Search
Филтрирай по...

Как да овладеем стреса

 

Как да овладеем стреса по естествен начин и без рискове за здравето? Природата разполага с отлични решения за постигането на тази цел. Сред тях особено много се откроява една съставка, съдържаща се в листата на зеления чай. Това е Л-теанин – природно съединение с изключителни ползи за нервната система и мозъка.

За щастие, освен под формата на чаша чай, можете да приемате Л-теанин и като добавка. Л-теанин е природно средство за отпускане на тялото и ума, и подобряване на фокуса и вниманието в условия на силен стрес.

 

Какво представлява Л-теанин

Малко история

L-теанин е аминокиселина, която се намира в чаените листа. Идентифицирана е ​​от японски учени през 1949 г. Въпреки че зеленият чай е най-добрият хранителен източник на L-теанин, тя се съдържа и в някои видове гъби. В храните и по-специално в зеления чай, се смята, че L-теанинът е източник на умами – един от петте основни вкуса, които човек различава, близък до усещането за солено и пикантно.

Учените, изучаващи аромата на умами са направили интересно откритие – че Умами стимулира метаболизма, увеличава усещането за ситост и намалява риска от затлъстяване.

Има и доказателства, че когато се консумира под формата на чай, L-теанин променя вкусовите възприятия и по-специално – намалява интензивната горчивина в храни като шоколад и грейпфрут.

 

Как работи Л-теанин

Стимулира различни промени в мозъка:

  • Повишава нивата на GABA, серотонин и допамин. Тези мозъчни химикали са известни като невротрансмитери, които регулират емоциите, настроението, нивата на енергия, фокуса, съня и апетита. Чрез повишаване на нивата им се подобрява релаксацията и качеството на съня.
  • Понижава нивата на „възбудителните“ мозъчни химикали. L-теанин намалява нивата на химикалите в мозъка, които са свързани с усещането за стрес и тревожност. Това е начинът, по който L-теанин защитава мозъчните клетки от стрес и увреждане.
  • Засилва алфа мозъчните вълни. Алфа мозъчните вълни се асоциират със състоянието на „будна релаксация“, което достигате, когато медитирате, креативни сте или просто съумявате оптимално да се отпуснете. Алфа-вълните също така са част REM фазата на съня. Чрез активиране на алфа-вълните, вие можете да постигнете релаксация без да се чувствате вяли и отнесени. Това е един от привлекателните аспекти на L-теанина – отпуска, без да предизвиква сънливост.

 

Ползи на Л-теанин

Как да овладеем стреса по естествен начин

  • Подобрява съня

Благодарение на способността си да увеличава релаксацията и да намалява усещането за стрес, L-теанин благоприятства съня по много начини.

Л-теанин не действа като конвенционалните успокоителни средства – помага ви да заспите по-бързо и подобрява качеството на съня ви, защото намалява безпокойството и отпуска ума посредством естествени механизми.

Има доказателства, че L-теанин подобрява качеството на съня при деца със синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието.

  • Намалява тревожността

L-теанинът е природен анксиолитик – средство за намаляване на безпокойството. Други естествени анксиолитици като валериана и хмел, имат седативни ефекти. За разлика от тях, Л-теанин проявява отпускащо действие и намалява усещането за стрес, като същевременно подпомага мисловните процеси.

Важен е фактът, че L-теанин има положителни ефекти не само върху психичните, но и върху физическите симптоми на стреса, като повишено кръвно налягане, учестен сърдечен пулс и др.

 

  • Засилва фокуса и способността за заучаване на информация

При стрес тялото увеличава производството на определени хормони, включително кортизол и кортикостерон. Тези хормонални промени засягат негативно концентрацията, способността за запаметяване на нова информация, бързината на мисълта.

Чрез понижаване нивата на стресовите хормони, Л-теанин подобрява и други познавателни умения. Тази аминокиселина увеличава продължителността на вниманието и скъсява времето за реакция в напрегнати ситуации.

Резултати от изследвания показват, че приемът на Л-теанин е подходяща опция при ученици и студенти, които трябва да заучават нова информация. В тези случаи подобрява представянето, което би се компрометирало поради високите нива на стрес и отслабване на вниманието.

 

Как да приемате Л-теанин

Дозировка

Следващите дози се основават на количества, тествани в научни изследвания. Като цяло се препоръчва да започнете с най-ниската доза и постепенно да я увеличавате до постигане на желания ефект.

За по-добър сън, при стрес и напрежение: от 100 mg до 400 mg дневно.

В комбинация с кофеин: 12-100 mg L-теанин, 30-100 mg кофеин

Следните групи хора трябва да се консултират с лекар преди да започнат да приемат L-теанин:

  • Бременни и кърмещи жени
  • Хора с ниско кръвно налягане
  • Деца

Агенцията по храните и лекарствата на САЩ (FDA) е дала статут GRAS (Безопасен за обща употреба) на L-теанина. В Япония той е одобрен за употреба във всички храни, диетични напитки, чайове и десерти.

Revita Ви препоръчва:

Mental Calmness Stress-Relax® – естествен продукт на канадската компания Natural Factors. Всяка дъвчаща таблетка осигурява 100 mg от патентованата съставка Л-Теанин Suntheanine®.

Suntheanine® е източник на 99% чист, клинично тестван L-теанин, създаден от реномираната японска компания Taiyo Kagaku  (www.taiyointernational.com).

Suntheanine® е патентован, изцяло натурален и безопасен екстракт от зелен чай. Suntheanine® се използва в клиничните проучвания по света като стандарт.

Опаковката съдържа 60 дъвчащи таблетки. Сдъвквайте по 2 таблетки дневно!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart