Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Цинк

Цинк е един от есенциалните минерали, необходими за нормалното функциониране на организма. Той участва в множество важни процеси, включително регулиране на хормоните и подпомагане на имунната система в борбата й с патогените. Запасите на цинк в организма се изчерпват много бързо, ето защо редовният му прием е от изключително значение за здравето!

Ето кои са следните невероятно полезните свойства на цинка за организма:

Повишава имунитета – изследванията показват, че той помага при настинка, ако бъде приет в рамките на 24 часа след появата на първите симптоми. Приемът на цинк в продължение на няколко месеца понижава вероятността за развитие на настинка. Цинкът влияе върху развитието и отделянето на бактерии във въздухоносните пътища. Той може да се свърже директно с рецептори в тези пътища и да атакува вирусите.

Потиска окислителните процеси – окислението причинява редица проблеми – ускорява стареенето и образуването на свободни радикали. Цинкът се използва и за забавяне развитието на рак чрез справяне със свързания с канцерогенните заболявания окислителен стрес.

Балансира хормоните – едно от най-полезните въздействия на цинка е регулирането на хормоните. Често той се включва в състава на добавки за повишаване на либидото, тъй като има мощно въздействие върху половите хормони. Много важен е за плодовитостта и сексуалното здраве, тъй като въздейства върху синтеза на тестостерон и помага на мъжете да развият по-силно либидо. Качеството и количеството на спермата също се повишават. Цинкът влияе и върху плодовитостта при жените – необходим е за производството на здрави яйцеклетки. Хората с хормонален дисбаланс страдат от различни проблеми с физическото и сексуалното здраве, промени в телесното тегло, нестабилност на настроенията и много други проблеми.

Подпомага състоянието при диабет – цинкът помага за балансиране на хормоните, включително производството на инсулин. Инсулинът е един от най-важните хормони в човешкото тяло и се използва за преработване на захарите. Цинкът се свързва с инсулина и осигурява достатъчни нива от този хормон в панкреаса. Цинкът помага за производството на храносмилателни ензими, които са необходими за инсулина. Те помагат на инсулина да се свърже с клетките, за да може захарите да се използват като гориво и енергия от тялото.

Подобрява сърдечно-съдовото здраве – цинкът е важно хранително вещество за поддържане на сърдечно-съдовото здраве. То е важен компонент на всички клетки и по-специално за кръвните клетки. Цинкът има противовъзпалително и антиоксидантно действие. Възпалението и окислението допринасят за усложняване на сърдечно-съдовите проблеми. Ендотелът – или стените на артериите – изисква достатъчно цинк, за да бъде силен и здрав, докато слабият ендотел се свързва с високо кръвно налягане и други сърдечно-съдови заболявания. Цинкът може да помогне на тялото да се освободи от излишния холестерол и да подобри кръвопотока около увредените вени и артерии.

Помага при диария – дефицитът на цинк може да причини диария. Важно е хората, които страдат от хронична диария да прибавят повече цинк към диетата си.

Увеличава абсорбцията на хранителни вещества – тялото се нуждае от цинк за завършване синтеза на протеини. Освен това подпомага абсорбцията и изграждането на аминокиселини. Цинкът допринася за разграждане на въглехидратите в организма. Дефицитът на цинк може да причини проблеми с енергийните нива и да доведе до затруднения с поддържането на мускулната маса.

Поддържа мускулната маса – съществуват няколко механизма, чрез които цинкът може да помогне за поддържане и подобряване на общата мускулна маса. Цинкът е важен за клетъчното делене, освен това повишава нивата на човешкия растежен хормон. Като добавка цинкът се използва от спортисти за повишаване на мускулната маса.

Дефицитът на цинк е често срещан. Някои заболявания пречат на усвояването на цинка от храната – така например хората със синдром на пропускливото черво трудно абсорбират минерала и имат нужда от допълнителни количества за поддържане на здравословните му нива. Веганите и вегетарианците са по-склонни да развият дефицит, поради факта, че най-високи количества цинк се съдържат в храните от животински произход.

Дефицитът на цинк е свързан със следните симптоми:

-промени в апетита и глад за определени видове храни;

-промени в усещането за вкус и мирис;

-загуба на тегло или повишаване на теглото;

-хормонални проблеми като предменструален синдром, понижено либидо, косопад и акне;

-гадене, диария;

-умора и летаргия, слаба концентрация и проблеми с паметта и неврологични нарушения;

-бавно зарастване на рани и др.

Revita Ви препоръчва следните продукти със съдържание на цинк: 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart