Search
Филтрирай по...
Енергия
Как да повишите нивата си на енергия? Научете сега!

 

Как да поддържате оптимално високи нива на енергия въпреки натовареното си ежедневие? Без добър сън и балансирана диета трудно бихте се справили с тази задача, но понякога и това не е достатъчно за да постигнете върхов тонус.

Могат ли някои витамини, билкови екстракти и антиоксиданти да ви помогнат? Категорично да! Представяме ви онези от тях, които са най-ефективни срещу умора и лошо настроение през деня!

 

Ашваганда

Стресът и тревожността са сред топ причините за недостига на енергия. Те намаляват работоспособността и способността за справяне с ежедневните предизвикателства, и понижават тонуса и настроението. Най-доброто естествено средство за разрешаване на този проблем, е екстрактът от билката ашваганда – №1 адаптоген за управление на стреса.

Ашваганда срещу умора

Проучване от 2012 г. открива, че екстрактът от корен на ашваганда е отличен природен лек за увеличаване нивата на енергия и възстановяване на баланса в организма. Оказало се, че след 60 дни участниците, приемали ашваганда, са намалили значително нивата на кортизола (хормонът на стреса) в сравнение с тези от групата на плацебо.

Резултатите от друго проучване предполагат, че ашваганда може да помогне и за подобряване на издръжливостта по време на тренировка или други физически натоварвания. Изследователите установили, че билката подобрява степента на издръжливост при елитни велосипедисти, когато два пъти дневно приемат капсули от 500 mg екстракт.

 

Коензим Q10

Коензим Q10 (CoQ10) е витаминоподобно вещество, което съществува естествено в организма, особено в органи като сърцето, черния дроб, панкреаса и бъбреците. Той е един от най-мощните антиоксиданти за увеличаване на енергията, поддържане на сърдечното здраве и укрепване на имунитета.

Коензим Q10

В един обзор от 2014 г. изследователите съобщават, че са установили постоянна връзка между ниските нива на CoQ10 и умората. Той е основният източник на енергия за клетките и при по-сериозен дефицит, задължителните симптоми включват психическа и физическа умора.

CoQ10 се съдържа в мазната риба, черния дроб, морските дарове и други храни, но хората, които не се хранят балансирано не могат да си набавят така важния антиоксидант. Коензим Q10 е безопасен и може да се приема под формата на хранителна добавка за дълъг период от време.

Терапията с коензима е почти задължителна при лечение със статини – медикаменти срещу висок холестерол, които изчерпват нивата на CoQ10 от тялото и могат да влошат сърдечното здраве. През последните няколко години коензимQ10 се използва все по-често и за целите на конвенционалната медицина – все повече са кардиолозите, които го включват в практиката си. Счита се, че нивата на коензима са по-ниски при хората със сърдечна недостатъчност, високо кръвно налягане, заболявания на венците, болест на Паркинсон и др.

 

Витамин D

Мускулна умора, понижен тонус, постоянна умора и лошо настроение – това са основните симптоми при недостиг на витамин D. Установено е, че повече от 50% от населението по света страда от такъв дефицит. Има фактори, които са тясно свързани с дефицита на витамин D: напредване на възрастта, тъмна кожа, недостатъчно излагане на слънце, затлъстяване.

Витамин Д

В рамките на проучване от 2913 г. изследователите откриват, че хората с дефицит значително са подобрили мускулната си ефективност, след терапия с витамина.

Съществува връзка и между депресията и ниските нива на витамин D. Умората е един от най-често срещаните симптоми при депресият

Един обзор подчертава норвежко проучване, в което повече от 400 души с наднормено тегло получават 20 000 или 40 000 международни единици витамин D седмично. За една година техните симптоми на депресия намаляват значително в сравнение с тези на участниците, приемащи плацебо.

 

Витамини от групата В

Витамините от група B помагат за създаването на енергия в клетките. Недостигът им може да доведе до умора, затруднено превръщане на хранителните вещества в енергия, когнитивни смущения, проблеми с кожата, косата и ноктите.

Възрастните, вегетарианците и веганите са изложени на по-висок риск от дефицит на В-12 – един от най-важните витамини в В групата, тъй като той се съдържа само в животински продукти или обогатени храни. Дефицитът на В-12 е една от най-честите причини за развитието на анемия.

 

L-теанин

Това е естествена аминокиселина, съдържаща се в зеления чай. Приемът й под формата на хранителна добавка води до съществени подобрения в енергийната и когнитивната ефективност. L-теанинът намалява умствената умора, повишава фокуса и бдителността, и подобрява настроението.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart