Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Животински продукти

Протеините са белтъци, макронутриенти с огромно значение за здравето и живота. Те са източник на аминокиселини, без които органите и тъканите не биха оцелели и без които тялото едва ли щеше да произвежда антитела, ензими, невротрансмитери, хормони и др. Аминокиселините са общо 20 на брой, като тялото може да произвежда 12 от тях. Останалите осем задължително трябва да се набавят чрез храната и/или хранителни добавки.

Най-често бодибилдерите допълват ежедневния си режим с животински протеини, които им помагат в изграждането на мускулна маса. През последните няколко години обаче, масово разпространеният суроватъчен протеин започна да отстъпва място на растителния, който става все по-популярен, тъй като се оказва също толкова ефективен, колкото животинския. Ето кои са неговите предимства пред суроватъчния!

Алергична реакция е почти невъзможна. Въпреки че суроватъчният протеин върши добра работа за изграждането на мускули, има хора, които проявяват алергия към него – подут корем, кожни обриви и др. Растителният протеин на прах може да бъде най-добрият избор за всички, които имат алергия към суроватката или глутена!

Източник на фибри. Причината, поради която повечето протеинови прахове на растителна основа са наистина отличен избор, са фибрите, които те съдържат. Неразтворимите помагат на храносмилателната система да работи правилно, а разтворимите – насърчават усещането за ситост и по този начин контролират апетита. Тъй като растенията съдържат големи количества разтворими и неразтворими фибри, то растителният протеин е от полза както за хора с проблеми с храносмилането, така и за онези, които са на диета и искат да отслабнат.

Ускорява метаболизма. Другата причина, поради която растителният протеин е толкова полезен, е свързана с метаболизма. Протеинът се храносмила по-дълго време, отколкото въглехидратите или мазнините. Така че, ако искате да отслабнете, е важно е да консумирате повече протеини, за да подпомогнете метаболизма си. Колкото по-дълго тялото работи, за да обработи растителния протеин, толкова по-ефективно изгаря излишните мазнини.

Алкализира тялото. Естествените нива на рН могат да бъдат отлично балансирани чрез протеинов прах на растителна основа. Храни като месо и въглехидрати са по-киселинни и прекомерната им консумация води до повишаване на киселинността. В разултат, за да се справи с промяната, тялото иззема минерали от костите и други места и ги преразпределя. Растителните диети намаляват киселинността, особено растенията, съдържащи големи количества хлорофил са силно алкализиращи. Независимо дали става въпрос за любимата ви спаначена салата или протеинов прах на растителна основа, източник на листни зеленчуци, смесени, тялото ще ви се отблагодари, че сте му предоставили основните витамини и минерали, и алкализиращи агенти от които се нуждае.

Източник на много витамини и минерали. Вероятно сте чували, че растителните диети съдържат изобилие от витамини и минерали. Растителният протеин също е източник на витамини, минерали, антиоксиданти и фитохимикали, които не присъстват в суроватъчния протеин. За по-заетите хора с активен начин на живот, които нямат време да се хранят пълноценно, растителният протеин е чудесен вариант за компенсиране недостига на основни хранителни вещества, открити в растителните храни.

Не съдържа растежни хормони или антибиотици. Животните често се лекуват с хормони на растежа и антибиотици, които съответно могат да присъстват и в суроватъчния протеин. При протеиновия прах на растителна основа, няма такава вероятност. А как да избегнете досега с пестициди, открити в състава на растенията? Има едно много просто решение – просто потърсете органик растителен протеин!

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart