Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

ОтслабванеDASH диетата укрепва здравето на сърцето и помага при високо кръвно налягане. Фокусирана е върху приема на свежи храни и при много хора води до понижаване на теглото.

DASH контролира кръвното налягане чрез приема на плодове, зеленчуци, обезмаслени и нискомаслени млечни продукти, пълнозърнени храни, риба и пилешко месо. Тя изключва всички преработени храни, подсладени напитки и пакетирани бързи закуски, и налага ограничаване приема на червено месо. Приемът на сол трябва да е минимален, тъй като солта пречи на хората с високо кръвно налягане и други болести на сърдечно-съдовата система.

ПОЛЕЗНО: Най-добрите съвети срещу високо кръвно налягане от Д-р Майкъл Мъри!

В зависимост от здравните нужди човек може да избира между 2 варианта на DASH диетата – стандартна (със съдържание на натрий до 2300 мг дневно) или такава с понижено съдържание на натрий (до 1500 мг дневно).  Диетата включва прием на 6 до 8 порции пълнозърнени храни, максимум 6 порции месо или риба, 4-5 порции зеленчуци, 4-5 порции плодове, 2-3 порции нискомаслени или обезмаслени млечни продукти, 2-3 порции мазнини или масла. В зависимост от килограмите, които е необходимо да се свалят, ежедневният прием на калории може да варира.

Диетата DASH ограничава не само солта, но и наситените мазнини и холестерола – 2 фактора, които може да допринесат за развитието на сърдечно-съдови болести. Тя цели увеличаване приема на храни, които осигуряват фибри, протеини и други хранителни вещества, които помагат за понижаване на кръвното налягане. Важно е хората, които искат да понижат кръвното налягане, да комбинират този метод с физическа активност, намаляване на теглото и ограничаване приема на алкохол. Спирането на тютюнопушенето също е жизненоважно за понижаване на кръвното налягане и поддържане доброто здраве на сърцето.

Според престижната клиника Майо в САЩ, DASH призовава към приема на много плодове и зеленчуци, но изисква прием на ограничено количество пълнозърнени храни, чист протеин и източници на здравословни мазнини като риба и ядки. Това различава DASH от други видове диети като диетата на Аткинс, например, която е богата на мазнини, но с ниско въглехидратно съдържание.

Примерен обяд или вечеря според диетата DASH включва 90 гр. пуешко месо, 1 малък сварен картоф залят с обезмаслена майонеза, нискомаслено сирене и нарязан праз лук, 1 малко пълнозърнено хлебче, задушен спанак, 1 праскова.

DASH диетата включва цялостни храни с ниско съдържание на нездравословни мазнини и добавени захари, както и умерено количество на порциите – много лесно може да доведе до понижаване на теглото.

В дългосрочен план DASH диетата е свързана с много ползи за здравето:

-понижава кръвното налягане и подобрява здравословните нива на холестерол, освен това понижава лошия LDL холестерол;

-подобри функциите и на други органи, включително бъбреци и очи, регулира кръвната захар и намалява риска от инсулт;

-подобрява състоянието при диабет тип 2 – ако диетата DASH бъде комбинирана с план за отслабване и физически упражнения, това може да доведе до намалена инсулинова резистентност, което е отличителния признак за диабет тип 2;

-подобрява храненето – тази диета набляга на приема на цялостни и свежи храни и ограничава приема на пакетирани храни, които са с високо съдържание на сол и захар.

Имайте предвид, че основната цел на DASH диетата не е понижаването на теглото. Също така приемът на толкова много фибри може да бъде проблем при някои хора Ето защо е важно приемът на пълнозърнени храни, плодове и зеленчуци да се увеличава постепенно, и междувременно да се приема много вода, за да се избегне подуване.

Изследванията показват, че DASH сваля кръвното налягане поне краткосрочно, но са необходими още изследвания, за да се определи дали е може да намали риска от по-сериоозни сърдечно-съдови заболявания.

Вижте едни от най-ефикасните и напълно безопасни продукти за отслабване, които Revita предлага:

Вижте още диети: 

Диета на Аткинс: супер ефективен начин за отслабване!

Диетата, по която американците полудяха

Диета за мързеливи

Диета на Мишел Монтиняк

 

Вашият коментар

×

Cart