Search
Филтрирай по...

Нервна система

 

 

Човешката нервна система може да се сравни с биоинженерно чудо, невероятен механизъм, който контролира всичко, което правим. Всяка стъпка, всяка глътка въздух, всяка мисъл или усещане, са пряко зависими от състоянието на нервната система, която работи по 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината, без секунда почивка.

 

Но без подходяща грижа нервната система се изхабява, което има много неприятни последствия за психичното и физическото здраве. Най-често срещаните симптоми при слабост на нервната система включват емоционална свръхчувствителност, плачливост, нервност, честа смяна на настроенията и преминаване от еуфория към депресивни състояния, безпокойство, есенциален тремор, сърцебиене, проблеми със съня и др.

 

Тук възниква въпросът може ли пълноценната храна да поддържа нервната система в добра форма? Не винаги, защото приемът на някои лекарства, наличието на заболявания и други фактори възпрепятстват усвояването на полезните вещества от храната.

 

За да се избегне проблемът с усвояването, специалистите препоръчват здравословната диета да се съчетава с допълнителен прием на хранителни добавки. Ако е с цел профилактикум това може да продължи между 3 и 6 месеца в годината, в зависимост от това какъв продукт приемате. В другия случай можете да приемате добавката в периодите на силен стрес.

 

Ето кои са доказано ефикасните полезни вещества, които допълнително можете да приемате, за да се чувствате силни, жизнени, спокойни и винаги в добро настроение!

 

Калий. Регулира електрохимичните импулси, които нервните клетки използват, за да се изпращат клетъчни сигнали. Калият спомага за изключването на тези импулси, когато е необходимо, за да се предотвратят неконтролираните нервни сигнали, които могат да доведат до заболявания като епилепсия.

Калций. Съдържа се не само в костите и зъбите, но и във всяка клетка на тялото. Той помага на кръвоносните съдове да се свиват и разширяват, регулира нервните импулси и производството на хормони. Без него мускулите няма да могат да се свиват и отпускат, като тук трябва да имате предвид, че и сърцето е мускул. За да контролирате тревожността, приемайте по 500 mg калций дневно.

Витамини В-комплекс. Имат съществена роля в поддържането на нормалните функции на нервната система. Те са група от 8 изключително важни витамини, важни за превръщането на храната в енергия, формирането на червени кръвни клетки, спомагат за изграждането на невротрансмитерите – химическите посланици на мозъка. Всеки от тях изпълнява специфична роля по отношение на нервната система, но В12 е главният играч. Той защитава миелиновите обвивки на нервните клетки и предпазва от натрупване на хомоцистеин – опасно съединение и причинител №1 на сърдечно-съдови заболявания, инсулт и др.

По-възрастните са сериозно застрашени от дефицит на В12 – при повечето от тях недостигът на стомашна киселина пречи на усвояването на така важния витамин. А според съвременните проучвания все повече хора на различна възраст страдат от недостиг на В12, който обикновено е недиагностициран. Дългосрочният дефицит на В12 може да доведе до прогресивни дегенеративни и невродегенеративни заболявания, периферна невропатия, халюцинации, параноя, тремор (треперене), депресия, деменция и др. Дефицитът му в женския организъм по време на бременността може да предизвика сериозни нарушения в развитието на мозъка на плода.

 

5-HTP (5-хидрокситриптофан). Насърчава производството на серотонин – хормонът на щастието, което автоматично подобрява съня, регулира апетита, намалява усещането за болка, отразява се отлично на сексуалня живот и т.н. Доказано е, че недостатъчното производство на серотонин води до депресия, безсъние, затлъстяване и др. при проблеми със съня, приемайте между 100 и 200 mg дневно, при тревожност – една или две дози по 50 mg.

Магнезий. №1 минерал за укрепване на нервната система. Няколко проучвания са установили, че допълнителният прием на по-висока доза магнезий (не по-малко от 250 mg дневно) води до значителни подобрения във функционирането на синапсите, които осъществяват контакт между нервните клетки и нервните тъкани, и невронната сигнализация. Това означава, че допълнителният прием на магнезий може да забави развитието на Алцхаймер и други заболявания.

Есенциални мастни киселини EPA и DHA. Необходими са на всички клетки в тялото, включително нервните. Подпомагат предаването на нервните импулси, които ръководят нашите ежедневни дейности.

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart