Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Болест на Алцхаймер

Според изследване, публикувано в американското списание Бюлетин на Националната академия на науките, производно на витамин В3, наречено никотинамид рибозид, предотвратява увреждането на нервните тъкани.  Изследването е проследило ефектите на никотинамид рибозида върху уврежданията при болест на Алцхаймер при мишки. Това вещество се среща в малки количества в млякото и в други храни и е по-ефективна форма на витамин В3.

При хората с болест на Алцхаймер е блокирано нормалното възстановяване на ДНК, което води до дисфункция на митохондриите, намалено производство на неврони, увеличена невроннадисфункция и възпаление.

За целта на експеримента към храната на мишките с Алцхаймер било добавяно производното на витамин В3 в продължение на 3 месеца. Резултатите от изследването показали, че приемът му довел до намаляване на хаоса в мозъка при мишките, по-голяма невропластичност, по-малко увреждане на ДНК и увеличено производство на нови нервни клетки от стволови клетки, по-ниски нива на невронно увреждане и смърт в сравнение с мишките, които не приемали добавката. Учените установили, че в областта на хипокампа, която обикновено е засегната от деменцията, никотинамид рибозидът спира увреждането на ДНК или дори до възстановяване й.

Учените планират да проведат изследвания, с помощта на които да установят механизмите, които лежат в основата на този ефект, за да може те да се приложат и при хора.

Болестта на Алцхаймер се характеризира с натрупване на 2 вида протеин в мозъка и за нея все още не е открито лечение. Ето защо основният метод за лечение е превенцията. Съществуват различни храни, които намаляват риска от развитие на болест на Алцхаймер и да забавят развитието й:

-орехи – те са богати на омега-3 мастни киселини, които са полезни за мозъка. Изследване върху мишки, проведено в САЩ е установило, че при мишките, които приемат орехи се наблюдавало подобрение на паметта и моторната координация. Орехите съдържат още витамин Е и флавоноиди, които предпазват мозъка.

– сьомга – сьомгата и други риби, които са богати на омега-3 мастни киселини понижават нивата на бета-амилоид в кръвта – протеин, който допринася за развитието на Алцхаймер. Според изследване на университета в Колумбия, САЩ, увеличеният прием на омега-3 мастни киселини понижава нивата на бета-амилоида.

– семчести плодове – те са богат източник на полифеноли – вид антиоксиданти, които намаляват възпалението и подпомагат функциите на нервните клетки. Изследване на университета Тафтс в Бостън, САЩ, открива, че семчестите плодове подобряват способността на мозъка да преработва информация.

– спанак – зеленолистните зеленчуци като спанак са богати на антиоксиданти и фибри. Жените над 60-годишна възраст, които консумират повече зеленолистни зеленчуци имат по-добри резултати при тестове за паметта, говора и други способности в сравнение с онези, които не приемат тези пресни храни.

– куркума – изследванията показват, че активната съставка куркумин в куркумата може да помогне за превенция на болестта на Алцхаймер.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart