Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Витамин Е

Витамин Е е мастноразтворим витамин с мощно антиоксидантно действие и важно значение за редица биологични процеси. Ето кои са конкретните му ползи за здравето!

Регулира холестерола. Ако човек не приема достатъчно от добрия холестерол (HDL), лошият холестерол (LDL) залепва за стените на артериите и се окислява. Витамин Е предотвратява окислението на холестерола, което е резултат от действието на свободните радикали.

Неутрализира свободните радикали. Прекомерното образуване на свободни радикали може да доведе до различни болести. Витамин Е неутрализира вредното въздействие на свободните радикали и окислението, и намалява нивата на възпаление в организма.

Подмладява кожата. Има антиейдж ефект и играе ролята на антиоксидант. Подсилва капилярите на кожата, повишава влажността й и я прави по-еластична. Витамин Е предпазва организма от окисление и възпаление и по този начин помага за дългосрочното добро състояние на кожата. Облекчава състоянието при акне и екземата, и ускорява излекуването на тези кожни проблеми.

Подобрява състоянието на косата. Това се дължи отчасти на способността му да подобрява кръвообращението на скалпа.

Балансира хормоните. Хормоналният дисбаланс е свързан с променливо тегло, алергии, инфекции на пикочните пътища, кожни проблеми, хронична нервна възбудимост или летаргия. Приемът на витамин Е е много полезен за регулиране на хормоналната продукция.

Облекчава симптомите при предменструален синдром. Тъй като регулира хормоните, витамин Е е и един от най-полезните витамини за регулиране на менструалния цикъл при жените. Облекчава някои от симптомите на предменструалния синдром, включително мускулни крампи, менструални болки и нервна възбудимост.

Подобрява зрението. Особено полезен е за справяне с макулната дегенерация – заболяване, което прави макулата по-малко функционална и води до ослепяване. Добре е да се приема в комбинация витамини А и С, и цинк, за да се увеличи положителното му въздействие върху очите.

Подпомага здравето на мозъка. Намалява риска от развитие на болестта на Алцхаймер – предотвратява свързаното с мозъка окисление, което може да доведе до деменция. Тези ефекти се забелязват най-добре, ако се комбинира с витамин С – и двете вещества са мощни антиоксиданти и имат синергичен ефект.

Витамин Е се среща в най-големи количества в растителните храни като ядки, ядкови масла, плодове, зърнени и бобови храни. Хората, които не обичат да консумират големи количества плодове и зеленчуци е добре да приемат добавки с витамин Е. Най-богатите източници на витамин Е включват слънчогледови семки, бадеми, лешници, манго, авокадо, тиква, спанак.

Препоръчителната дневна доза варира в зависимост от възрастта и здравословното състояние. Рядко се наблюдават странични ефекти при прекомерен прием на добавки с витамин Е. Диабетиците и хората със сърдечно-съдови проблеми не трябва да приемат витамин Е в много високи дози, тъй като това може да доведе до инсулт или кървене в мозъка.

Revita Ви препоръчва продуктите с натурален витамин Е на канадската компания Natural Factors:

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart