Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Не можеш да се справиш с ненаситния апетит, а мъчителните диети не ти помагат? Искаш да възстановиш нормалното си тегло, но всеки следващ опит е провал? Виж съветите на специалиста по здравословно хранене и преподавател по йога – Яна Данаилова! От нея можеш да разбереш как трайно да свалиш излишните килограми, струва ли си да пазиш диети и как да влезеш в перфектна форма!

1.Яна, сигурно много жени си задават въпроса колко усилия трябва да положат, за да изглеждат като теб. Какво ти коства перфектният външен вид?

За мен здравето е приоритет номер едно, а то е изключително комплексно и ако желаем да забавим процесите на стареене и да отложим болестния период следва да подходим доста отговорно към тялото си. И тази отговорност включва не само балансирани диети, но също така активна и редовна двигателна активност, ефективна почивка, време за нас, любов към самите нас. Съвременните специалисти вече не разглеждат наднорменото тегло като чисто естетичен проблем. Излишните килограми по-скоро са ясен индикатор, че са налице отклонения в нормалните физиологични процеси на организма и е жизнено важно всеки един от нас да се стреми да поддържа оптималното за своето телосложение физическо тегло, не чисто и просто от суета, а по-скоро като най-висша проява на отговорност към здравето ни и към самите нас. А дали изисква жетви… всяко нещо, към което подхождаме с оценка на лишенията и жертвите, които следва да направим е до голяма степен обречено на неуспех, включително и борбата с излишните килограми. За мен подходът е друг. Поставям си цели и след това създавам план за изпълнението на тези цели. Този план включва стъпките, които стават мой-начин на живот, а не временни лишения и ограничения от нормалния ми ритъм, които са доказано неустойчиви в дългосрочен план. Затова 95% от строгите диети се провалят. Ако не променим нагласата си, ако не променим навиците си, няма как да успеем. И не става въпрос за това колко усилия ще ни коства да изглеждаме добре, а до това колко силно желаем да съхраним здравето си. Когато човек е здрав, той изглежда добре, защото здравето отвътре личи отвън.

2.Защо промяната в хранителните навици е трудна за повечето хора? Посъветвай ги как по-бързо и лесно да превключат към новия режим?

Лесно е да спазваме диети, лесно е за определен период от време да се откажем от консумацията на определени групи храни и да си наложим на волята да отделяме по 3 часа седмично за спорт и физическа активност. А понякога, даже често и това не е лесно… Трудно е да променим навиците си кардинално. Трудно е да се храним здравословно по принцип, а не по изключение. Трудно е да ставаме всеки ден рано и да спортуваме, независимо в колко часа сме си легнали, какво е времето навън и колко много работа ни чака през деня. Това е трудно. Да! И изисква дисциплина и воля, отговорност и постоянство. Но, добрата новина е, че усилията си струват. И тялото ни много скоро започва да ни възнаграждава за положените усилия. Ние не само изглеждаме по-добре, но и се чувстваме по-добре, имаме енергия, жизненост, тонус, кожата ни е свежа и сияйна, а онези дънки, които си купихме преди 5 години вече не само успяваме да закопчаем, но и ни стоят добре.

Моят съвет към всички дами и господа, които имат желание да влязат във форма и да се отърват от няколко излишни килограма е първо да започнат с малки крачки, мънички промени, които кумулативно ще доведат до желания резултат. На първо време е добре да се изключат от менюто бързите въглехидрати и рафинирани храни, да се повиши консумацията на вода, двигателната активност, съня…

Малки крачки, но устойчиви. Не съм привърженик на строгите диети, глада или изтощителните тренировки. Всичко, което правим следва да ни носи удовлетворение и наслада, защото нека да не забравяме, че стресът сам по себе си също може да е причина за натрупване на излишно тегло. Какъв е смисълът да посещаваме фитнес залата, ако това ни тежи, правим го с нежелание, по задължение и натоварваме повече психиката си от мускулатурата.

Човек е създаден да бъде щастлив и през целия си житейски път се стреми именно към постигане на това щастие. Така че нищо, което ме затормозява психически, емоционално и ментално, включително мъчителните диети, няма устойчивост и градивен ефект в дългосрочен план. Ако искаме да се движим, да намерим спорт, който ни харесва и доставя удоволствие. Ако се храним, нека вместо диети, подберем здравословни храни, които носят наслада на вкусовите ни рецептори. Новите ни здравословни навици ще запазим във времето, ако вечер си лягаме с усмивка!

3.Една от най-честите причини за наднорменото тегло е повишеният апетит и особено – желанието за сладко и вредни въглехидрати. Как да се справим с този проблем?

Когато говорим за здрав индивид, без хормонални и метаболитни нарушения, наднорменото тегло винаги се развива на фона на кaлориен дисбаланс, тоест консумираните от нас калории под формата на храна надвишават изразходваните от нас калории за поддържане на жизнените ни функции и за обезпечение на физическата ни активност. Често попадаме в капана на емоционалното хранене. Научно доказано  на физиологично ниво е, че консумацията на въглехидрати провокира синтеза на аминокиселината триптофан в мозъка ни, а тя на свой ред участва в синтеза на серотонина – невротрансмитерът, създаващ усещане за спокойствие и щастие. Неслучайно серотонинът е наричан  още “хормон на щастието” и около 90% от неговата секреция се осъществява именно в храносмилателния тракт.

Когато сме подложени на системен стрес, когато ни липсват позитивни емоции, тялото ни секретира хормон на стреса коритизол, който увеличава апетита ни към сладко и солено. На чисто емоционално ниво ние често компенсираме липсата на любов и радостни усещания като посягаме към храната, която в този случай се явява заместител на удоволствие. За съжаление храната, която води до бърза секреция на серотонин, попада в категорията “джънк храна” и изобилства от бързи въглехидрати и нездравословни мазнини. Ето как неусетно, подвластни на стреса и негативните емоции, ние трупаме излишни килограми, които пък водят до депресивни състояния, свързани с ниска самооценка, неудовлетвореност от начина, по който изглеждаме. Всичко това провокира отново пристъпи на неконтролируема консумация на високо калорични, нездравословни продукти, което на свой ред води до допълнително покачване на телесна маса. Цикличната консумация на нездравословни храни и системният калориен излишък водят до чисто физиологични нарушения и промени на функционалните системи на нашето тяло, най-често изразени като инсулинова резистентност, висок холестерол, метаболитен синдром и др, и наднорменото тегло вече не е само естетичен проблем, а по-скоро рисков фактор за развитие на дегенеративни заболявания. Тук временни диети не помагат.

Моят опит от работа с хора, борещи се с наднорменото тегло сочи, че е трудно и изисква много усилия и дисциплина да се справим сами в битката с излишните килограми. Често пристъпите и позивите на глад са по-силни от волята ни и ние сякаш се чувстваме безсилни и отчаяни. Моят съвет е в този случай е, вместо да спазваме диети със съмнителен ефект, да се обърнем към специалист. Когато колата или компютърът ни се развалят, ние ползваме услугите на консултант. Когато се разболеем, отново отиваме на лекар. Но храненето някак често подценяваме и се опитваме да се справим сами, а нека не забравяме, че здравето започва от храносмилателния тракт и ние сме това, което ядем. Няма нищо по-разумно от това, когато се чувстваме затруднени и объркани да се обърнем към специалист, нутриционист или диетолог, който да ни помогне да открием верния път към здравословното хранене и оптимално тегло.

4.Топ специалистите по диететика и хранене се обединяват около тезата, че най-ефективно и 100% здравословно се отслабва чрез контрол върху апетита. Именно тази теория е в основата на създаването на революционния натурален продукт PGX® Daily Ultra Matrix, който ти толкова много харесваш. Ще ни разкажеш ли повече за него?

PGX® Daily Ultra Matrix е изцяло натурален – съдържа високо пречистен, патентован комплекс от водно-разтворими фибри, иззети от картофена палма (корен от конджак) /Amorphophallus konjac/ и средноверижни триглицериди от семена на Африканска маслодайна палма /Elaeis guineensis. Комбинацията от тези изцяло естествени съставки потиска желанието за храна и също така – балансира нивата на кръвната захар, което има ключово значение за контрола върху апетита.

5.Какво означава PGX?

Това е съкращение от полигликомплекс – представлява уникален патентован комплекс от естествени, разтворими фибри. Той има много по-висок вискозитет (капацитет да се свърже с вода) от всеки познат до момента вид фибри. PGX има способността да увеличи приблизително 600 пъти теглото си във вода. Това е около 20 пъти повече от всички други разтворими фибри, дори псилиум.

6.Как PGX® Daily Ultra Matrix намалява апетита?

PGX контролира апетита по три начина.

Първо, при прием на добавката преди или по време на хранене тя изпълва стомаха с натурален полизахариден гел, който е съставен основно от вода. По този начин до мозъка се изпращат сигнали да се намали апетита и да се спре приема на храна, тъй като се усеща ситост.

Втората стъпка за контролиране на апетита е свързана с отделянето от PGX на вещество, което съобщава на мозъка, че човек е вече сит и подпомага действието на хормона инсулин.

Трето, PGX притежава уникалната способност да стабилизира нивата на кръвната захар и така значително намалява пристъпите на глад за сладко и предотвратява преяждането.

7.Защо контролът върху кръвната захар има толкова важно значение за апетита и трайното поддържане на нормално тегло?

Има пряка връзка между кръвната захар, апетита и натрупването на килограми. Много хора с наднормено тегло не осъзнават, че нивата на кръвната им захар се повишават и понижават много кратно в рамките на деня. Когато нивата на кръвната захар спаднат прекалено бързо, мозъкът изпраща мощни сигнали, които карат човек да похапва, за да възстанови нормалните нива на кръвна захар. Тези пориви за храна трудно могат да бъдат овладени без малко помощ и обикновено са най-силни късния следобед или вечер. Ако човек може да стабилизира нивата на кръвната си захар и резултат от това – да контролира апетита, тогава понижаването на теглото се случва без никакви усилия!

8.Напоследък модерни са онези диети, които контролират производството на хормона инсулин и също балансират кръвната захар. При тях се изключва или драстично се намалява консумацията на въглехидрати. Дали този хранителен режим дава резултати при всички и може ли да се комбинира той с продукта PGX® Daily Ultra Matrix?

Да, когато имаме доказано високи нива на хормона инсулин в тялото или диагностицирана инсулинова резистентност, силно препоръчителна е не само редукцията на консумираните въглехидрати, но също така отчитането на гликемичния индекс на храните. При поставена диагноза от диабет 2, хората често заменят продуктите от рафинираните брашна с пълнозърнести такива, но ако вникнем внимателно в физиологичния отговор на тялото при консумация на пълнозърнести продукти, ще установим, че те също са си висок гликемичен индекс и ще провокират секрецията на инсулин от панкреаса. Докато в тялото ни се секретират високи нива на инсулин, ще ни е трудно да редуцираме теглото си.

Ето защо успешният хранителен режим според мен в този случай е базиран на храни с нисък гликемичен индекс и PGX® Daily Ultra Matrix би могъл да се инкорпорира прекрасно в този начин на хранене, тъй като знаем, че една от неговите ползи е именно понижаване на гликемичния индекс на храните!

И не на последно място, да не подценяваме и движението, активната почивка, консумацията на фибри и вода! И разбира се Любов!

От Любов с любов за нас! Редукцията на излишните килограми е най-добрият подарък за превенцията на нашето здраве, с който бихме могли да възнаградим тялото си тази пролет! А с помощта на PGX® Daily Ultra Matrix можем да успеем много по-лесно да сбъднем мечтите си да се чувстваме добре и във форма това лято!

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart