Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Отслабване

Всеки, който някога се е подлагал на диета знае, че стандартното предписание е приетите калории да бъдат по-малко. Според наскоро публикувано изследване в списание JAMA хората, които редуцират приема на захар, рафинирани зърнени и преработени храни, и преминат на зеленчуци и други свежи храни, могат да отслабнат значително само за 1 година без да се налага да броят калориите и да ограничават количествата! Този подход е ефективен, независимо дали диетата е бедна откъм мазнини или въглехидрати. Според учените отслабването не зависи нито от генетиката, нито от инсулиновия отговор, нито от количеството на храната. Ключово условие за редукцията на теглото според тях, е качеството на храната. Важно е да се избягват преработените храни, приготвени от рафинирана скорбяла и с добавена захар като бял хляб, тестени закуски, рафинирано брашно, подсладени опаковани храни за междинно хранене и подсладени напитки.

Публикуваното в списание JAMA изследване е ръководено от Кристофър Гарднър, директор на хранителните изследвания в Станфордския център за превантивни изследвания и обхваща повече от 600 души. Учените искали да проследят как хората с наднормено тегло се повлияват от диета с нисък прием на въглехидрати и такава с нисък прием на мазнини. Групата на нискомаслена диета трябвало да се храни с кафяв ориз, овес, овесени ядки, леща, чисто месо, нискомаслени млечни продукти, киноа, свежи плодове и бобови храни. Групата на нисковъглехидратна диета била обучена да приема зехтин, сьомга, твърди сирена, зеленчуци, ядкови масла, ядки, семена, животински продукти с чист произход от свободно отглеждани животни. На участниците било препоръчано да отделят време за физическа активност, но да не променят драстично нивата на физическо натоварване. Провеждали се срещи с диетолози, на които се обсъждали стратегии за подпомагане на промените в храненето. Изследването не се фокусирало върху броенето на калории, а върху качеството на приетата храна. Голяма част от участниците понижили телесното си тегло – някои смъкнали 25 до 30 килограма. Хората, които отслабнали най-много променили и отношението си към храната – те спрели да похапват пред телевизора или в колата и приемали повече домашно приготвени продукти.

Доктор Гарднър споделя, че те са се фокусирали върху приема на висококачествени храни. Важно е било участниците в изследването да разберат, че трябва да минимизират приема на добавена захар и рафинирани зърнени храни, да приемат повече зеленчуци и пълнозърнести храни. Д-р Гарднър споделя, че много от доброволците в изследването били изненадани и облекчени, че няма да им се налага да ограничат приема на калории. Това изследване доказва, че ако в продължение на 1 година човек се фокусира върху качеството на храната, вместо върху калориите, може да постигне значително понижение на теглото. При групата на нисковъглехидратна диета участниците понижили теглото си средно със 7.5 килограма, а онези на нискомаслена диета отслабнали средно с 6 кг. И при двете групи се наблюдавало подобрение и на други здравословни маркери, включително намаляване обиколката на талията, понижаване на телесните мазнини, кръвната захар и кръвното налягане.

Учените взели ДНК проби от всеки човек и анализирали група генетични вариации, които оказват влияние върху метаболизма на мазнините и въглехидратите. В крайна сметка се оказало, че генотипът на доброволците не оказва влияние върху тяхната реакция спрямо диетата. Учените проследили и как хората с високи нива на инсулин се повлиявали от приема на въглехидрати, което е показател за инсулиновата резистентност. Оказало се, че участниците не се повлияли от приема на въглехидрати.

Най-важното послание в това изследване е, че качеството на храната е основният фактор, от който зависи регулирането на теглото, категорични са учените.

Апетитът към сладко и тестени изделия – пречка за постигането на вашата цел! Честа пречка за постигане на желаното телесно тегло, е консумацията на „лоши“ въглехидрати. Бял хляб, тестени закуски, пици, сладкиши… – тези храни са предпочитани от доста хора. Те обаче, се усвояват бързо, бързо покачват нивата на кръвната захар и не засищат задълго. Те са буквално пристрастяващи, а отказът от тях се оказва труден. Ако и вие се сблъсквате с подобен проблем, можете да опитате да се справите с него с помощта на картофената палма, известна още като конджак. Коренът на това многогодишно растение е много добър източник на сурови влакнини – водноразтворими фибри. Грудката на растението съдържа глюкоманан – сложен въглехидрат, който балансира нивата на кръвната захар и холестерола, контролира апетита и намалява теглото. След прием, глюкомананът набъбва в стомашно-чревния тракт, задържа престоя на приетата храна в стомаха и води до усещане за ситост.

Топ предложение за здравословна редукция на теглото от Revita: PGX® Daily Ultra Matrix – продукт на канадската компания Natural Factors, който съдържа високо пречистен, патентован комплекс от водно-разтворими фибри, извлечени от корен на картофена палма (конджак) PGX (PolyGlycopleX®), в комбинация със средноверижни триглицериди!

Вижте продукта тук:

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart