Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Значение на фибритеТъй като хранителните влакна (фибри) не са енергийна ценност за организма, те дълго време били приемани за баластни вещества. Днес тази теория се смята за неоснователна. Резултатите от научни изследвания потвърждават важната роля на хранителните влакна в процеса на обмяна на веществата и в храносмилането. В своя състав хранителните влакна съдържат основно въглехидратни съединения (целулозаза, хемицелулоза, пектинови вещества) и невъглехидратни съединения – лигнин и др.

Влакната имат свойството да свързват някои токсични вещества и жлъчни киселини, да понижават нивото на глюкоза и холестерол в кръвта, да извеждат жлъчните сокове и да нормализират работата на жлъчните пътища. Те ограничават въздействието на токсичните и химическите добавки и оцветители, присъстващи в някои видове храни.

В състава на хранителните влакна влизат необходимите за организма витамини, минерални соли и микроелементи. Разграждането на фибрите се осъществява в дебелото черво под въздействието на бактериалната микрофлора, вследствие на което се отделят летливи органични киселини (такива като оцетна и пропионова), които по-късно се използват от организма. Фибрите притежават способността да задържат влагата, благодарение на което се увеличава обема на храната и се ускорява чревната перисталтика.

Освен че подобряват моторната функция на червата, те изпълняват ролята на «четка», почистваща от шлаки епителния слой на стомаха. Фибрите способстват за развитието на полезна чревна микрофлора. Според научните изследвания възникването на дивертикулит (възпаление на малките торбички по стените на дебелото черво), жлъчекаменна болест, полипи и дори рак на дебелото черво до голяма степен е свързано с недостатъчния прием на фибри с храната.

Източници на хранителни влакна за организма са бобовите култури, плодовете, зеленчуците и хлябът от едро смляно брашно. Макаронените изделия и хлебните изделия от бяло брашно се отнасят към рафинираните продукти, които не съдържат влакнести вещества.

Съдържание на фибри в хранителните продукти (гр./ 100 гр. продукт)

Зърнени храни Сушени зеленчуци Ошав, ядки
Трици – 40 Боб – 25 Кокос- 24
Хляб от едро смляно брашно – 13 Жълт грах – 23 Смокини – 18
Едро смляно брашно – 9 Леща – 12 Бадеми – 14
Кафяв ориз – 5 Турски грах – 2 Стафиди – 7
Бял хляб – 2,5 Жожоба – 9
Бял ориз -1 Фъстъци – 8
Зелени зеленчуци Сурови зеленчуци Свежи плодове
Варен грах – 12 Зеле – 4 Малина- 8
Магданоз – 9 Репички – 3 Круши – 3
Спанак – 7 Гъби – 2.5 Ябълки – 3
Салата – 5 Моркови – 2 Ягоди – 2
Артишок- 4 Маруля – 2 Праскови – 2
Праз лук – 4

Ревита Ви препоръчва:

Ленена пудра, 454 mg

Коноп & протеин & фибри, 454 mg

Алайв Акая, 1 l

Алайв Пауър Актив, 1 л

Глюкозамин сулфат, 500 mg

Глюкозамин сулфат & МСМ, 875 mg

Глюкозамин HCL, 375 mg

Глюкозамин HCL, 500 mg

Глюкозамин хондроитин, 820 mg

Мега ЕФА бленд, 1 350 mg

Метаболик ресет шейк

Тисилин (билкова пречистваща програма в 3 фази)

Тисилин (минерална пречистваща програма в 3 фази)

Тисилин дейли клийнс, 855 mg

Хуск (люспи), 525 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart