Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Омега-3Маслото от крил съдържа омега-3 мастни киселини, полезни за редица органи и функции в организма. Учените са установили, че есенциалните мастни киселини в маслото от крил се абсорбират от организма много по-лесно, отколкото омега-3 мастните киселини от рибеното масло. Освен това чрез маслото от крил човек може да си набави и полезното вещество астаксантин – важен антиоксидант със силно противовъзпалително и подмладяващо действие.

При избора на масло от крил, е важно да се разбере кои съставки са полезни:

ЕПК (ейкозапентановакиселина) – омега-3 мастна киселина, която подпомага здравето на мозъка, сърцето, настроението и зрението;

ДХК (докозахексановакиселина)– омега-3 мастна киселина, която също подпомага здравето на мозъка, сърцето, настроението и зрението;

астаксантин – осигурява антиоксидантна подкрепа за очите, кожата, черния дроб и предотвратява уврежданията, предизвикани от свободните радикали и ултравиолетовите лъчи. Освен това подпомага здравето на ставите и нормалните нива на липиди в кръвта.

фосфолипиди – маслото от крил съдържа фосфатидилхолин, който подпомага здравето на мозъка и помага на тялото да абсорбира още по-ефективно ЕПК и ДХК.

Все още няма ясни критерии точно какво количество масло от крил е необходимо за поддържане на добро здраве. Администрацията по храните и лекарствата в САЩ препоръчва дневния прием на ЕПК и ДХК да не надвишава 3 gr дневно, като приетото чрез добавки количество не бива да бъде повече от 2 gr дневно. Някои клинични експерименти прилагат и по-високи дозировки.

Изследванията показват, че различните заболявания и състояния предполагат прием на различни количества омега-3 мастните киселини ЕПК и ДХК:

Здраве на сърцето – оказва се, че ежедневният прием на 1 gr омега-3 мастни киселини, които съдържат 850-882 mg ЕПК и ДХК в продължение на 3.5 години, подпомага нормалните нива на липидите. Изследванията върху една от съставките на маслото от крил – астаксантин – показва, че той може да подпомогне поддържането на нормални нива на липиди в кръвта.

Когнитивно здраве – някои изследвания свързват диетите с високи нива на омега-3 мастни киселини с когнитивното здраве. Изследване от 2016 г. открива връзката между увеличените нива на ДХК със 100 mg дневно и 14-37% понижен риск от когнитивно увреждане. Изследване на добавки, които съдържат 1290 mg ДХК и 450 mg ЕПК дневно в продължение на 12 месеца показва, че те могат да подпомогнат паметта.

Добро зрение – изследвания върху хора, които консумират големи количества мазна риба, богата на омега-3 мастни киселини или приемат добавки с омега-3 имат по-добро здраве. Изследване върху 2275 души на възраст над 65 години, които приемали мазна риба поне веднъж седмично, показало 53% по-малко проблеми със зрението. Един от най-богатите източници на омега-3 мастни киселини е сьомгата, която съдържа между 1.22-1.24 грама ДХК и 0.35-0.59 грама ЕПК в една порция.

Здраве на ставите – изследванията показват, че омега-3 мастните киселини може да помогнат за доброто здраве на ставите. При някои изследвания се използват по-големи количества омега-3 мастни киселини от препоръчваните от Администрацията по храните и лекарствата в САЩ. Ако човек приема масло от крил за доброто здраве на ставите, е добре да не се надвишава препоръчителната дневна доза от 2 gr ЕПК плюс ДХК.

По-добро настроение – все още няма публикувани резултати от клинични изследвания относно връзката между приема на омега-3 мастни киселини и настроението. Няколко изследвания свързват лошото настроение с ниски нива на омега-3 мастните киселини.

Все още няма изследвания, които да определят най-подходящото време от деня за прием на добавките с крил. Есенциалните мастни киселини не се натрупват мигновено в тялото, така че не е толкова важно в колко часа са приети, по важно е да се спазва ежедневният им прием. Някои добавки може да дразнят стомаха на гладно, затова е добре да се похапне закуска преди приема на добавка.

Най-подходящото количество масло от крил зависи от няколко фактора като възраст, здравословно състояние и прием на лекарства. Ако човек приема лекарства, които влияят върху съсирването на кръвта и нивата на тромбоцитите, е важно да се направи консултация с лекар преди да се започне приема на добавки. Маслото от крил трябва да се приема поне 2 часа след лекарства за отслабване, тъй като те влияят на начина, по който тялото абсорбира мазнините.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart