Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Панически атаки

Тревожността е състояние, придружено от интензивно усещане за стрес и влошаване на общото здраве. Ако продължи дълго във времето, може да причини хронични заболявания. Конвенционалните лекарства често не разрешават проблема, а точно обратното – могат да го задълбочат още повече. В редица случаи природната терапия е далеч по-ефективна. И въпреки че резултатите, които дава тя идват по-бавно, важното е, че рискове от тежки странични ефекти при тях няма.

Състоянието на тревожност засяга хора от различни възрасти. Установено е, че между 40 и 60% от хората с тревожност имат и симптоми на депресия, което е огромна пречка за излизане от ситуацията.

Страх от страха. Това може би, е най-мъчителният момент при тревожността, особено що се отнася до преживяването на панически атаки. Често веднъж случила се с конкретен човек или в конкретна ситуация, паническата атака се повтаря многократно в присъствието на същия човек или ситуация. Причината е, че мозъкът автоматично се настройва, че следващия път отново ще „изпита“ същото. Ето защо от момента, в който сте преживели паническа атака в присъствието на човека X или в ситуацията X, вие започвате да се страхувате, че следващия път това ще се повтори. Но тогава не човекът или ситуацията са провокирали атаката, а страхът, че тя ще се случи отново. Получили сте паническа атака, докато сте били сами вкъщи? Ето как вече се ужасявате да го направите отново. Или паническата атака ви е връхлетяла ненадейно, докато сте били в присъствието на ваш познат? Вече избягвате този човек не защото ви е неприятен, а заради страха, че атаката ще се повтори. Тя, разбира се, се повтаря и за да се спасите, вие всячески бягате от него, но това не е решение.

 

Причини и общи симптоми при тревожност

Тревожност – това е нормална реакция на организма спрямо дългосрочен стрес или опасна ситуация. Състоянието много прилича на реакцията „борба или бягство“. В наши дни това е един от най-широко разпространените проблеми. Премине ли в хронично, състоянието на тревожност сериозно нарушава нормалния живот.

Всъщност има редица тревожни разстройства, включително генерализирано тревожно разстройство, обсесивно-компулсивно разстройство, паническо разстройство и др.

 

Причини:

-стрес;

-емоционални травми, особено в детството;

-нарушени функции на щитовидната жлеза;

-нарушен синтез насеротонин;

-прекомерен прием на алкохол, кофеин или захар;

-хормонен дисбаланс;

-панически страх интензивните симптоми да не се повторят отново.

 

Симптоми:

-Мускулно напрежение

-Стягане в гърдите

-Ускорен пулс

-Високо кръвно налягане

-Безсъние

-Храносмилателни проблеми

-Панически атаки, които могат да бъдат много интензивни

-Раздразнителност

-Затруднена способност за концентрация

-Изпотяване и др.

 

Конвенционално лечение при тревожност

-Инхибитори на обратното захващане на серотонина и норепинефрина. Те въздействат на центровете в мозъка, които отговарят за настроението. Прилагат се при тревожност, депресия, паническо разстройство, фибромиалгия и болки в гърба.Честите нежелани реакции на тези лекарства включват замаяност, гадене, загуба на апетит, сексуални проблеми, запек, загуба на тегло, безсъние, главоболие, сухота в устата и възбуда.

-Селективни инхибитори на обратното захващане на серотонина. Използват се за коригиране на ниските нива на серотонин в мозъка и се използват в лечението на депресия и тревожни разстройства.Възможните нежелани реакции включват сънливост, гадене, диария, главоболие, сексуални проблеми, възбуда, световъртеж, сухота в устата, безсъние и замъглено зрение.

-Бензодиазепини.Използват се за усилване на ефекта на GABA – невротрансмитерът, който намалява активността на невроните, предизвикващи безпокойство. Те потискат безпокойството, страха и нервното напрежение. Прилагат се срещу тревожност, безсъние, отказ от алкохол, пристъпи на паника. Заради поради антиконвулсивните им свойства, се предписват и при припадъци.Най-често тези лекарства предизвикват замайване, главоболие, замъглено виждане, изпотяване, проблеми със съня, нарушена координация, объркване и повишен риск от падане, особено при по-възрастните хора.

 

Диетата – №1 фактор!

Редица изследвания показват, че има тясна връзка между храната, която ежедневно консумираме и емоционалното състояние, физическото здраве и поведението.

Лошата диета усилва симптомите при тревожност и умората, и същевременно нарушава баланса на кръвната захар, което от своя страна също предизвиква нервност и тревога.

Ежедневната консумация на противовъзпалителни храни е добро естествено при тревожност, тъй като противовъзпалителните вещества са важни за синтеза на невротрансмитери, балансиране на настроението и реакцията при стрес. Повече полезни мазнини, витамини В, магнезий, омега-3, както и протеини, и минимум рафинирани въглехидрати трябва да присъстват в диетата ви.

Две неща, които да запомнитепо отношение на храните и напитките:

 

1.Избягвайте захарта и преработените храни!

Проучванията показват, че храните с висок гликемичен индекс, провокират симптоми на тревожност и депресия. Захарта и рафинираните въглехидрати предизвикват резки колебания в нивата на глюкозатаи увеличават безпокойството, нервността и умората. Тези храни влошават настроението и намаляват енергията, което ви пречи да контролирате симптомите на тревожност. Те също така предизвикват възпаление в организма, нарушават мозъчната структура и функционирането на невротрансмитерите.

 

2.Ограничете кофеина и алкохола!

Със сигурност тези напитки доставят удоволствие на някои от вас. Но този ефект трае само докато ги консумирате и малко след това. Впоследствие те усилват тревогата, депресират ви и увеличават умората – ако ги приемате в големи количества.Високите дози кофеин провокират интензивни симптоми на тревожност. Тук особено внимателни трябва да бъдатхората с паническо разстройство – те са особено чувствителни към ефектите на кофеина и не бива да приемат повече от чаша кафе на ден! Най-чест ефект от алкохола е потиснатост. Въпреки че в началото той ви помага да забравите за проблемите си, на следващия ден целият свят ви е крив.

 

Ето кои са най-ефикасните природни средства срещу тревожност!

 

1.Ашваганда. Страхотно силен адаптоген, който отдавна познат със свойството си да подобрява реакцията на организма към стреса. Екстрактът от ашваганда предпазва мозъка от дегенерация, значително облекчава тревожните симптоми и унищожава свободните радикали, които причиняват увреждания. Изследванията показват още, че ашваганда подобрява фокуса и намалява умствената умора.

2.Кава кава. Екстрактът от това растение действа като нехипнотичен анксиолитик, който не води до привикване. Препоръчва се за подобряване на настроението, облекчаване на безпокойството и повишаване на психическата енергия. Тези ефекти на кавакава се дължат на способността на растението да стимулирадопаминовите рецептори и да предизвиква еуфория.Всъщност, много рандомизирани контролирани проучвания показват, че екстрактът откавакава е едно от най-ефикасните средства срещу генерализирано тревожно разстройство.

3.5-НТР (5-хидрокситриптофан). Лечението с 5-HTP, който се синтезира от триптофан (есенциална аминокиселина, регулираща настроението), спомага за преодоляването на тревожност, безсъние, депресия и главоболие. 5-HTP стимулира синтеза на серотонин – успокояващ невротрансмитер, който предава сигнали между нервните клетки и подобрява функциите на мозъка. Проучванията показват, че заради успокояващите си ефекти, 5-хидрокситриптофан значително облекчава състоянието на тревожност. Важно е обаче да знаете, че не бива да приемате тази добавка в комбинация с конвенционална терапия срещу тревожни разстройства.

4.Магнезий. Магнезият изпълнява изключително важни роли. Дефицитът му обаче, е все по-често срещан. Този минерал отпуска мускулите и нервната система и също така е важен за функциите на GABA в тялото и регулацията на някои хормони, отговорни за релаксацията на мозъка. Освен, че има отпускащ ефект, магнезият също така е полезен за регулира сърдечния ритъм и подобрява здравето на сърцето, насърчава спокойния сън, благоприятства храносмилането и намалява мускулните спазми.

5.Витамин В-комплекс. В-витамините помагат да се бориш със стреса и да стабилизираш настроението си. Витамин B6, по-специално, служи като естествено средство за лечение на тревожност, защото работи за повишаване на настроението, балансиране на нивата на кръвната захар и поддържане на здрава нервна система. Всъщност, симптомите на дефицит на витамин В6 включват тревожност, раздразнителност, депресия, промени в настроението, мускулни болки и умора. В допълнение, витамин В12 е също важен за борба с хроничния стрес, разстройствата на настроението и депресията. То помага да подобрите концентрацията си, да подобрите енергийните си нива и да позволите на нервната система да функционира правилно.

В-витамините значително намаляват усещането за тревожност, и стабилизират настроението. Витамин В6 например, е доста ефективен в облекчаването на стреса, тъй като подобрява настроението, балансира нивата на кръвната захар и поддържа нервната система в перфектно състояние. Симптомите на дефицит на витамин В6 включват тревожност, раздразнителност, депресия, промени в настроението, мускулни болки и изтощение. Витамин В12 също е от огромно значение за преодоляване на хроничния стрес, различни разстройства на настроението и депресия. Той е №1 витамин за подобряване на фокуса и енергийните нива, и стабилизиране на нервната система.

 

Вашият коментар

Център за поверителност

    Necessary

    Advertising

    Analytics

    Other

    ×

    Cart