Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Теломери

 

Какво представляват теломерите и защо са толкова важни?

Теломерите са защитни участъци от ДНК в края на хромозомите, които предпазват останалата част от хромозомата. Те са от решаващо значение за здравословната функция на клетките, защото предпазват хромозомите от „похабяване“.

 

Защо теломерите са свързани с възрастта? Теломерите се скъсяват при всеки цикъл на клетъчно делене – именно това съкращава живота на клетките – те остаряват и лесно могат да се разболеят. Когато теломерите станат твърде къси, клетките не са в състояние да се делят, което е причина за развитието на различни заболявания, свързани със старостта.

 

Кои фактори ускоряват скъсяването на теломерите? Лошото хранене, недостатъчната физическа активност, хормоналният дисбаланс, както и животът в замърсена околна среда допринасят са основните причини за интензивното скъсяване на теломерите.

 

Може ли да се забави процесът на скъсяване на теломерите? Да! Чрез активиране на теломеразата – ензимът, който значително забавя съкращаването на теломерите, доизгражда ги и ги удължава. Един от начините да се повишат нивата на този ензим, се отнася до начина на живот и по-конкретно: добра диета, повече движение и контрол върху стреса.

 

Вижте продуктът, източник на Л-карнозин, който поддържа нормалното състояние на теломерите и забавя скъсяването им ТУК!

 

Какво да направите, за да поддържате теломерите в перфектно състояние?

Намалете нивата на хомоцистеина! Хомоцистеинът е аминокиселина, краен продукт от разграждането на друга аминокиселина – метионинът. Връзката между високите нива на хомоцистеин в организма и развитието на някои видове рак и сърдечно-съдови заболявания е открита и доказана още през шейсетте години на миналия век. Но освен че разболява сърцето, хомоцистеинътутроява скоростта, с която се съкращават теломерите!

 

Приемайте витамин С под формата на добавка! Последни проучвания показват, че този антиоксидант може да забави съкращаването на теломерите с повече от 50%.

 

Яжте повече ярко оцветени зеленчуци! Установено е, че хората, които ядат повече зеленчуци, имат значително по-дълги теломери. А зеленчуците, които предоставят най-съществени ползи са оранжевите – онези със съдържание на бета-каротин. Спирулина и хлорела са други две супер храни, които спомагат за запазване дължината на теломерите.

 

Правете упражнения с висока интензивност! Всички проучвания сочат, че дължината на теломерите се определя пряко от степента на физическа активност. Доказано е, че хората, които тренират по-интензивно и продължително, имат по-дълги теломери, отколкото онези с по-застоен начин на живот.

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart