Search
Филтрирай по...
Глад
Как да се справите с пристъпите на глад?

За много хора понижаването и поддържането на теглото е едно от най-големите предизвикателства. Главна причина за тази тенденция е уседналият начин на живот в комбинация с неправилна диета и поемане на големи количества храна.

Ако и за вас е трудно да контролирате апетита си и отдавна водите битка с излишните килограми, вижте нашите съвети по-долу! Освен промяната в начина на хранене и ежедневната физическа активност, има и други фактори, от които зависи постигането на идеално тегло. Те включват балансиране на метаболитните хормони, контрол върху стресовия хормон кортизол, чиито високи нива увеличават запасите от мазнини в организма, подобряване функциите на щитовидната жлеза и др.

Прекратете диетата, бедна откъм полезни мазнини!

Нискокалорийната диета, бедна на мазнини предизвиква раздразнителност и нервност. Тя нарушава функциите на много органи като щитовидната жлеза и надбъбречните жлези, и нарушава метаболизма, в резултат от което организмът съхранява калориите вместо да ги изгаря. За коригиране на тези процеси е необходимо да се приемат полезни мазнини, които възстановяват нивата на мастни киселини в организма. Така например, ако имате пориви към мазна и солена храна, определено се нуждаете от рибено масло или масло от крил, които са богати на омега-3 мастни киселини. За увеличаване на основния метаболизъм е добре да приемате форсколин или малиновите кетони, които увеличават норадреналина и базовия метаболизъм.

Възобновете енергията на щитовидната жлеза и надбъбречните жлези!

Щитовидната жлеза е един от ключовите органи за метаболизма на енергията. Едни от най-полезните за щитовидната жлеза хранителни вещества, са  аминокиселината L-тирозин, важна за синтеза на щитовидни хормони и етеричното масло от растението гугул, което има силно антиоксидантно действие. За подпомагане на надбъбречните жлези, приемайте витамин В-комплекс и екстракт от мака. Те възстановяват енергията на надбъбречните жлези, намаляват общата умора и подобряват метаболизма. Екстрактът от мака е особено полезен за жените с хормонален дисбаланс, който често се оказва движещ фактор в покачването на теглото.

Балансирайте хормоните!

Както вече уточнихме, пристъпите на глад и наднорменото тегло при жените могат да се дължат на хормонален дисбаланс. Това важи особено за периода преди менопаузата, когато в женския организъм настъпват редица промени.  В тези случаи се препоръчва прием на екстракти от билките китайска ангелика или гроздовиден ресник.

Стабилизирайте нивата на кръвната захар!

Хлябът, макаронените изделия, оризът, сладкишите, бонбоните – всички те са богати на глюкоза. Когато едно хранене е прекалено богато на глюкоза, нивата на кръвна захар се покачват и в резултат се отделя инсулин – хипогликемична реакция, която води до неустоими пориви за сладко. Ако сте с наднормено тегло е задължително да намалите приема на глюкозосъдържащи храни и да приемате хром. Хромът е минерал, който участва в превръщането на захарите в енергия и подпомага метаболизма на въглехидратите, контролира апетита, намалява поривите за сладко. Хромът също така подобрява клетъчната чувствителност към инсулина и поддържа нивата на кръвна захар в норма. Добре е той да се приема в комбинация със синергично действащи вещества като екстракт от кора на канела. Съдържа се в пълнозърнестите храни, яйцата, плодове и зеленчуци, във високи количества се среща в мидите, бразилския орех и др.

Хром
Хромът намалява пристъпите на глад

Открийте кои са вашите хранителни зависимости!

Парадоксален е фактът, че храните, които организмът толерира най-малко, са именно тези, които са ни любими. Ако попитат човек коя храна ще му липсва най-много, ако отиде на самотен остров, отговорът ще бъде ключов маркер. Определени храни са алергени, с които организмът се справя като отделя успокояващи вещества. Човек се пристрастява точно към тези успокояващи вещества! Пристъпите на глад може да изчезнат, ако само за седмица премахнете глутена от менюто си и през това време приемате L-глутамин, екстракт от куркума и други естествени вещества, които намаляват възпалението в организма и възстановяват целостта на чревните стени. Глутенът се съдържа в овеса, пшеницата, ечемика, булгура, бялото брашно, колбасите и др. Вижте кои са сигналите, подсказващи, че може да сте чувствителни към глутена ТУК!

Глутен
Глутенът предизвиква пристъпи на глад

Погрижете се за устната кухина!

Повтарящото се подуване, главоболие, сърбеж, инфекциите на ушите, носа и гърлото, лошото настроение при глад са типични признаци за прекомерни нива на дрожди в гърлото. Тези дрожди се хранят с въглехидрати, съдържащи захар храни и алкохол, и причиняват пристъпи на глад. Пробиотиците, които съдържат лактобацили и  маслото от риган са най-подходящите средства за елиминиране на ненаситните дрожди.

Коригирайте дисбаланса в мозъчната химия!

Апетитът зависи и от мозъчните невротрансмитери. Установено е, че недостатъчният синтез на серотонин – хормонът на щастието и на ГАБА (гама аминобутирова киселина), не само влияе негативно на настроението и емоционалното състояние, но също така увеличава апетита и прави пристъпите на глад по-интензивни.

След всичко, описано по-горе в статията, може да се направи изводът, че хората, които изпитват пристъпи на глад попадат в няколко категории:

  • хора, зависими от захар, скорбяла, плодове и алкохол, които са емоционално нестабилни, нуждаят се от балансиране на кръвната захар и се повлияват много добре от хром и L-глутамин;
  • раздразнителни и гневни хора, страдащи от безсъние, които най-често имат следобедни или вечерни пристъпи на глад. Те се повлияват добре от 5-хидрокситриптофан – аминокиселина, която се извлича от африкаското растение Griffonia simplicifolia. След прием 5-HTP се превръща в серотонин;
  • напрегнати хора, които не успяват да релаксират и компенсират това с храна. При тях се наблюдава бързо успокояване след приема на ГАБА и L-теанин;
  • хора, страдащи от хронична умора, на които им липсва мотивация и енергия, и които често поемат повече храна, за да добият сила. При тях липсва допамин и затова приемът сутрин на гладно на един от предшествениците им – N-ацетил-L-тирозин и L-фенилаланин бързо намаляват пристъпите на глад.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart