Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Полезните свойства на орехаОрехите са не само вкусно лакомство, но и универсално лекарство. Те съдържат големи количества хранителни влакна, протеини, витамини и минерали. Орехите се отличават с високо съдържание на ненаситени мастни киселини, включително на полезните омега-3 мастни киселини. Такива микроелементи като калий, магнезий, фосфор, а също така витамини C, E и B-комплекс превръщат орехите във важна съставна част от балансираната диета. Орехите действат укрепващо върху костната система, облекчават сърдечните нарушения, нарушенията в зрението и подобряват състоянието на страдащите от диабет. В умерени количества приемът на орехи се препоръчва и на бременни жени и кърмачки.

Орехите са полезни за сърцето

Причините за възникване на сърдечно-съдовите заболявания имат многостранен характер. Такива предразполагащи фактори като високо кръвно налягане и висок холестерол могат да бъдат редуцирани с увеличаване на физическата активност и спазване на принципите за рационално хранене. Включването на орехи в дневното меню може да окаже благотворно влияние върху здравето на сърцето. На първо място това качество на орехите е обусловено от наличието  на 60-70% ненаситени мастни киселини в тях,  които доказано понижават риска от развитие на заболявания на сърцето и кръвообращението. Разнообразието от минерални вещества, които орехите съдържат, ги превръща в отлично средство, подпомагащо работата на нервната система, регулираща съкращенията на сърдечния мускул и осигуряваща проводимостта на нервните сигнали в различни тъкани и органи. Минералните вещества в състава на орехите имат важно значение за нормалното функциониране на системата на кръвосъсирване (коагулационната система) и метаболизма на въглехидратите и мазнините. При правилна дозировка те укрепват сърдечния мускул и стените на кръвоносните съдове при хора, страдащи от сърдечно-съдови заболявания, увеличават количеството на урината и стабилизират липидния обмен.

Орехите стимулират отслабването

Професор Уолтър Уилет от Харвардската школа по обществено здраве разработи Хранителна пирамида, съобразена със съществуващите в обществото традиции на хранене. Хранителната пирамида на Уилет не е строга диета, а по-скоро система от препоръки за избор на най-полезните и здравословни продукти. Според Уолтър Уилет повечето диети забраняват консумацията на всички видове мазнини, което е абсолютно погрешно. Трябва да се избягват само наситените мазнини и транс-мазнините, докато ненаситените са необходими за здравето на организма. Съгласно пирамидата на професор Уолтър Уилет орехите заемат особено важно място в системата за балансирано хранене редом до фасула и други полезни растителни храни. Основното достойнство на орехите според харвардския професор е високото съдържание на белтъчини и ненаситени мастни киселини.

Орехите са полезни при наличие на диабет

Орехите се отличават с нисък гликемичен индекс. Този индекс показва скоростта, с която извличаната от храната захар попада в кръвта. Продуктите с нисък гликемичен индекс осигуряват забавено повишаване и понижаване на кръвната захар, което способства за поддържането на нейните стабилни стойности.

Научните изследвания също потвърждават ползата на орехите за поддържането на кръвната захар и позитивното им влияние в превенцията на диабет. Проучвания, проведени от Харвардската школа по обществено здраве с участието на близо 84 хиляди жени, показаха, че консумацията на 28 грама орехи 5 пъти седмично понижава на риска от развитие на диабет тип 2 с 27%.

Орехите са полезни при кърмене

Диетата в периода на кърмене има важно значение за здравето на майката и детето. Диетолозите препоръчват на кърмещите майки да увеличат употребата на белтъчни храни като яйца, риба, орехи и млечни продукти. Специалистите твърдят, че консумацията на орехи по време на кърмене осигурява широка гама от микроелементи, необходими за укрепване на костната система и зъбите.

Орехите са полезни за зрението

Множество научни изследвания доказват, че продуктите със съдържание на омега-3 мастни киселини понижават значително риска от загуба на зрение при хора в напреднала възраст. Според някои специалисти включването на орехи в дневното меню може да забави процеса на развитие на възрастова макулна дегенерация.

Ревита Ви препоръчва:

Черен орех (шушулка), 500 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart