Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Сърдечно-съдови проблеми

 

Статистиката за сърдечните заболявания е безпощадна – всяка година те стават причина за смъртта на  хиляди у нас и на милиони – в световен мащаб. Тъй като начинът на живот има критично важно значение за това как функционира сърцето и в какво състояние са артериите и кръвоносните съдове, ви предлагаме да чуете няколко съвета, които със сигурност ще ви помогнат да бъдете по-здрави и да се чувствате по-добре!

Не се заседявайте. Заседналият начин на живот е доказано свързан с редица сърдечни заболявания и с преждевременното износване на артериите. Изследване, проведено в САЩ с участието на около 2 000 доброволци, доказва че всеки час над допустимото седене дневно покачва средно с 14% риска от възникване на сърдечносъдови заболявания, свързани най-вече с втвърдяване на кръвоносните съдове. Това състояние, както е известно, нанася непоправими поражения на артериите, при които често се стига до сърдечни удари. Заседналият начин на живот, особено на работното място е неизбежен за редица професии, но въпреки всичко използвайте всеки удобен момент за движение, особено в почивните дни.

Не се лишавайте от сън. Сънят е най-доброто естествено средство за възстановяване, и в този смисъл вашата възглавница е най-доброто и ефикасно хапче против стареене. Скорошно проучване сравнява хора с лош сън (по-малко от шест часа на денонощие),с такива които се радват на здрав сън  около и малко над 7 часа. Резултатите са повече от красноречиви – рискът от сериозни заболявания на сърдечносъдовата система (и най-вече от запушване на артериите) е с цели 80 % по-висок при хората от първата група. Ето защо е наистина важно да се погрижите за здравия си и солиден нощен сън, по възможност без да прибягвате до по-тежки медикаменти. Има редица билки и природни продукти с доказан ефект срещу безсъние.

Практикувайте йога. Редица са ползите за здравето от това разтоварващо занимание, но един от най-добрите ефекти които ще постигнете с нея е подвижността на гръбнака. Мнозина не подозират, но гръбначната гъвкавост е пряко свързана и с тази на големите и важни артерии в човешкото тяло. В глобалната мрежа е пълно с инструкции и видео демонстрации на различни упражнения, голяма част от които могат  спокойно да се практикуват и в домашни условия.

Потете се. В днешния технологичен и промишлен свят, колкото и да се опитвате, ще ви е трудно да избягате от токсините, които ви заобикалят. Те са почти навсякъде – в храната, в козметиката, в опаковките, в пластмасовите бутилки. Тежките метали като живак и олово имат доказан вреден ефект върху сърдечносъдовата система. Един от най-естествените начини на спасение е именно изпотяването. То може да се постигне както чрез интензивна физическа активност, така и по-„мързеливо“ – с посещение на сауна. Доказано е, че няма по-ефикасен и натурален метод от обилното потене за изхвърляне на отровите от организма.

Правете секс. Сексуалните занимания значително повишават честотата на сърдечния ритъм и нивата на артериалното налягане. Медицината обаче е категорична, че колкото по-чести са заниманията между завивките, толкова повече намалява риска от сърдечни заболявания. Затова – практикувайте ги възможно най-често!

Избягвайте „диетичните“ сладки газирани напитки. Ако се борите с наднорменото тегло, изпивайки по няколко „диетични“ напитки дневно, трябва да знаете че не сте избрали най-добрата тактика. Редица изследвания доказват, че консумацията на повече от две газирани напитки дневно увеличава риска от сърдечни заболявания, дори в тях да няма никаква захар, подсладители и други добавки. Вода, неподсладен чай, фрешове – това трябва да бъде вашия избор.

Не пропускайте профилактичните прегледи. Може все още да сте млади и да се чувствате в перфектна форма, но имайте едно наум, че дори младостта и здравословния начин на живот не са гаранция за пълен „имунитет“ срещу сърдечно-съдовите заболявания. За съжаление, има случаи когато те се появяват още в юношеска възраст. Наред с фактори като начин на хранене, тютюнопушене, физическа активност и т.н. съществуват и генетични предразположености, които често повлияват човешкото здраве. Измерването на артериалното налягане, както и електрокардиограмата са задължителни при всеки профилактичен преглед. Наред с това трябва да се прави и кръвно изследване за установяване на нивата на глюкоза, витамин Д, холестерол, липопротеини и хомоцистеини. Прехвърлите ли 40-годишна възраст, е нужно да проверите нивата на калциране на артериите посредством специално изследване, особено ако сте с генетична предразположеност към сърдечни заболявания, както и да помолите лекаря да ви обясни подробно за какво говорят получените стойности.

Спрете цигарите. Със сигурност този съвет ще прозвучи на мнозина банално и досадно, но това е истината –тютюнопушенето ви поставя на скоростната писта към инфаркта. И въпреки че като цяло в глобален мащаб се наблюдава лек спад в броя на пушачите, според Световната Здравна Организация около една четвърт от днешните двадесетгодишни са пушачи – най-високия процент в тази подрастваща възраст, откакто се следят тенденциите изобщо. Затова, още веднъж – откажете се, още днес.

Контролирайте стреса. Отдавна безусловно изяснено, че има връзка между стреса и сърдечните заболявания. Бурно навлезлите в последните две десетилетия интернет технологии и смартфони със сигурност не допринасят за по-спокоен начин на живот. 24/7 се превърна в досадно клише, но и в житейско кредо за много млади хора, а стресът и свързаната с него емоционална претовареност не прощават. Доказано е, че постоянната работа под напрежение не влияе добре върху артериите и е една от причините за преждевременното им състаряване. От голяма полза ще ви бъде ако се запознаете поне с няколко от така наречените стратегии за управление на стреса, които да използвате в ежедневието си. Не забравяйте, че имате нужда не само от достатъчно сън, но и от пълно спокойствие в будно състояние, било то и само за няколко часа седмично.

Внимавайте с какво се храните. С напредъка на културата на хранене и тенденциите за здравословен начин на живот в развитите общества, наяве излизат все повече истини, подценявани и пренебрегвани съвсем доскоро. Добър пример са така наречените преработени меса – всякакви видове салами, наденици, колбаси. Изследванията са категорични, че те могат да бъдат причина за развитие на рак, като особено голям е риска от появата на злокачествени образувания на дебелото черво. Тези подозрения се появяват още преди десетилетия, но едва в последните години информираността на консуматорите достига задоволителни нива. Това ще ви е само от полза – заобикаляйте отдалеч бекона, луканките и другите преработени меса, щедро изложени по щандовете на магазините.

Насочването на вниманието на обществото към сърдечните заболявания е трудна задача, защото те се развиват най-често бавно и неусетно, или придружени с леки неразположения, докато внезапно не се стигне до най-лошото. Добре е да си напомняте, че както постепенно се появяват  малките бръчици около очите ви, така неусетно, но неумолимо се изхабяват и артериите. Колкото по-рано се започне профилактика, толкова по-голям е шансът да се избегнат сериозни неприятности, свързани със здравето на сърдечносъдовата система.

Revita Ви препоръчва: Глог (плод) 510 mg – естествено решение при аритмия и други сърдечно-съдови нарушения Продуктът на Nature’s Way съдържа чист екстракт от плод на глог, който допринася за укрепване и тонизиране на сърдечно-съдовата система. Източник на флавоноиди и други мощни антиоксиданти, които предоставят ползи в случаите на аритмия, стенокардия, хипертония, втвърдяване на артериите и др.

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart