Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Алцхаймер

 

 

Случва ли ви се от време на време да забравите къде сте оставили ключовете или телефона си? Всеки път ли ви е нужен предварително подготвен списък с продуктите, които трябва да вземете от хранителния магазин? Ако е така, не сте единствените. Проблемът не е сериозен и наличието му съвсем не означава, че имате начални симптоми на деменция. Но състоянието ви най-вероятно подсказва за т. нар. леко когнитивно (мисловно) нарушение – често срещано разстройство на паметта и вниманието и работоспособността.

 

Лекото когнитивно нарушение включва поредица от симптоми, които не са характерни за възрастта: отслабена памет и трудности при извършване на обикновени задачи, планиране на времето и решаване на проблеми.

 

С наближаването на средната възраст е съвсем нормално да имате такива епизоди, особено като се има предвид напрегнатото ежедневие и стреса на работното място. Но все пак е важно да предприемете необходимите стъпки, за да забавите този неприятен процес, убеден е Рон Хофман, д-р по нутрициология. „Както всеки друг орган в тялото, така и мозъкът се нуждае от качествена храна“ – смята Хофман. „Докозахексаеновата киселина в състава на рибеното масло, В-витамините, фосфатидил-серинът и ресвератролът са сред най-ефикасните естествени средства за подобряване на паметта, вниманието и общия тонус“, посочва Рон Хофман. Така че, ако паметта ви не функционира както преди, продължете да четете и следващите редове!

 

Основни предимства на Средиземноморската диета по отношение на когнитивните способности

Мащабно испанско проучване, проведено върху 447 души на възраст над 60 години, за пореден път открива силата на определени храни по отношение на мозъка и паметта. В продължение на 4 години част от участниците в експеримента трябвало стриктно да се придържат към т. нар. Средиземноморска диета (наричана още Критска), която включва редовна консумация на риба и морски дарове, много зеленчуци, ядки и студено пресован зехтин (1 литър седмично, за се постигне така желания ефект). При останалата част от групата изискването било полезните мазнини (основно присъстващи в средиземноморския хранителен режим) почти изцяло да отсъстват от диетата.Резултатите от дългия експеримент показали, че хората, които консумирали много полезни мазнини посредством Средиземноморската диета имали значителни подобрения по отношение на способността за запаметяване и концентрацията, вземането на гъвкави решения при комплицирани ситуации и т.н.

 

 В-витамините: мощна храна за мозъка

 

Учени от Оксфордския университет провели експеримент, в който взели участие 226 възрастни дами и господа с леки до средно тежки когнитивни нарушения. Участниците трябвало да приемат фолиева киселина, както и витамините В6 и В12 или плацèбо за период от 2 години.Оказало се, че хората, вземали В-витамини значително подобрили способността си запаметяване на дадена информация и извличане на най-важните елементи от нея, както и организиране на времето, задачите и приоритетите си.

 

Проучване от 2015 г., публикувано в Тheamericanjournal of clinicalnutrition, открива, че рибеното масло има много сходства с В-витамините по отношение на полезните ефекти върху мозъчната дейност.

 

Дози: ежедневно приемайте комбинация от поне 800 mcgфолат, 500 mcg витамин В12 и 20 mcg витамин В6 или пък хранителна добавка с висока степен на ансорбция, която включва целия комплекс от В-витамини.

 

Докозахексаеновата киселина (DHA) като стабилна защита срещу процесите на когнитивна дегенерация

 

Проучване, публикувано в Journal of theamericanmedicalassociation твърди, че ползите от докозахексаеновата киселина в състава на рибеното масло има огромни предимства за мозъчната функция, които обаче зависят от приеманата доза на ДХА. Според този анализ приемът на 500 mg докозахексаенова киселина дневно предизвиква известни подобрения в работата на мозъка, но двойната доза от 1000 mg е далеч по-ефективна и дава уникални и ясно осезаеми подобрения. Неслучайно д-р Рон Хофман отбелязва, че докозахексаеновата киселина е необходима на човешкия мозък от люлката до гроба.

 

Дози: Приемайте по 1000 mg DHA всеки ден.

 

Фосфатидил-серин дава сила на мозъка и намалява риска от когнитивен упадък

 

Това невероятно мощно вещество поддържа гъвкавостта на мозъчните клетки. Резултати от клинични проучвания показват, че приемът на фосфатидил-серин в продължение само на половин година може да доведе до драстични подобрения по отношение не само на паметта, вниманието и вземането на решения, но и що се отнася до настроението и общия емоционален тонус.

 

 

Ресвератрол – мощен антиоксидант, който предпазва мозъчните клетки от оксидативния стрес

 

Скорошно изследване за пореден път доказа един отдавна известен факт – че ресвератролът, съдържащ се в червеното вино, запазва мозъка млад. В изследване на германски изследователи участвали 46 души на средна възраст, които трябвало да приемат ресвератрол или плацèбо в продължение на 6 месеца. Специалните тестове и изследвания, проведени в края на изпитването показали, че приемът на добавка с ресвератрол значително подобрява комуникацията между мозъчните клетки.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart