Витамините в зелените плодове и зеленчуци

Витамините в зелените плодове и зеленчуци

Едни от най-богатите източници на витамини са плодовете и зеленчуците със зелен цвят. До този извод стигнаха учените от Университета в Тексас.

Американските медици призовават всеки, който иска да запази своето здраве и да се радва на дълголетие, да добави зелени продукти в дневното си меню. Такова здравословно хранене способства за избавяне от вече съществуващите недъзи и може да предотврати възникването и развитието на сериозни заболявания.

Особено важна роля според специалистите играе употребата на авокадо. Този зелен плод, който за съжаление не вирее на територията на нашата страна, е превъзходен източник на мононенаситени мазнини, витамин E и лутеин. Последният представлява природен антиоксидант и е необходим елемент за поддържането на нормална зрителна функция.

Диетолозите отбелязват, че включването в дневното меню на ястия от авокадо повишава остротата на зрението и понижава нивото на така наречения „лош холестерол”. Освен авокадо американските учени препоръчват консумацията на различни видове зеле, а по-конкретно броколи (което съдържа уникални химически вещества, способни да блокират развитието на онкологичните заболявания), брюкселско зеле (което е богато на витамини C и A, калий и фолати) и обикновено кочанно зеле (богато на витамин C, К и бета-каротин).

Вашият коментар

Close Menu