Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Плодова диетаБиологичната ценност на плодовете и зеленчуците е неоспорима. Те не притежават висока енергийна стойност, но изпълняват ролята на доставчици на важни хранителни вещества, необходими за нашето здраве. Освен че подхранват организма с витамини и минерални вещества, плодовете и зеленчуците имат способността да го пречистват. Те имат превъзходен вкус и аромат и са истински подарък от природата, който ни дарява едновременно с удоволствие и полза.

За да подобрите състоянието на стомаха и кожата си и да се избавите от излишните течности и сантиметри от талията, правете разтоварващи дни с плодове 1-2 пъти седмично.

Кои плодове са подходящи за разтоварване на организма?

ЯБЪЛКА

Ябълката е ценен плод, в който присъстват почти всички необходими на организма витамини и минерални вещества, а също така фолиева киселнина, захар и пектини. За понижаване на теглото „ябълковите” разтоварващи дни могат да се правят 1-2 пъти седмично. Консумирайте по 1.5-2 кг пресни или печени  ябълки на ден, а в качеството на напитки използвайте отвари или чайове от успокояващи билки.

ЯГОДА

Антимикробните свойства на ягодата превръщат растението в отлично народно средство за лечение на възпалителни заболявания на носоглътката. Освен това влизащите в състава на ягодата  вещества укрепват венците. За един разтоварващ ден е достатъчен 1 кг ягоди, които могат да се разделят на 4 порции по 250 гр.

ПРАСКОВА

Прасковата е полезна благодарение на високото съдържание на соли на калий и желязо. Известно е, че калият отговаря за въглехидратния обмен в организма, а неговият недостиг може да доведе до нарушения на сърдечната дейност и проводимостта на нервните пътища. Биохимичните анализи показват, че 100 гр. праскови съдържат същото количество желязо, което се съдържа в 500 гр. говежди черен дроб. Поради това високо съдържание на този микроелемент прасковата се препоръчва на хора, страдащи от желязодефицитна анемия. Прасковата съдържа още каротин (провитамин A) и витамини В1, В2, РР и С. В плодовете й са открити около 11% захарни въглехидрати, поради което те са противопоказани на болните от захарен диабет. Всички останали могат да провеждат разтоварващи дни с праскова, като консумират до 1.5 кг свежи плодове на ден.

КАЙСИЯ

Меката част на кайсията съдържа органични киселини – ябълчена, ломонена, винена и салицилова, витамини С, В1, В2, В15, Р и провитамин A. Някои учени твърдят, че това растение спомага за постигане на добро здраве и дълголетие, а ние ще използваме кайсията, за да удължим живота на красивата си фигура. За поддържане на оптимално тегло са достатъчни 2 разтоварващи дни седмично, през които могат да се консумират 1.5 кг кайсии.

ЧЕРЕША

Черешата съдържа органични киселини, глюкоза, провитамин A, витамини C и P, B-комплекс, никотинова киселина, големи количества фосфор, калций и желязо. Тя стимулира дейността на бъбреците и черния дроб; при хипертония – нормализира налягането; при артрит, ревматизъм и подагра – облекчава болките; при атония на стомаха, спастичен колит и други заболявания свързани с бавна перисталтика – стимулира работата на стомаха и премахва застойните явления. В рамките на един разтоварващ ден с череши могат да се консумират 1-1.2 кг свежи плодове.

ДИНЯ

Динята е полезна при хипертонична болест на сърцето, циркулаторна недостатъчност, затлъстяване, нефрит, подагра, заболявания на жлъчните пътища и черния дроб. Правете разтоварващи дни с диня, като консумирате по 300-400 гр. 5 пъти дневно (но не по-често от 5 пъти седмично!). Следете внимателно за своето състояние – в някои случаи организмът реагира на такава монодиета отрицателно. Разтоварващи дни с диня не бива да се правят при наличие на камъни в бъбреците, захарен диабет и болести на задстомашната жлеза.

След провеждането на такава диета се наблюдава загуба на приблизително 3-4 килограма. Най-важното нещо тук е да не се нахвърляте върху „нормалната” храна веднага, а да продължите да се храните с диня, като въвеждате постепенно (в продължение на 8-10 дни) и други продукти в менюто си. За закуска яжте несладка овесена каша и парче кашкавал. За обяд – порция риба или пилешко месо и зеленчукова салата със зехтин. За вечеря яжте голяма порция диня – по 1 кг за 30 кг тегло.

Ревита Ви препоръчва:

Плодов антиоксидант, 450 mg

Алое вера (гел и сок) плодов, 1 000 ml

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart