Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Цветна диетаСпоред последни проучвания едни от най-полезните вещества в растителните продукти са фитонутриентите, придаващи на всеки от тях характерен цвят. Всеки отделен фитонутриент притежава специфични полезни свойства, а всички заедно се грижат за общото здравословно състояние на организма.

С помощта на цветната диета ще губите по 2 килограма месечно. Продължителността на диетата не е ограничена във времето – тя може да се превърне в начин на живот.

Бял понеделник

Варени картофи, банани, мляко, ориз, моцарела, спагети, кокос, варени яйца (без жълтъка) и зеле.

Тези продукти съдържат големи количества въглехидрати, затова с тях не трябва да се прекалява.

Белите храни охлаждат организма и го зареждат с енергия.

Червен вторник

Червен фасул, домати, цвекло, червено грозде, вишна, червена боровинка, пастърма, сухо червено вино и сладък червен пипер.

Червената боровинка, червеното грозде и цвеклото съдържат флавоноиди с мощни антиоксидантни свойства, по-силни дори от тези на витамин C. Флавоноидите в сухото червено вино предпазват от болести на сърцето.

Червените храни усилват кръвообращението и повишават до 3 пъти мускулния тонус.

Зелена сряда

Зелени листни зеленчуци, зелени подправки, киви, зелен чай, ревен, краставица, морско зеле (морски водорасли), брюкселско зеле и броколи.

Брюкселското зеле и броколито са богати източници на хлорофил и магнезий, които са необходими за укрепването на нервите, мускулите и поддържането на хормоналния баланс.

Зелените храни успокояват и отпускат организма.

Оранжев четвъртък

Морков, портокал, праскова, кайсия, папая, манго, сьомга, морски зърнастец и тиква.

Морковът, мангото, прасковата и кайсията съдържат каротеноидите – бета-каротин и ликопен, които притежават силни антиракови свойства и предотвратяват преждевременното стареене.

Бъдете внимателни с продуктите, съдържащи захар.

Помнете: колкото по-зрял и мек е един плод, толкова повече захар и калории съдържа той.

Смята се, че всички оранжеви храни предпазват организма от простудни заболявания.

Лилав петък

Патладжан, френско грозде, касис, къпина, боровинка и слива.

Лилавите храни действат пречистващо на организма и притежават болкоуспокояващи свойства.

Жълта събота

Ананас, лимон, жълта чушка, жълта ябълка, царевица, мед, яйчен жълтък, горчица куркума.

Царевицата и жълтият пипер са богати източници на каротеноиди, а горчицата и куркумата съдържат куркумин – антиоксидантно вещество със силни противовъзпалителни свойства.

Жълтите храни зареждат с добро настроение.

Неделя

Разтоварващ ден. Приема се само минерална вода.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart