Search
Филтрирай по...

Депресия

Много хора се оплакват от отслабен тонус и лошо настроение през най-студените месеци от годината. Късите, мрачни дни, недостигът на слънчеви лъчи, както и фактът, че прекарваме голяма част от времето си на закрито са основни причини за тази тенденция. По-неприятният факт е, че понякога апатията преминава в сезонно афективно разстройство.

Сезонното афективно разстройство е типично за зимните месеци, когато слънчевата светлина не достига. Основните симптоми са депресия, липса на интерес към ежедневните дейности, социална изолация, пориви за въглехидратна храна, повишаване на теглото.

Някои учени смятат, че сезонното афективно разстройство е резултат от нарушение в циркадния ритъм (цикъла бодърстване-сън) поради по-късите дни и по-дългите нощи. Това може да има негативен ефект върху отделянето на хормони като мелатонин и серотонин.

Стандартното медикаментозно лечение на сезонното афективно разстройство включва използването на антидепресанти, когнитивни поведенчески терапии, светлинни кутии с пълен светлинен спектър. Множество изследвания показват, че антидепресантите имат действие сравнимо с плацебото. Освен това те носят много негативни странични ефекти, включително напълняване и загуба на сексуално желание.

Холистичните специалисти съветват избягване на лекарствата (доколкото е възможно) и промени в начина на живот, включително в начина на хранене. Препоръчва се приемът на здравословни храни с много фибри, ферментирали продукти, които са полезни за чревната микрофлора, разходки през деня и редовни физически упражнения. Друго помощно средство са хранителните добавки като витамин D, витамини В6, В12 и фолиева киселина, екстракт от жълт кантарион, 5-хидрокситриптофан, S-аденозил-метионин (САМ-е).

Витамин D. Приемът на слънчевия витамин е особено важен за хората, които живеят в райони с по-малко слънчева светлина, както и през зимата. Витамин D се включва в толкова много биологични пътища, че влияе върху почти всяка система в тялото. Установено е, че при хората страдащи от депресия има по-ниски нива на витамин D.

Витамини В6, В12 и фолиева киселина. Доказано е, че тези хранителни вещества са много полезни при леки депресивни състояния. Ако фолиевата киселина и витамин В6 са с нормални нива в организма, ще има много по-малка необходимост от антидепресанти. Витамин В12 има изключително значение за нормалните функции на нервната система, когнитивните функции и поддържането на оптимални нива на енергия в организма.

Екстракт от жълт кантарион. Това билково средство се използва често при променливи настроения, но действието му става видимо след седмици. Изследванията показват, че то има ефективността на антидепресантите. Необходимо е единствено да се вземе под внимание фактът, че билката може да понижи ефективността на някои лекарства, включително медикаменти за разреждане на кръвта, антивирусни средства и противозачатъчни, затова се препоръчва консултация с лекар преди приема му.

S-аденозил-метионин (САМ-е). Естествена съставка, жизненоважна за функционирането на мозъка. Това вещество оптимизира нивата на хормоните на щастието – допамин и серотонин, и увеличава чувствителността на мозъчните клетки. Изследванията показват, че добавките със S-аденозил-метионин не само превъзхождат плацебото, но са по-ефективни и от някои лекарства за лечение на различни видове депресия. САМ-е има най-добър ефект, когато се приема на празен стомах.

5-хидрокситриптофан. Невротрансмитер и строително блокче за серотонина. 5-HTP е превъзходно естествено средство срещу сезонни афективни разстройства, но е най-добре човек да започне с промяна в храненето, начина на живот и физически упражнения.

Revita Ви препоръчва следните продукти:

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart