Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

ОтслабванеDASH диетата укрепва здравето на сърцето и помага при високо кръвно налягане. Фокусирана е върху приема на свежи храни и при много хора води до понижаване на теглото.

DASH контролира кръвното налягане чрез приема на плодове, зеленчуци, обезмаслени и нискомаслени млечни продукти, пълнозърнени храни, риба и пилешко месо. Тя изключва всички преработени храни, подсладени напитки и пакетирани бързи закуски, и налага ограничаване приема на червено месо. Приемът на сол трябва да е минимален, тъй като солта пречи на хората с високо кръвно налягане и други болести на сърдечно-съдовата система.

ПОЛЕЗНО: Най-добрите съвети срещу високо кръвно налягане от Д-р Майкъл Мъри!

В зависимост от здравните нужди човек може да избира между 2 варианта на DASH диетата – стандартна (със съдържание на натрий до 2300 мг дневно) или такава с понижено съдържание на натрий (до 1500 мг дневно).  Диетата включва прием на 6 до 8 порции пълнозърнени храни, максимум 6 порции месо или риба, 4-5 порции зеленчуци, 4-5 порции плодове, 2-3 порции нискомаслени или обезмаслени млечни продукти, 2-3 порции мазнини или масла. В зависимост от килограмите, които е необходимо да се свалят, ежедневният прием на калории може да варира.

Диетата DASH ограничава не само солта, но и наситените мазнини и холестерола – 2 фактора, които може да допринесат за развитието на сърдечно-съдови болести. Тя цели увеличаване приема на храни, които осигуряват фибри, протеини и други хранителни вещества, които помагат за понижаване на кръвното налягане. Важно е хората, които искат да понижат кръвното налягане, да комбинират този метод с физическа активност, намаляване на теглото и ограничаване приема на алкохол. Спирането на тютюнопушенето също е жизненоважно за понижаване на кръвното налягане и поддържане доброто здраве на сърцето.

Според престижната клиника Майо в САЩ, DASH призовава към приема на много плодове и зеленчуци, но изисква прием на ограничено количество пълнозърнени храни, чист протеин и източници на здравословни мазнини като риба и ядки. Това различава DASH от други видове диети като диетата на Аткинс, например, която е богата на мазнини, но с ниско въглехидратно съдържание.

Примерен обяд или вечеря според диетата DASH включва 90 гр. пуешко месо, 1 малък сварен картоф залят с обезмаслена майонеза, нискомаслено сирене и нарязан праз лук, 1 малко пълнозърнено хлебче, задушен спанак, 1 праскова.

DASH диетата включва цялостни храни с ниско съдържание на нездравословни мазнини и добавени захари, както и умерено количество на порциите – много лесно може да доведе до понижаване на теглото.

В дългосрочен план DASH диетата е свързана с много ползи за здравето:

-понижава кръвното налягане и подобрява здравословните нива на холестерол, освен това понижава лошия LDL холестерол;

-подобри функциите и на други органи, включително бъбреци и очи, регулира кръвната захар и намалява риска от инсулт;

-подобрява състоянието при диабет тип 2 – ако диетата DASH бъде комбинирана с план за отслабване и физически упражнения, това може да доведе до намалена инсулинова резистентност, което е отличителния признак за диабет тип 2;

-подобрява храненето – тази диета набляга на приема на цялостни и свежи храни и ограничава приема на пакетирани храни, които са с високо съдържание на сол и захар.

Имайте предвид, че основната цел на DASH диетата не е понижаването на теглото. Също така приемът на толкова много фибри може да бъде проблем при някои хора Ето защо е важно приемът на пълнозърнени храни, плодове и зеленчуци да се увеличава постепенно, и междувременно да се приема много вода, за да се избегне подуване.

Изследванията показват, че DASH сваля кръвното налягане поне краткосрочно, но са необходими още изследвания, за да се определи дали е може да намали риска от по-сериоозни сърдечно-съдови заболявания.

Вижте едни от най-ефикасните и напълно безопасни продукти за отслабване, които Revita предлага:

Вижте още диети: 

Диета на Аткинс: супер ефективен начин за отслабване!

Диетата, по която американците полудяха

Диета за мързеливи

Диета на Мишел Монтиняк

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart