Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Магнезий

Идва момент от живота, в който човек осъзнава, че има нужда да предприеме промени в начина на хранене, за да повиши енергийните нива, да изгради здрава имунна система. Магнезий е микроелемент с изключителна роля за общото здраве и всяка функция и тъкан в тялото.

Обикновено богатите на фибри храни съдържат магнезий – такива са бадемите, авокадото, черният боб, овесените ядки и трици, кафявият ориз, кашуто, зеленият боб едамаме, фъстъците, картофите с обелките, тиквата, стафидите, соевото мляко, спанакът, пълнозърненият хляб, киселото мляко.

За какво помага? Магнезият подпомага имунната система и подобрява здравето на костите, предотвратява възпалението, което е свързано с някои видове рак. Диетата, богата на магнезий подобрява здравето на сърцето, намалява риска от инсулт и подпомага нормалното функциониране на мускулите и нервите. Изследвания на университета Харвард разкриват, че ежедневният прием на големи количества магнезий намалява риска от диабет с около 33%! Други изследвания, фокусирани на ефектите на магнезия върху нервната система и мозъка показват, че дългосрочният прием на магнезий облекчава симптомите при депресия и мигрена.

Днес има голям избор от хранителни добавки с магнезий, които предотвратяват магнезиевия дефицит, най-често предизвикан от алкохолизъм, лекарства, твърде много стрес, бедна откъм магнезий диета и слабо усвояване. Организмът абсорбира около 30-40% от приетия с храната магнезий, ето защо е много важно да се набави достатъчно количество от храните, богати на магнезий.

Представяме ви списък с най-богатите на магнезий храни, които задължително трябва да присъстват в ежедневното ви меню!

Зеленолистни зеленчуци. Те са суперхрани, източник на много витамини и минерали. Зеленолистните зеленчуци като спанак, кейл, марули съдържат малко калории, а могат да предотвратят дефицита на магнезий.

Ядки и семена. Само 2 с. л. тиквени семки съдържат 96 грама магнезий, което е около 25% от необходимата дневна доза. Други ядки и семена, съдържащи магнезий са бадемите, слънчогледовите семки, бразилският орех, кашуто, лененото семе, орехите, кедровите ядки. Можете да си правите здравословен микс от ядки за междинна закуска, но внимавайте с количествата, тъй като ядките са източник и на много калории.

Риба. Добре е поне два пъти в седмицата менюто да включва скумрия, дива сьомга, риба тон, които са богати на магнезий, витамин D и омега-3 мастни киселини.

Бобови храни. Те съдържат много фибри, витамини, минерали и аминокиселини, разбира се и големи количества магнезий, особено соята и зеления боб едемаме.

Банани. Добре известно е, че те съдържат калий. В един банан има още около 32 грама магнезий плюс витамин С и фибри, а калориите са само 100. Освен бананите, можете да включите и други плодове като полезна междинна закуска, богата на магнезий – ягоди, къпини, грейпфрути, мандарини, смокини.

Черен шоколад. Съдържа антиоксиданти, които помагат за понижаване на кръвното налягане, подобрява кръвопотока и подсилва здравето на сърцето. 30 грама черен шоколад имат само 153 калории и съдържат 11% от дневната доза магнезий.

Нискомаслено кисело мляко. Храните с високо съдържание на магнезий се комбинират добре с храни с високо съдържание на калций. Ето защо почти всички млечни продукти се препоръчват поради съдържанието им на магнезий. Обезмаслените и нискомаслените продукти са с по-ниско съдържание на калории и са чудесно допълнение към трапезата.

Вече разбрахте кои са храните, най-добри източници на магнезий, но за да има ефект от тях, е необходимо да ги консумирате редовно. Ако обаче графикът ви е натоварен и нямате възможност да спазвате стриктно диетата, богата на магнезий, е добре да се насочите към подходяща хранителна добавка. Един добър избор в случая, е магнезиевият комплекс на американската компания Nature’s Way! Само 1 капсула от продукта съдържа 250 mg магнезий в оптимално съотношение цитрат / оксид. Nature’s Way е утвърден производител на натурални продукти с 50-годишен опит в индустрията. Магнезиевият комплекс на Nature’s Way е с екстра качество и оптимална степен на усвояване. Високата доза магнезий във всяка капсула гарантира осезаем и бърз ефект, и дългосрочни ползи за здравето!

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart