Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Катаракта

 

Биофлавоноидите и витамин С са изключителни антиоксиданти, които освен за цялостното здраве, са изключително полезни за зрението. Изследванията сочат, че витамин С и биофлавоноидите взаимно допълват действието си и са в пъти по-ефективни когато се приемат заедно, отколкото поотделно.

Витамин С плюс биофлавоноиди за силно зрение. Витамин С или т. нар. аскорбинова киселина, е водоразтворим витамин със силно изразен антиоксидантен ефект. Той е особено важен за формиране на съединителната тъкан, включително колагена, открит в роговицата на окото. Изключителн важен е за поддържане здравето на костите, кожата и кръвоносните съдове, включително деликатните капиляри в ретината. Последни проучвания в областта потвърждават, че дългосрочният прием на витамин С значително намалява риска от развитие на катаракта и загуба на зрението в резултат от макулна дегенерация.

Човешкият организъм не може да произвежда витамин С, което означава, че ежедневният прием на естествени храни, източници на така важния антиоксидант, е абсолютно задължителен. В случай, че не приемате достатъчно плодове и зеленчуци всеки ден, е необходимо да приемате витамин С, най-добре в комбинация с биофлавоноиди, под формата на добавка.

Продължителната диета, бедна откъм витамин С предизвиква скорбут – сериозно заболяване, характеризиращо се с мускулна слабост, подуване и кървене на венците, загуба на зъби, болезненост и скованост на ставите, анемия, умора и депресия.

 

Какви са препоръчителните дневни дози витамин С? Според Националния здравен институт препоръчителната дневна доза витамин С е 90 мг дневно за мъжете и 75 мг – за жени, като онези от тях, които са бременни или кърмят може да приемат до 120 мг на ден. Пушачите също трябва да приемат по-високи дози. Въпреки тази информация обаче, много съвременни учени са на мнение, че препоръчителните дневни дози, упоменати от Националния здравен институт са крайно недостатъчни за попълване на необходимите нива. Изследвания от последните 3-4 години показват, че 500 мг витамин С дневно, намалява риска от катаракта. Има и множество проучвания, които доказват че хората, приемащи повече от 700 мг витамин С дневно, имат 25 на сто по-нисък риск от коронарна болест на сърцето, отколкото останалите.

 

Безопасност. Тъй като е водоразтворим, витамин С се счита за безопасен дори при прием на високи дози, тъй като излишъкът се отделя с урината. Въпреки това дози от 2000 мг и повече не се препоръчват, тъй като може да се стигне до гадене и диария, както и да се увеличи рискът от образуване на камъни в бъбреците. Данни от подробни проучвания показват, че в случаите на необходимост от по-високи количества витамин С, е най-подходяща дозата от 1000 мг дневно.

В кои случаи по-високите дози са силно препоръчителни?

-Недостиг на плодове и зеленчуци в ежедневното хранене

-Тютюношушене

-Ежедневна работа пред компютър и/или зрителни нарушения с различен характер

-Интензивно старееща кожа и проблеми с ноктите и косата

-Отслабена имунна система, болнавост и податливост към настинки и грип, хронична умора

-Недостиг на желязо (витамин С значително подобрява усвояването на желязото)

Вижте мощния Витамин С на канадската компания Natural Factors, комбиниран и с обилни количества биофлавоноиди тук:

Антиоксидант

Тютюнопушенето, оралните контрацептиви, естрогена, съдържащ се в много храни и стоки от бита, антибиотикът тетрациклин, както и барбитуратите, намаляват ефективността на витамин С в тялото.

Кои са най-добрите източници на витамин С? Чушки, цитрусови плодове, ягоди, тропически плодове, картофи, домати и зеленолистни зеленчуци. Ето няколко храни с високо съдържание на витамин С:

-Сладък червен пипер (283 мг / 1 ч.ч)

-Сладки зелени чушки (133 мг/ 1 ч.ч)

-Ягоди (86 мг/1 ч.ч)

-Броколи (82 мг/1 ч.ч)

-Портокалов сок (75 мг/ 1 ч.ч)

Посочените по-горе стойности се отнасят за пресните, сурови плодове и зеленчуци. Готвенето и консервирането им значително намалява съдържанието на витамин С в състава им. Светлината също разрушава витамин C, така че ако не се консумира непосредствено след изцеждането, портокаловият сок трябва да се стои в непрозрачен съд.

Биофлавоноидите: най-добрият помощник на витамин С в защитата на очите!Биофлавоноидите са група вещества, съдържащи се в същите храни, които съдържат и витамин С. Науката е идентифицирала повече от 8000 естествено срещащи се флавоноидни структури. Биофлавоноидите, наричани също флавоноиди, са естествени пигменти, които отговорни за специфичния цвят на плодовете и зеленчуците. Намиращите се в боровинките антоцианини дказано намаляват риска от дегенерация на макулата и катаракта, и поддържат в отлично здраве роговицата и кръвоносните съдове в различните части на окото.

Понякога биофлавоноидите биват наричани с общото наименование „витамин Р”, но все още не е доказано, че тези вещества отговарят на изискванията за витамини. Витамините са органични съединения, които не се синтезрат в организма и които са от съществено значение за нормалния растеж и развитие. Не е доказано обаче, че абсолютно всички флавоноиди имат толкова голямо значение за здравето. Изследванията върху специфични флавоноиди обаче, показват, че сред тях има и такива с огромни ползи. Така например, за кверцетина е доказано, че стабилизира мембраните на клетките, произвеждащи хистамин – вещество с главна роля в инициирането на различни възпалителни и алергични реакции. Откритият в елдата и цитрувосите плодове кверцетин, спомага за предотвратяване на сезонните алергии.

Рутинът, друг биофлавоноид пък, ускорява възстановяването на раните и намалява кървенето. Рутинът се съдържа в елдата, каперсите и др.

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart