Search
Филтрирай по...

Запаметяване

 

 

Понякога забравяте къде сте оставили ключовете за колата или портфейла си? Независимо дали сте мъж или жена и независимо от възрастта ви, това не бива да ви притеснява – от време на време се случва на всеки. Но ако забелязвате, че проблемите с паметта и вниманието се превръщат в тенденция, може би е време да промените начина си на хранене!

Предлагаме ви кратък списък на едни от най-полезните за мозъка и нервната система храни. Ако често ги включвате в диетата си, със сигурност ще забележите значителна промяна по отношение на концентрацията и способността ви за заучаване и запаметяване на нова информация!

 

 

Диво уловена риба

Опитайте да хапвате минимум веднъж седмично диво уловена риба. Според няколко нови проучвания, цитирани от Дейли мейл, високите нива на омега-3 мастни киселини, открити в сьомгата, рибата тон, скумрията и пъстървата, подобряват паметта с около 15%. Докозахексаеновата киселина (ДХК / DHA) има много важна роля по отношение на мозъчната дейност. Честата консумация на риба увеличава нивата на ДХК в организма, което осезаемо подобрява паметта.

За да има контрол върху паразитите, отглежданите във ферма риби често се третират с антибиотици и пестициди. В резултат тези риби съдържат високи нива на т. нар. полихлорирани бифенили – опасно токсини, които крият много сериозни рискове за здравето.

 

Кафе

Вкусната кофеинова напитка, която толкова хора обожават, има доста ползи за здравето и една от тях е свързана именно с подобряването на паметта.

Изследователи от Университета Джон Хопкинс провели изследване, при което установили, че кофеинът започва да влияе на паметта още през първите 24 часа след консумация. Водещият изследването – Майкъл Яса (професор по психология) и неговият екип, разделили участниците на две групи. Хората от едната група получили по 200 mg екстракт от кофеин непосредствено след като им били предоставени множество снимки, които те трябвало максимално да запомнят. Останалите участници били подложени на същия експеримент, с тази разлика, че накрая получили плацебо. На следващия ден изследователите предоставили и на двете групи нов набор от снимки, от които те трябвало да разпознаят кои са онези, които вече са видели и кои са новите. Оказало се, че участниците, които взели кофеин се справили доста по-добре в сравнение с хората, на които било дадено плацебо.

 

 

Авокадо

Авокадото е отличен източник на полезни мазнини и много питателна храна с отлично въздействие върху паметта. Мазнините в състава на авокадото принадлежат към т. нар. ненаситени, които понижават нивата на „лошия” холестерол и повишават нивата на „добрия”. Богатото съдържание на фолиева киселина и витамин К в авокадото, го превръщат в мощно оръжие срещу различни когнитивни нарушения.

 

Броколи

Освен високо съдържание на витамин К, броколито съдържа и съединение, известно като глюкозинат, което значително подобрява способността за запаметяване и концентрацията. То освен това забавя свързаната с възрастта дегенерация на важни невротрансмитери като ацетилхолин, от които мозъкът има нужда, за да функционира максимално добре.

 

Горски плодове

Боровинки, къпини, ягоди… – всички те са подобряват паметта и познавателните функции. Източник са на мощни съединения, известни като антиоксиданти, които защитават клетките от окислителното увреждане на стреса.

Всеки ден сме изложени на вредни химикали и съединения под формата на свободни радикали. Те са навсякъде – от въздуха, който дишаме и храните, които ежедневно консумираме, до козметиката, която използваме. Излагането на високи количества свободни радикали уврежда клетките и повишава риска от заболявания. Горските плодове обаче, съдържат високи концентрации антиоксиданти под формата на флавоноиди, които защитават клетките от увреждането на оксидативния стрес.

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart