Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Деветдесет процента от фосфора (P) в тялото се свързва с калция в костите като съотношението между двата минерала е 2:1 в полза на калция – изключително деликатен баланс, който гарантира правилното функциониране на редица системи в човешкото тяло. Този баланс лесно може да се наруши при консумация на бяла захар или на газирани напитки, които съдържат високи дози фосфорна киселина. Фосфорът стимулира сърдечната дейност и е от важно значение за функционирането на бъбреците и за предаването на нервни импулси, но най-важната му роля е на гарант за делението на клетките. Минералът е пряк участник и във формирането на високоенергийните ензими аденозин трифосат и креатин фосфат, които отговарят за изгарянето и усвояването на енергия в организма.

Дефицитът на фосфор е относително рядко явление поради широкото разпространение на елемента в хранителните продукти, особено тези от животински произход. Основните проявления на недостиг на фосфор се наблюдават при суровоядните вегетарианци, при които се развиват симптоми като слаба костна плътност, камъни в бъбреците, слабост, умора, мускулни спазми и тикове.

Приеман като част от добре балансираната диета или под формата на хранителни добавки, фосфорът помага за възстановяването на счупени кости и профилактиката на остеопороза и укрепва зъбите. Редица изследвания доказват, че фосфорът намалява умората при инсулин-зависими диабетици и действа превантивно спрямо развитието на бъбречни камъни. Особено важен е допълнителният прием на този елемент за алкохолиците не само за профилактика на фосфорния дефицит, който се наблюдава при тях, но и за цялостно облекчаване на състоянието на зависимост.

Най-добри източници на фосфор са рибата и морските деликатеси, птичето месо, яйцата, какаото и тиквените семки.

 

Вашият коментар

×

Cart