Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Диета на МонтинякКой от нас не е мечтал да притежава красива и стройна фигура и едновременно с това да се храни вкусно и разнообразно без да се ограничава? Диетологът Мишел Монтиняк твърди, че това е напълно възможно!

В своята книга „Методът Монтиняк: здравословно отслабване” диетологът представя ефективен метод за борба със затлъстяването. Според д-р Монтиняк в голяма част от случаите затлъстяването е последица от разстройство на панкреаса. Диетологът твърди, че увеличаването на телесната маса започва тогава, когато под въздействието на различни фактори (неправилно хранене включително) панкреасът се „износва”, а неговата основна функция (синтез на инсулин) се нарушава.

Методиката на хранене на д-р Мишел Монтиняк е насочена към възстановяването на функциите на панкреаса.

Диета на Монтиняк – основни принципи:

1. Изключете от дневното си меню храни, богати на така наречените „лоши въглехидрати”, които увеличават нивото на кръвната захар и производството на инсулин. Такива храни са бялата захар, тортите, бонбоните и конфитюра. Избягвайте и консумацията на продукти, преминали през промишлена преработка – най-вече хляб от бяло брашно и бял ориз, спиртни напитки, царевица и картофи. Вместо това консумирайте храни със съдържание на „добри въглехидрати”. За разлика от „лошите” те се усвояват  частично от организма и не увеличават значително нивото на глюкоза в кръвта. Към храните, съдържащи „добри въглехидрати”, се отнасят някои едросмлени зърнени култури, боб и леща, както и повечето плодове и зеленчуци (зелена салата, зелен фасул, праз лук и т.н.) или иначе казано – тези, които са богати на фибри и бедни на глюкоза.

2. Придържайте се към принципа на разделното хранене. Никога не смесвайте „лошите въглехидрати” (бял хляб, брашно и нишестени продукти) с липиди (месо, яйца и растителни масла) в едно хранене.

3. Закусвайте с плодове – те се усвояват добре от организма, преработват се за 15 минути и стимулират работата на червата. Важно е плодовете да се ядат винаги на празен стомах!

4. Откажете се от захарта. Тя трябва да се избягва във всичките й разновидности – сладки тестени храни, сокове, консерви, бонбони и т.н. Разрешена е употребата на подсладители.

5. Докато не достигнете желаното тегло, избягвайте продукти със съдържание на липиди. Това са орехи, черен дроб, пържени картофи и пълномаслени млечни продукти. Ограничете приема на колбаси и кренвирши – в техния състав често влизат нишесте и брашно.

6. Яжте хляб и макаронени изделия само от едросмляно брашно и само за закуска.

7. Забравете за картофите, особено за пържените. Заместете белия ориз с непочистен (т.е. кафяв) или див.

8. Яжте грах, фасул или леща като основно ястие за вечеря.

9. Временно се въздържайте от всички видове алкохол. Избягвайте силното кафе. Преди и по време на хранене консумирайте възможно най-малкo количествo течности – те ще разредят стомашните ви сокове. Приготвяйте си плодови сокове сами и ги консумирайте докато са още свежи. За разлика от промишлените, прясно изстисканите сокове са богати на витамини и бедни на захар.

10. Никога не пропускайте основно хранене. Яжте 3 или повече пъти на ден по едно и също време. Чувството на глад е недопустимо! Редовното хранене, съобразено с принципите на Монтиняк, ще намали вероятността да ви се прииска да хапнете чипс, хамбургер или нещо друго от този род.

11. След богат на въглехидрати обяд, изчакайте поне 3 часа преди да консумирате храна със съдържание на липиди и обратно.

12. Яжте повече диетични фибри: зелени листни зеленчуци и плодове.

Гореизброените принципи трябва да се спазват строго само в периода на отслабване. Когато достигнете желаното тегло, може да допускате някои изключения. Това, което в никакъв случай не трябва да правите, е да се връщате към предишните си навици за хранене.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart