Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Атеросклерозата представлява втвърдяване на артериите – наблюдава се, когато артерията загуби своята еластичност и започне да се удебелява. Това състояние води до стесняване на артериите и намаляване на кръвния поток към много части на тялото. Когато мастна плака се наслои по стените на тези стеснени артерии, се получава атеросклероза. Ако кръвоносните съдове снабдяващи сърцето станат склеротични, състоянието се нарича коронарна атеросклероза. Тя допринася за развитието на различни сърдечни заболявания, включително сърдечен инфаркт.

Атеросклерозата, основният виновник за повечето сърдечносъдови заболявания, допринася за развитието на ангина, конгестивен сърдечен срив, накуцване поради съдови спазми. Може да доведе до припадъци или умствен упадък.

Чрез промяна в начина на живот и хранителните навици, може да намалите риска от атеросклероза чрез:

  • намаляване нивото на холестерол и триглицериди и кръвта;
  • намаляване слепването на кръвните плочици;
  • подобряване здравината на стената на кръвоносните съдове;
  • намаляване на нивото на хомоцистеина (рисков фактор за инсулт и инфаркт);
  • подобряване притока на кръв към тялото;
  • осигуряване на антиоксидантна защита за сърдечно-съдовата система.

Много билки и билкови съставки, могат да намалят риска от атеросклероза: боровинка, иглика, глог, гинко билоба, женшен, зелен чай, розмарин, куркума, лук, чесън, джинджифил.

Част от витамините също намаляват риска от атеросклероза. Това са витамините С, Е, В6, В12, В9 (фолиева киселина). Витамините В6 и В12 намаляват нивото на хомоцистеин, който се свързва с риска от сърдечносъдови заболявания. Други хранителни съставки използвани за превенция на атеросклерозата са ниацин, селен, каротеноиди, карнитин, незаменими мастни киселини.

Хранителните препоръки за намаляване риска от атеросклероза включват:

  • увеличаване на приема на въглехидрати от плодов, зеленчуков и зърнен произход. Това ще ви осигури повече диетични фибри и ценни антиоксиданти като флавоноиди и каротеноиди;
  • намаляване приема на мазнини от животински произход. Това включва мляко и червено месо. Мазнините от ядките и рибата винаги са за предпочитане;
  • намаляване на храните, които съдържат трансмастни киселини – маргарин, някои растителни масла, много от преработените храни, съдържащи растителни масла;
  • увеличаване приема на билките и подправките, споменати по-горе.

Освен всички промени в начина на хранене, за намаляване риска от атеросклероза са необходими и промени в начина на живот. На първо място стои намаляването на стреса в ежедневието. Второто важно нещо са физическите упражнения. Те помагат за намаляване на стреса и редуциране на теглото. Най-важното предимство на физическите упражнения е способността им да подсилват и изграждат ефективността на сърдечносъдовата система.

Ревита Ви препоръчва:

Боровинка (и бъз), 200 mg

Иглика масло, 1300 mg

Гинко, 460 mg

Зелен чай, 450 mg

Розмарин (лист), 400 mg

Куркума, 500 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart