства, които иначе бихте дали за прескъпа козметика и модерни козметични процедури. Стига да не чакате последния момент, разбира се… Ако започнете да приемате колаген между 30 и 35-годишна възраст, значително намалявате риска от преждевременно стареене на кожата, съветват експерти. Но единственият бионаличен, с други думи – с отлична усвоимост и активно действие, е хидролизираният колаген. Цели 75% от кожата всъщност са колаген. С възрастта обаче, естественият му синтез в тялото започва да намалява, което рефлектира върху кожата. Тя се отпуска, започва да губи свежестта си, появяват се бръчки. И не само – в огромен процент от случаите, причината за целулита е именно в… дефицита на колаген. Този толкова важен белтък е от значение не само за кожата, но и за костите, ставите, мускулите, както и за ноктите и косата.

 

Емоционалното здраве и мотивацията

Изглежда, че за повечето хора най-трудната задача е управлението на стреса. Почти невъзможно е да се скрием от него, той е навсякъде около нас и в нас самите. Той може да бъде осъзнат или несъзнаван, драматичен или просто ежедневен, може изобщо да не е свързан с настоящето, а да е само следа от миналото, която продължава да съществува в съзнанието ни. Замислете се – кои са най-модерните „болести“ на съвремието ни – депресиите и тревожните разстройства. За съжаление те са и най-печелившите козове на фармацевтичната индустрия, която добре обгрижва „пациентите“. Най-притеснителното е, че все повече млади хора попадат в този капан, от който често измъкване няма. Практиката показва, че в огромен процент от случаите тежките антидепресанти и други медикаменти, не само че не водят до подобрения, но имат нежелани странични ефекти, които продължават с години. Природата разполага с най-добрите естествени лекарства, но проблемът е, че повечето хора не искат да чакат. Те искат да получат своето хапче, което да заличи проблема им и той безследно да изчезне. А реална необходимост от тези медикаменти има само в определени случаи.

Човешката психика е твърде крехка. Никой до момента не е разбрал как точно функционира мозъка. Колкото и изследвания да са направени до момента, колкото и да е напреднала модерната медицина, човешкият мозък все още си остава загадка. Но ние сме хора – в нас се преплитат емоции, мисли, чувства, усещания… „Както депресиите, така и тревожността са едни напълно нормални реакции на организма, когато има твърде много стрес. Ненормално би било да няма подобна реакция, въпреки драматичните събития и огромното напрежение, които ни съпътстват понякога“, обяснява д-р Ред Чапман, специалист в областта на неврологията и психиатрията, и автор на редица научни публикации. Той допълва още, че „здравият психически човек може да реагира – с радост, въодушевление, висока мотивация, тъга, потиснатост, депресия, тревожни състояния и т.н… Без значение положителни или отрицателни са тези психо-емоционални реакции, тях трябва да ги има. Притеснително би било, когато те отсъстват, както при психопатния характер, например. Едно от най-важните неща при драма и стрес, е човек просто да се научи да има контрол върху отрицателните емоции и състояния, както и да не се идентифицира с тях; да приеме, че в дадения период от живота си, той има нужда да преживее всичко това, да го отработи и осмисли…“

Нервна система

Ето защо вместо химия, тук можем да се доверим основно на естествените продукти. Магнезият, витамините В комплекс, както и някои билки за успокоение на нервната система или адаптогените, са само малка част от ценните елементи, с които можем да „нахраним“ нервната система и мозъка.

 

Енергия

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart