Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Нашите кости са жива тъкан, която под въздействие на различни фактори постоянно се променя. Един от най-често срещаните проблеми, свързани със здравето им е изтъняването и високият риск от фрактури. Причината е, че с напредване на възрастта балансът между костните вещества се нарушава, а производството на полови хормони намалява.

Отслабването на костната тъкан и предразположеността към фрактури в по-късна възраст са предпоставка за залежаване и образуване на кръвни съсиреци. Това се отнася особено за остеопорозата, при която калцият се натрупва в сърдечните клапи и кръвоносните съдове, създавайки предпоставки за атеросклероза.

Всичко това налага необходимостта от превенция с хранителни добавки, източник на витамини и минерали, които укрепват костната тъкан и намаляват риска от разрушаването й. Нека видим кои от тях имат жизненоважно значение за костите!

Калций. Той е важен за костната минерализация, укрепването на костните структури и увеличаване здравината на костите. Установено е, приемът на не по-малко от 800 mg калций дневно през периода на менопаузата възпрепятства загубата на костна тъкан и увеличава костната плътност.

Витамин D. Слънчевият витамин работи най-добре в комбинация с калций, тъй като подобрява абсорбцията му в червата и съдейства за натрупването му във всички кости. Витамин D е от значение и за оптималната абсорбция на мангана и цинка от храната. Изследвания са установили, че приемът на хранителни добавки с калций и витамин D в продължение на три години защитава от фрактури и счупвания на тазобедрената става. Това се дължи на благоприятното въздействие на витамин Д върху органичната костна матрица.

Магнезий. Огромна част от магнезия в тялото се съхранява именно в костите. Дефицитът на този минерал се свързва с намаляване броя на клетките, които изграждат нови кости (остеобласти) и увеличаване броя на клетките, отговорни за разрушаването на костите (остеокласти).

Силиций. Този минерал все още е сравнително непознат, но неговото значение за костите е огромно. Всъщност, силицият бива наричан още – „минерал на красотата“, тъй като освен костите заздравява косата и подпомага поддържането на кожата гладка. По отношение на ефектите на силиция върху костите, е установено, че приемът му предотвратява костната загуба в областта на гръбначния стълб и бедрената кост, и увеличава минералната плътност в костите на долните крайници.

Цинк. Недостигът на цинк значително увеличава риска от остеопороза. Цинкът насърчава активността на остеобластите и възпрепятства дейността на остеокластите. В допълнение, цинкът инхибира провъзпалителния NF-kB фактор, който предизвиква разрушаване на костната тъкан.

Бор. За да въздейства оптимално върху костите, е необходимо борът да се приема заедно с калций, магнезий и витамин D. Някои изследвания показват, че тази комбинация подобрява минералната плътност на бедрената кост при менопауза и намалява болката в гърба.

Манган. Този микроелемент е важен за нормалния минерален състав на костите и поддържане костната плътност на бедрената кост. Една от най-ефикасните комбинации за намаляване на риска от остеопороза включва манган, калций, мед и цинк – възпрепятства загубата на костна тъкан и подсилва здравината на костите.

Revita Ви препоръчва мощната формула на Natural Factors, която комбинира калций, магнезий, витамин D3, калий и цинк за да бъдат костите винаги в перфектна форма! Калцият и магнезият в продукта са в правилното съотношение, необходимо за да проявяване на оптимален ефект. Всички минерали са в цитратна форма, което гарантира отличната им абсорбция в тялото. Приемайте по 1 таблетка Калций, магнезий цитрат, витамин D3 + калий и цинк дневно след хранене! Ако сте на терапия с лекарства или други добавки, трябва да има отстояние от няколко часа между приемите!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart